1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
MARKETING A MANAGEMENT
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Tvorba cen v maloobchodě
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Trh a jeho zákonitosti.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Význam informací v podnikání
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Reklamní textil jako marketingový nástroj Reklama účinnější listopad 2007 Pavel Melek, Adoco s.r.o. www. REKLAMNI-TEXTIL.cz.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jan Martof Služby v oblasti reklamních a dárkových předmětů aneb darovat „propisku“ už nestačí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Distribuce - placement
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2012

2 Třídimenzionální reklama Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama je definována jako: reklamní produkt mající tři rozměry, tedy výšku, šířku a hloubku. Patří sem i alternativní způsoby reklamy, např. určité tiskařské služby na plastech, světelné boxy, markýzy apod.

3 Způsob dělení třídimenzionální reklamy Podpora prodeje PODPR/ P7 Katalogové zboží – Nabídka v katalogu (tištěné, CD-ROM, internet), zpravidla roční platnost. Zboží ihned k dispozici, dodávka relativně rychlá, umožňuje malá odběrová množství a pestrost výběru. Individualizace zboží je možná pouze některou z tiskových technologií. Zboží typu tailor made – Pro zákazníka se přímo vzoruje a vyrábí, může být plně individuální dle představ zadavatele. Dlouhá dodací lhůta a nutnost velkých odběrových množství.

4 Příklad: Katalog s nabídkou REDA Podpora prodeje PODPR/ P7 Nový katalog NABÍDKA 2012 ( Na 264 stranách najdete přes 4800 reklamních předmětů, z toho více než 200 novinek. Ve stálé nabídce: značkové psací potřeby Parker, Waterman a Lamy, v sekci nářadí produkty značky BOSCH, dále také kuchyňské potřeby značky Tescoma, luxusní cestovní potřeby Santini, outdoorové vybavení Beaver a mnoho dalšího. Výjimečnou novinkou je ekologické oblečení značky Icebreaker. Jedná se o přírodní alternativu syntetického funkčního prádla, které je vyrobeno z nejkvalitnější novozélandské vlny merino. A mnoho dalšího! Katalog je platný od do vydání nového katalogu (srpen 2012).

6 Členění 3D reklamy Podpora prodeje PODPR/ P7 Jako klasickou 3-DR chápeme především reklamní, dárkové a propagační předměty, které by se pro lepší orientaci daly rozdělit: rozdávací předměty - give aways dárky pro návštěvníky přílohy k mailingu omluvné dárky dárky pro spolupracovníky výroční dárky manažerské dárky reklamní předměty soutěžní a sponzorské předměty prémie promotion předměty - sales promotion

7 Dárkové a propagační předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Dárkové a propagační předměty obecně připomínají zákazníkovi jméno firmy a vytvářejí v jeho mysli k této firmě dobrý vztah. Účelem je zaujmout příslušníky cílové skupiny a vhodně reprezentovat značku nebo produkt. Vhodně koncipovaná akce s dárky podpoří osobní přijetí komunikované skutečnosti.

8 Role 3D reklamy v Sales promotion Podpora prodeje PODPR/ P7 Hlavním cílem každé podpory prodeje je vyvolat pozitivní reakci spotřebitelů. 3D předměty aplikované v rámci Sales Promotion mají stimulovat k většímu objemu nákupu, vyzkoušení výrobku, motivovat k nákupu i zákazníky preferující cenu apod.

9 Rozdávací reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Rozdávací předměty jsou označením pro širokou škálu drobného zboží, určeného pro rozdávání při nejrůznějších příležitostech. Jde o levnější reklamní předměty typu kuličkových per, odznaků, samolepek nebo škrabek na auto, u kterých je důležité co nejvíce masové rozšíření mezi širokou veřejnost.

10 Promotion reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Promotion předměty nejčastěji používáme při zavádění nového výrobku na trh. Jejich funkce spočívá v upoutání pozornosti zákazníka a v motivování ke koupi nového výrobku.

11 Reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Reklamní dárky jsou veškeré drobnější dárkové předměty, kterými klientovi nebo zákazníkovi děkujeme za jeho zájem. Reklamním dárkem tak může být velké množství předmětů, vybavených logem a souvisejících s činností firmy zadavatele.

12 Reklamní dárky pro návštěvníky Podpora prodeje PODPR/ P7 Dárky pro návštěvníky mohou připomínat rozdávací předměty, avšak vždy obsahují jedinečné poselství dané firmy. Typicky jde například o klíčenku s logem a kontaktními údaji, která charakterizuje obchodní činnost firmy, a která se rozdává návštěvníkům stánku na veletrhu nebo výstavě.

13 Reklamní dárky pro spolupracovníky Podpora prodeje PODPR/ P7 Reklamní dárky pro spolupracovníky prokazatelně zlepšují vztahy na pracovištích a fungují jako přirozený a milý způsob jejich odměňování. Mezi dárky pro spolupracovníky řadíme celou paletu zboží, od hodinek, přes elektroniku, až po sportovní potřeby.

14 Omluvné reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Omluvit se občas potřebuje každý. K omluvě je vhodné připojit malý dárek, který dotyčného přesvědčí, že Vám na něm opravdu záleží. Mezi omluvné dárky obvykle patří psací soupravy nebo dárkové kazety různého zboží.

15 Manažerské reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Manažerské dárky jsou určeny pro nejvyšší vedení společností. Manažerské dárky nemusíme vybavovat firemním logem nebo jiným reklamním sdělením. Předáváme je samotné, případně v dárkovém balení. Mezi oblíbené manažerské dárky patří luxusní psací potřeby, kufříky nebo kvalitní hodinky.

16 Výroční reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Výroční dárky jsou ve většině případů luxusní dárkové předměty pro vybrané klienty a obchodní partnery. Vynikají svou kvalitou i zpracováním a v obdarovaných probouzí pocit exkluzivity. Výroční dárky předávají firmy, slavící významné jubileum nebo událost.

17 Prémiové reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Mezi prémiové předměty řadíme veškeré dárkové a reklamní předměty, vyrobené na míru konkrétní akci. Prémiové předměty obdrží zákazník či klient jako předem stanovenou odměnu. Může se jednat například o dárek za nákup nad určitou sumu a podobně.

18 Aktivizační reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Aktivizační reklamní předměty jsou oblíbeným způsobem, jak motivovat zákazníka ke koupi. Zákazník tak například získá kancelářské hodiny při koupi psacího stolu a je tak motivován ke koupi právě Vašeho zboží.

19 Soutěžní a sponzorské reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Soutěžní a sponzorské reklamní předměty jsou nezbytnou součástí firemní výbavy při všech akcích, kterých se firma účastní, a na kterých se podílí. Reklamní trička, balónky a podobné drobnosti s firemním logem jsou mezi diváky a návštěvníky oblíbené a posilují známost firmy i značky.

20 Samozaplatitelné reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Samozaplatitelné předměty naleznou uplatnění pouze u známých a oblíbených značek. Tyto značky jsou natolik populární, že si lidé jejich reklamní předměty sami kupují a používají.

21 Reklamní přílohy k mailingu Podpora prodeje PODPR/ P7 Dobrým způsobem, jak zaujmout a ozvláštnit rozesílky, jsou drobné dárky. Ať už jde o samolepku, drobnou hračku, nebo odznak, dárek navíc vždy potěší.

22 Potisk 3D předmětů Podpora prodeje PODPR/ P7 Např. společnost REDA nabízí široký výběr různých potiskových technologií (16 druhů), kterými dokáže ozdobit textil, drobné reklamní předměty, golfové vybavení, kalendáře, diáře, kožené výrobky, keramiku a mnoho dalších předmětů. Více viz k jednotlivým technologiím na

23 Technologie potisku 3D předmětů Podpora prodeje PODPR/ P7 Výběr technologie potisku je vhodné konzultovat s dodavatelem. Ukáže, jak technologie funguje, na jaký materiál je vhodná a upozorní na výhody a nevýhody jednotlivých druhů potisků. Při plánování rozpočtu počítat s cenou za potisk!

24 Jak vybrat správný reklamní předmět? Podpora prodeje PODPR/ P7 Při výběru reklamních předmětů musíme vzít v potaz několik důležitých hledisek. Ne každý reklamní předmět se hodí pro oficiální setkání s obchodními partnery, a ne každý zase na akci pro děti zaměstnanců. Pro snadnější výběr a orientaci v nabídce přináší REDA pět základních otázek, na které je důležité si před výběrem reklamních předmětů odpovědět.

25 Pět základních otázek před objednávkou Podpora prodeje PODPR/ P7 Pro koho je reklamní předmět určen? Pro nejvyšší vedení společnosti nebo širokou veřejnost? K jakému účelu budou reklamní předměty sloužit? Mají přilákat další zákazníky nebo posílit Vaši reputaci? Kolik jsme ochotni za reklamní předmět zaplatit? Zvolíme raději menší množství dražších předmětů nebo velké množství levnějších? Jaké poselství má předmět přenášet? Ponese Vaše logo nebo také kontaktní údaje? Jak budeme předmět distribuovat? Poštou nebo jej předáme osobně?

26 Reklamní předměty a legislativa Podpora prodeje PODPR/ P7 Podle §25 odst. 1 písm. t) ZDP musí reklamní a propagační předmět splňovat tyto náležitosti: je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele předmětu, nebo je opatřen názvem propagovaného zboží nebo služby, hodnota bez DPH nepřesahuje 500 Kč, není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně (tichým vínem se rozumí víno, které není vínem šumivým).

27 Jak se to dělá? Podpora prodeje PODPR/ P7