vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Advertisements

Bezobratlí živočichové
Název:Živočichové kolem nás Autor: Mgr. Marcela Hradecká,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
VY_32_INOVACE_16_Kapr obecný
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Potravní vazby rostlin, hub a živočichů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
ŽIVOČICHOVÉ.
Příroda živá Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Pří_231_Savci_Tur domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
ŽIVOČICHOVÉ.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: KRAJINA V NAŠEM OKOLÍ
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI V ČASE Autor: Mgr. Irena Tomicová výukový materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: DOMOV
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: Havířov-místo, kde žiju Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový.
Živočichové Dělení.
PROJEVY ŽIVOTA 9. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Smyslová ústrojí člověka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Společné znaky rostlin.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
Rostliny.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Živočichové.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ Mezi živočichy patří zvířata a lidé.

Všichni živočichové mají společné znaky Přijímají potravu a vodu Vylučují Dýchají Pohybují se Vnímají okolí smysly Reagují na změny v přírodě Rozmnožují se Rostou a vyvíjejí se

DÝCHAJÍ plíce žábra průdušnice

nádech KYSLÍK OXID UHLIČITÝ výdech

ROZMNOŽUJÍ SE samec + samice = mládě

ROSTOU A VYVÍJEJÍ SE

husa house had hádě kůň hříbě ovce jehně kočka kotě kur kuře koza kůzle lev lvíče medvěd medvídě ryba potěr pták ptáče prase sele, podsvinče slon slůně skot tele vlk vlče pes štěně

PŘIJÍMAJÍ POTRAVU A VODU

HMYZOŽRAVCI BÝLOŽRAVCI MASOŽRAVCI MRCHOŽROUTI VŠEŽRAVCI

pijí

REAGUJÍ NA ZMĚNY V PŘÍRODĚ Střídání ročních období, střídání dne a noci

ZIMNÍ SPÁNEK STAV STRNULOSTI MIGRACE UDRŽOVÁNÍ TĚLENÉ TEPLOTY LETNÍ SPÁNEK

plazí se, šplhají, plavou, POHYBUJÍ SE z místa na místo chodí,běhají,skáčou, plazí se, šplhají, plavou, létají

Pohyb běh

VNÍMAJÍ OKOLÍ SVÝMI SMYSLY ZRAK SLUCH CHUŤ ČICH HMAT

Smysly Smyslové orgány

VYLUČUJÍ

POT TRUS MOČ

Zápis do sešitu

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ DÝCHAJÍ Přijímají kyslík a vydechují oxid uhličitý. Savci a ptáci dýchají plícemi, ryby žábrami, hmyz průdušnicemi ROZMNOŽUJÍ SE Samice + Samec = spojení dvou živočichů = oplodnění buňky =mládě- živé mládě nebo vajíčko Ryby se rodí z jiker. MLÁĎATA ROSTOU A VYVÍJEJÍ SE Postupem času se mládě mění v dospělého jedince PŘIJÍMAJÍ VODU A POTRAVU Dělení podle potravy- býložravci, masožravci, všežravci REAGUJÍ NA ZMĚNU TEPLOTY PROSTŘEDÍ Zimní spánek, letní spánek, stav strnulosti, migrace, přizpůsobení srsti nebo peří POHYBUJÍ SE a SVÉ OKOLÍ VNÍMAJÍ SMYSLY Běh, let, plavání, plazení, chůze atd. + pět základních smyslů VYLUČUJÍ vodu-pot, moč, nestrávenou potravu-trus, oxid uhličitý- dýchání

Test č.1

Co je na obrázku

oči

KONEC

Obrazový materiál byl citován z těchto zdrojů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Frog_spawn_time-lapse.gif?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frogspawn_closeup.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Various_eggs.JPG?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Myotis_dasycneme1.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:01-sfel-08-009a_-_crop.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Epiphragma_einer_Weinbergschnecke.JPG?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Erinaceus_europaeus_LC0119.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hirundo_rustica0.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cornish_rex_kittens_een_dag_oud.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ARS_-_Diaprepes_abbreviatus_eggs.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:J%C3%ADdlo_v_hospod%C4%9B_u_B%C5%99evnovsk%C3%A9ho_kl%C3%A1%C5%A1tera.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Children_sharing_a_milkshake.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Passer_domesticus_-Russia_-female-8.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Taurotragus_oryx.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Drinking_Drone_Bees.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Black_Vulture.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hemiechinus_auritus_or_Long-eared_Hedgehog,_Trans-Altai_Gobi,%C3%96mn%C3%B6govi_Province,_South_Mongolia_.JPG?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Male_Lion_and_Cub_Chitwa_South_Africa_Luca_Galuzzi_2004.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sortbroget_dansk_malkerace.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Amanda_Fran%C3%A7ozo_At_The_Runner_Sports_Fragment.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zaje%C4%8D%C3%AD_hov%C3%ADnka_na_Bousce.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Strontvliegstrontjes.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cetonia_aurata_take_off_composition_05172009.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Frog_%C5%BE%C3%A1ba.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/Muybridge_salliegardner_animation.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zunge_einer_Hauskatze.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Coptomma_variegatum.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elephants03.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dog_nose2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanguinea_oeil_2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Helix_pomatia_eye2.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elephas_Maximus_Eye_Closeup_cropped.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eye_of_a_dog.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Humaniris.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Central_Heterochromia_Example_Blue_%26_Brown.png?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Froschauge_18.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lutjanus_vivanus.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eagle(owl)-eye_-_modified.JPG?uselang=cs