Zážitky a my PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Programy pro rozvoj kognitivních funkcí
Advertisements

Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
 Na tvorbě učebnic se podílí odborníci, kteří celožitovně spolupracují na výzkumu matematického vzdělávání žáků 1. stupně, a taktéž učitelé z praxe.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
PSYCHICKÉ JEVY.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Metody sociální práce PhDr. Jana Novotná, Ph.D..
Emoce (city).
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti Jiří Tošner Na Poříčí 1041/12, Praha 1 tel.:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Zdravá škola.
Obrazotvornost či představivost
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
(Katedra psychologie FF UK Praha)
MAGIE MASEK Diplomová práce.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Průřezová témata.
Psychologie učení.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Specifické metody SP LS 2014
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Postavení pedagogiky mezi vědami
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Brno „Dítěti můžeme říci dvěma způsoby, co je slepý člověk. Můžeme mu říci, že slepý člověk je člověk, který nevidí. Nebo mu řekneme:“Zavři.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
VZDĚLÁVÁNÍ VE FINANČNÍ GRAMOTNOSTI Lenka M. Maléřová.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 1. ÚVOD DO STUDIA PSYCHOLOGIE A MANAGEMENTU VRATISLAV POKORNÝ Operační program Vzdělávání.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Program Mládež v akci Program Evropské unie na podporu neformálního vzdělávání.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Filosofie dobrodružné výchovy
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Projekt Impuls / Seminář
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Projekt Impuls / Seminář
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Didaktika literární výchovy na 1. stupni základní školy
Socializace Kejřová.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Sociální psychologie – CŽV 2012
Přehled živelních pohrom
Témata kognitivní psychologie
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
Transkript prezentace:

Zážitky a my PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. Katedra psychologie FF UK Praha iva.stetovska@ff.cuni.cz Zážitky a my

Zážitky a prožitky Zá–žitek (přesah) Pro–žitek (ponoření se do procesu) (experience, nezprostředkované poznávání, výcvikové postupy) Význam v životě: zkušenost, intenzita, emoce, vytváření, společenství (rituály jako u přírodních kultur)…

Prožitkovost v různých obdobích vývoje člověka Poznávání (pokus - omyl) Experimentace (opakování) Informace (a proč?) Zprostředkovaná zkušenost (nepřímé informace – důvěra, ale přenesení principů simulace do reality)

Zisky a ztráty Čemu učí zážitky? (hmatatelná zkušenost, porozumění, vcítění, příčiny a následky) Samoúčelný zážitek a jeho "instantní" charakter (maximalizace intenzity při minimu vložené energie, času, vlastního úsilí) Zážitek jako vrcholná intenzivní zkušenost anebo adrenalin pro adrenalin? (intenzita dokazuje, že žijeme; bez ohledu na smysluplnost)

Rizika zážitku bez kontextu prožitku Chybí „vidění“/procítění důsledků vlastní činnosti Nadnárodní firmy a vztah k životnímu prostředí Operátoři bezpilotních „letadel“ Půjčka na lichvářský úrok (peníze, energie, paměť, prožívání…) Rozhodování o situacích, které rozhodovatele neohrožují nebo se ho netýkají

Význam zážitku při pobytu v přírodě a zážitek ve skupině Vytváření hmatatelných výstupů (rozvíjení vlastní kompetence, praktické dovednosti) Uvědomování souvislostí (příčiny a následky) Obohacení zkušenosti a různorodosti Kontakt s (kdysi) přirozeným prostředím Sdílení společenství Rozvoj sociálních dovedností

Žijte s lidmi …zážitky se dostaví!