RASISMUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
RASISMUS Zuzana Dvořáková.
Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
LIDSKÁ PLEMENA Mgr. Helena Tlapáková.
DUM - Digitální Učební Materiál
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Vztahy mezi lidmi Seznamuje žáky se vztahy mezi lidmi ať už v pozitivním nebo negativním smyslu.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vztahy mezi lidmi a formy soužití
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
fašismus nacismus rasismus anarchie darwinismus
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Nebezpečí racionální diskriminace VŠFS.
Rasismus.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
Podpora multikulturní výchovy na ZŠ – rozvoj tolerance a sociálních kompetencí CZ.1.07/1.2.08/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tolerance a nesnášenlivost ve společnosti - rasismus
Postoje k etnickým a národnostním menšinám
Politický extremismus a radikalismus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_ZE.8.61 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Problémy menšinových skupin I
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Rasismus.
POLITOLOGIE TEST 12.
Sociální patologie SCPT SCPA
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Interkulturní psychologie
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
RASISMUS.
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Práva národnostních etnických menšin. Slovníček pojmů Příslušník=člen nějaké skupiny /přísluší k ní/ Formulovat=vyjádřit, zpracovat Národ=společenství.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Multikulturní výchova výchova Koncepce multikulturní výchovy.
Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus Doc. JUDr. PhDr. Miroslav Mareš, PhD. Prezentace na konferenci „Metodické doporučení k primární prevenci.
Migrace Z latinského migratio = stěhování změna sídliště přecházením z jednoho kraje do druhého (přesídlování, stěhování) Emigrant = dobrovolný nebo sociálně.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
LIDSKÉ RASY.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Národnostní struktura obyvatelstva
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MENŠINY, ETNICITA, RASA.
LIDSKÉ RASY.
Digitální učební materiál
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
Tolerance k národnostním menšinám
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Porušování lidských práv
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Trh práce a politika zaměstnanosti
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
INDIE.
LIDSKÁ PRÁVA y.
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

RASISMUS

RASISMUS je teorie i ideologie hierarchizující sociální skupiny na základě etnického klíče. podstata rasismu: teorie, kerá tvrdí, že odlišný vývoj různých lidských ras a etnik, podmíněný geografickou diverzitou (rozmanitost), determinuje schopnosti a vlastnosti jejich jednotlivých příslušníků. V praxi pak tato teorie v řadě případů vedla (vedla či vede) k rasové segregaci, veřejnoprávní či soukromoprávní diskriminiaci či ve výjimečných případech i pokusům o vyhlazení nepřátelských skupin. vnímání vyšší či nižší rasy

RASISMUS Rasismus je názor, že různé lidské rasy, plemena a etnika se vyvíjely na různých místech, v různých podmínkách, (tropický prales, poušť, savana, Tropy, mírné pásmo, polární kruh …) různou rychlostí různým směrem (v různých podmínkách byly zapotřebí různé vlastnosti). Důsledkem těchto různých vývojů jsou různé Gaussovy křivky jejich vlastností a schopností. Rasismus je nenávist k jedinci opodstatněná pouze jeho příslušností k jiné rase.

HISTORIE RASISMU rasismus se objevuje již v pravěku přirozená snaha člověk o to aby přežily jeho geny – takováto myšlenka může být snadno zneužitelná Orientalista a diplomat Joseph Arthur Comte de Gobineau (1816 - 1882) tvrdil, že míchání ras vede k neschopnosti udržet pokrok, neboť existují tzv. vyšší a nižší rasy. Nejvyšší rasou je pro Gobineaua rasa bílá, nejnižší židovská, úpadek lidstva je způsoben degenerací nejvyšší rasy - obdobná stanoviska zastával i britský anatom Robert Knox (1798 - 1862). Rozvinutí myšlenek Arthura de Gobineaua lze nalézt v díle Základy XIX. století, jehož autorem je v Německu žijící anglický spisovatel a filozof Houston Stewart Chamberlain (1855 - 1927). Ten označil za nejvyšší rasu národ německý - protipólem byla rasa židovská - a tvrdil, že mezi vyššími a nižšími národy musí dojít ke konečnému zúčtování

DEFINOVÁNÍ RASISMU používá se jako nálepka k označení názoru či osoby s cílem jejich diskreditace či dokonce kriminalizace bývá často zaměňován s rasovou nesnášenlivostí a v běžné mluvě tyto dva pojmy často splývají je přesvědčení, že někdo tím, že má určité biologické znaky vlastní některé lidské rase, je méně nebo více hodnotným než ostatní, kteří tyto znaky nemají v krajním případě se může jednat o názor, že určité rasově vymezené skupiny obyvatelstva nejsou lidé, ale bytosti nižšího či vyššího řádu vede tedy k popření rovnosti lidí. Toto přesvědčení může pak implikovat nějaké jednání či pravidla jednání spočívající např. v ubližování někomu z důvodu jeho příslušnosti k určité rase

SOUVISEJÍCÍ POJMY apartheid etnocentrismus nacismus nacionalismus šovinismus xenofobie předsudky rasová diskriminace rasa etnikum

MOŽNÉ PŘÍČINY absence dialogu mezi různými etnickými skupinami vyhýbání se jiným etnikům diskriminace příslušníků určitého etnika fyzické útoky na příslušníky určitého etnika likvidace etnika jako celku

ZÁKLADNÍ DĚLENÍ RASISMU teoretický výsledek filosofického myšlení spontánní vzniká samovolně