Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
1. Podběl, orsej, sasanka nebo plicník patří mezi byliny rozkvétající časně zjara. V porovnání s ostatními bylinami kvetoucími v létě se u nich častěji.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
VY_52_INOVACE_01_07 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – POHYBOVÁ SOUSTAVA - SVALOVÁ TKÁŇ Anotace.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Kořen autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Uspořádání rostlinného těla
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Stavba rostlinného těla Stonek
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Kořen Biologie 1. ročník.
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Stavba rostlinného těla
Název projektu: Moderní škola
Vegetativní rostlinné orgány
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin VY_32_INOVACE_15_09 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin   Název materiálu – KOŘEN ROSTLINY   Anotace – cílem prezentace je objasnit stavbu a význam kořene rosltin Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – vysvětlí význam kořene, popíše stavbu kořene Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – kořen rostliny, cévní svazky, kalyptra, hlavní a vedlejší kořeny, svazčité kořeny Druh učebního materiálu – prezentace Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 230kb

KOŘEN ROSTLINY

FUNKCE A STAVBA KOŘENE - kořen je podzemní rostlinný orgán -nikdy nenese listy význam kořene: - přijímá vodu a živiny - upevňuje rostlinu v zemi - může obsahovat zásobní látky (mrkev) - muže sloužit k vegetativnímu (nepohlavnímu) rozmnožování (plevel) stavba kořene: - na povrchu se nachází pokožka - uprostřed cévní svazky - mezi pokožkou a cévními svazky se nachází tzv. primární kůra

CÉVNÍ SVAZKY cévní svazky jsou tvořeny dvojicí rostlinných pletiv vodivá pletiva – lýko a dřevo význam dřeva: - dřevní cévní svazky vedou minerální látky a vodu načerpané kořenem do dalších částí rostliny. význam lýka: - lýkové cévní svazky vedou produkty fotosyntézy (cukr) z listů do kořene. Zde slouží jako zásobní látky.

RŮST KOŘENE - růst ve směru zemské gravitace - roste díky dělivého pletiva ve špičce kořene špička kořene je chráněna čepičkou – kalyptra živiny jsou nasávány pouze částí kořene – tzv. kořenové vlásky

TYPY KOŘENE soubor všech kořenů se nazývá kořenový systém podle kořenového systému dělíme kořeny na: hlavní a vedlejší kořeny – stromy, víceleté rostliny svazčité kořeny - trávy

PŘEMĚNY KOŘENE příchytné kořeny – přichycení k podkladu (břečťan) kořeny kromě hlavních funkcí mohou plnit také jiné: kořenová hlíza – zásobní funkce (orsej jarní) bulva – zásobní funkce (řepa) vzdušné kořeny – přijímají vodu ze vzduchu (fíkus, orchidej) příchytné kořeny – přichycení k podkladu (břečťan) haustoria – parazitické kořeny (jmelí)

VÝZNAM KOŘENE potrava pro člověka (mrkev, celer, řepa) krmivo pro dobytek (řepa) léčiva (křen, ženšen) Estetická (bonsaje)