Kořen Bohumil Bareš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Stavba rostlinného těla Kořen, stonek
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Plod Bohumil Bareš.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Digitalizace výuky Příjemce
Vegetativní orgány rostlin
Kořen autor: David Hainall.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Květ Bohumil Bareš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
Rostlinné orgány KOŘEN
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Kořen Biologie 1. ročník.
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kořen Tematická oblast:Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
Vegetativní orgány Kořen
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Vegetativní orgány LIst
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Stavba rostlinného těla
Anatomie rostlinných orgánů
Název projektu: Moderní škola
Vegetativní rostlinné orgány
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Botanika.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Kořen Bohumil Bareš

Funkce stonku příjímá vodu + živiny a rozvádí je do nadzemních částí upevňuje rostlinu v podkladu ukládá zásobní látky produkuje některé látky alkaloidy, růstové regulátory, ...

Popis kořene Svazčité kořeny Hlavní kořen Postraní kořeny Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny

Stavba kořene 1. pokožka 2. kůra (primární) 3. kambium 4. dřevo (primární) 5. lýko (primární) Příčný řez Podélný řez

Metamorfózy kořene - přeměny dužnaté kořeny a bulvy - zásobní orgán (mrkev, řepa, petržel, křen, ...) kořenové hlízy - zásobní orgán u postranních nebo adventivních kořenů (orsej, jiřina, vstavač) vzdušné kořeny - přijímají vzdušnou vlhkost (tropické a subtropické rostliny) haustoria - savé kořeny parazitů a poloparazitů (jmelí) příčepivé kořeny - přichycovací funkce (břeťan) chůdovié kořeny - oporná funkce, nestabilní podklad (mangrove)

vzdušný kořen bulva dužnatý kořen hlíza příčepivý kořen chůdovitý kořen

Otázky Popište základní funkce kořene? Čím je tvořen kořenový systém dvouděložných rostlin a jednoděložných rostlin ? Popište podélný řez kořenem ? Vysvětlete typy větvení stonku ? Hospodářský význam kořene ? Uveďte na konkrétních rostlinách příklady přizpůsobení kořene různým funkcím ?

Zdroje: http://botanika.bf.jcu.cz/materials/fotogalerie- nahledy.php?family=Woodsiaceae&name= Přirodopis 6, Věra Čabradová, František Hasch, Jaroslav Sejpka, Ivana Vaněčková, FRAUS, Plzeň, 2003