Výběr problému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.15: Výchova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti trojúhelníku
Advertisements

Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
DB1 – 9. cvičení Optimalizace dotazu Konkurenční přístup a deadlock Indexace Transakce.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Literární výchova 4. ročník, práce s textem
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Člověk - tvor společenský
Interaktivní Evropa děti pro děti Evropa pestrá i společná Jiří Sumbal ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123.
Prezentace projektu Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Shromažďování informací Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 16 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová 1 Projekt: Svět práce v každodenním.
Třídění informací Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č. 1: Výchova.
Digitalizace výuky Příjemce
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výrok "CP/M je vysoce důležitý a čip Z80 bude díky tomu žít navěky." (Future Computing, 1982)
Stali jste se účastníky otevřeného grantového řízení na využití „Pískovny“. Vaše zájmové skupiny mají za úkol připravit svůj projektový záměr pro využití.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Proměnná typu "pole" Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. To.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
WinBase tiskové sestavy Návod Postupy Příklady.
Dokumentační část projektu 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Struktura zápisu porady
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
MOC ZÁKONODÁRNÁ Právní řád – není neměnný, lze jej měnit
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: 21. září 2012 Číslo.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
R OVNICE A NEROVNICE Základní poznatky o rovnicích VY_32_INOVACE_M1r0101 Mgr. Jakub Němec.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
POLITICKÝ SYSTÉM ČR Zadání práce pro žáky 8. ročníku. Výchova k občanství Téma: POLITIKA.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Strategie města v oblasti podpory lázeňství a cestovního ruchu Úvodní setkání, Projekt Zvýšení kvality řízení města Františkovy Lázně, reg.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_4.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Zdravé město V S E T Í N Fórum, 26. března Jak vidí lidé místní situaci? Nejdůležitější zlepšení = "10P" ? ZDRAVÍ KVALITA ŽIVOTA UDRŽITELNÝ ROZVOJ..
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Referát – památka ČR Kritéria hodnocení.
Tatínkovi bohužel holicí strojek po měsíci přestal fungovat, tak se radil s maminkou, co se s tím dá dělat. Ta si nebyla jistá, a proto zavolali.
FYKOSí Fyziklání & Fyzikální Náboj & Fyziklání Online
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
, Pedagogická fakulta MU
Vlastnosti trojúhelníku
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Vztahy a pravidla soužití - obec
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Simulace Pískovna - instrukce
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Práva dítěte Výchova k občanství
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Soustavy lineárních rovnic
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Výběr problému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.15: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 15 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

2 Návaznost na prezentaci č. 14 (Problémy kolem nás) Opakování Cílem předchozí prezentace bylo KAŽDÝ ŽÁK POJMENUJE JEDEN PROBLÉM, KTERÝ SI SÁM VYBERE KAŽDÝ ŽÁK MUSÍ ZJISTIT, ZDA JE MOŽNÉ VYTIPOVANÝ PROBLÉM ŘEŠIT ŽÁK BY MĚL VĚDĚT, KDO BY BYL SCHOPEN JÍM VYBRANÝ PROBLÉM ŘEŠIT ŽÁK JE SCHOPNÝ ZVOLENÝ PROBLÉM PŘEDSTAVIT SVÝM SPOLUŽÁKŮM

Soupis problémů v malých skupinách 3 Demokratickým způsobem vyberte několik problémů, kterými se později budete zabývat: 1.Každý žák našel problém, kterým by se chtěl zabývat 2.Ve dvojicích vyberete jeden problém, kterým byste se chtěli zabývat 3.Spojte se do čtveřic a sestavte společně seznam (budou v něm problémy vybrané vždy oběma dvojicemi)

Výběr problémů v malých skupinách 4 Výběr 1 problému, kterým se bude čtveřice zabývat, lze provést například takto: 1.Čtveřice vytvoří seznam 4 problémů 2.Každý člen čtveřice napíše ke každému problému body, max. 4 3.U každého problému vznikne řada 4 čísel 4.Čísla sečteme a vznikne pátý sloupek, v němž bude vidět, který problém má prioritu 5.Žáci se ve čtveřici společně pokusí vyplnit formulář č. 1

Diskuse ve třídě 5  Problém je potřeba pečlivě vybrat  Podařilo se vám odpovědět na otázky z formuláře č. 1?  Pokud jste nedokázali na otázky odpovědět, vyberte jiný problém  Dohodněte se, na problémech, ze kterých budete vybírat 2

Výběr problému 6 o Žáci si ve čtveřici vyberou vždy jeden problém o Každá čtveřice si vylosuje pořadí o Připravíme velký arch papíru o První čtveřice napíše na papír problém, který odhlasovali jako nejdůležitější, a zapíše své pořadové číslo o Každá další čtveřice napíše další problém, který doposud nebyl zapsán, a zapíše své číslo Je vytvořen seznam všech důležitých problémů

Cíl této aktivity 7 Cílem této aktivity je vybrat takový problém, o kterém budou mít žáci dostatek informací a u kterého by dokázali navrhnout takové řešení, které by bylo realizovatelné

8 Ve třídě prodiskutujete, jestli máte o jednotlivých problémech dostatek informací Každý tým vysvětlí, proč si vybral právě ten svůj problém, co o něm samotném ví a jestli je problém řešitelný Diskusi věnujte velkou pozornost i dostatek času

HLASOVÁNÍ 9  Hlasovat bude každý žák sám za sebe na arch papíru, na kterém jsou vypsány všechny zvolené problémy  Každý žák může přidělit dva body  Buď dva body jednomu problému, nebo po jednom bodu dvěma problémům  Hlasy sečteme 1

10 Vypíšeme tři problémy, které získaly nejvíce bodů Prodiskutujeme se žáky ve třídě, jestli první zvolený problém je pro ně všechny nejdůležitější a řešitelný V případě, že ne, zvolte jeden ze zbývajících problémů

11 Žáci si demokraticky zvolili problém, který chtějí řešit V další aktivitě se budou žáci zabývat shromažďováním informací o problému a budou přemýšlet o tom, jak lze problém řešit 3

Bibliografie decinsko-aktualne/nehlasovali-jsme-o-odvolani-tvrdi-rumburska- zastupitelka/?aktualitaId= [Online] [Citace: ] aktualne/nehlasovali-jsme-o-odvolani-tvrdi-rumburska- zastupitelka/?aktualitaId= udalosti/setkani-s-obcany-a-diskuse-o-budoucnosti-dolnojircanske- navsi-0. psary.cz. [Online] [Citace: ] dolnojircanske-navsi index.php?id_kategorie=7. [Online] [Citace: ] 4. C.N.Quigley, M.S.Branson, D.E.Smith a kol. Projekt Občan. Praha : Středisko výzkumu a inovovací kurikula, ÚVRŠ ped.F UK,