Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, 8.10.2013 Tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Jana Straková.
Advertisements

Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Prezentace: Tomáš Orálek Marek Smital.  Vlastnosti navigací porovnáme na vybraných příkladech:  TomTom  Dynavix  Garmin  Mio.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Evropské vlajky 5. ročník
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
Aktuální stav dalšího vzdělávání v České republice
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Mezinárodní výzkum dospělých Workshop k výsledkům výzkumu MŠMT, Věra Czesaná, Národní vzdělávací fond Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Comenius - Individuální mobilita žáků Slovensko český tematický monitoring Bratislava, 10. a
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
EU.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
EVROPSKá UNIE.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Evropa – úvod do učiva.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
EVROPSKÁ UNIE.
Měření sociálního vyloučení a empirické poznatky
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
EVROPSKÁ UNIE.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
JSEM OBČANEM EVROPSKÉ UNIE Učebnice od s. 14 n.. EUROOBČAN ČR je od roku 2004 členem EU Občané EU mají stejná práva a povinnosti (bez ohledu na to, ve.
Kvalita v počátečním vzdělávání ve světle mezinárodních výzkumů Odborný seminář k reformě středního vzdělávání: „Je kvantita zárukou kvality“? Resort školství,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Primární pediatrie-Evropa a ČR MUDr. Gabriela Kubátová OSPDL ČLS JEP Praha červen 2015.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Rating hl.m.Prahy aktualizace – únor 2010
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Mezinárodní vztahy prezentace č.1.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Transkript prezentace:

Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Základní informace o výzkumu PIAAC  součástí OECD Skills Strategy  komplementární k výzkumu PISA  šetření dospělých ve věku let  testy čtenářské a numerické gramotnosti a dovednosti řešit problémy v prostředí informačních technologií  dotazníky mapující počáteční a další vzdělávání, zkušenosti na trhu práce a využívání dovedností v životě a v práci  výběr respondentů náhodný  administrace vyškolenými tazateli v domácnostech  administrace prostřednictvím přenosného počítače (CAT) s alternativou písemného testu 2

Základní informace o výzkumu PIAAC  hlavní sběr na přelomu 2011, 2012  zúčastněné země: Austrálie, Belgie (Vlámsko), Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Jižní Korea, Kypr, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Rusko, Slovensko, Spojené státy americké, Španělsko, Švédsko, Velká Británie (Anglie a Severní Irsko).  účast celkem respondentů  v ČR získána data od 6102 respondentů, dosažená návratnost 66 %  zahájena druhá vlna: Chile, Indonésie, Izrael, Litva, Nový Zéland, Řecko, Singapur, Slovinsko a Turecko  předpokládaná periodicita 10 let 3

Průměrný výsledek v testu čtenářské gramotnosti 4

Průměrný výsledek v testu numerické gramotnosti 5

Podíl respondentů na dílčích úrovních způsobilosti - řešení problémů v prostředí informačních technologií 6

Porovnání výsledků zúčastněných zemí 7

Výsledky v závislosti na věku čtenářská gramotnost 8

Výsledky v závislosti na pohlaví čtenářská gramotnost 9

Výsledky v závislosti na pohlaví numerická gramotnost 10

Výsledky podle dosaženého vzdělání čtenářská gramotnost 11

Výsledky podle rodinného zázemí čtenářská gramotnost 12

Výsledky podle postavení na trhu práce čtenářská gramotnost 13

Vybrané poznatky pro ČR  Dobré celkové výsledky  Malé rozdíly ve výsledcích, relativně dobré výsledky těch nejhorších  Silná závislost dovedností na rodinném zázemí  Relativně dobré výsledky vysokoškoláků, relativně špatné výsledky učňů  Požadavky na obecné kompetence i u méně kvalifikačně náročných profesí  Otazníky kolem slaďování rodinného a pracovního života 14

15

Další informace Dům zahraniční spolupráce Na Poříčí 4 Praha 1 ; Národní koordinátorka PIAAC: RNDr. Jana Straková, Ph.D. Marketingová strategie výzkumu PIAAC: Bc. Věra Weinerová Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky