Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
DUSIČNANY, SÍRANY A FOSFOREČNANY
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Neživá příroda – Slunce
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Autor: Mgr. Hana Krajčová
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Rašplování, pilování a broušení dřeva
PTÁCI KUKAČKY, PAPOUŠCI
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
ZAŘÍZENÍ K PŘÍJMU INFORMACÍ
Autor: Mgr. Helena Nováková
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Autor: Mgr. Pavla Martincová
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Kosterní stavba těla savců
Neživá příroda - vzduch
Savci – řád hlodavci (úvod)
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Měření a měřidla v technické praxi
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Autor: Mgr. Hana Krajčová
OXIDAČNÍ ČÍSLO Ch_091_Oxidy_Oxidační číslo Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Pří_231_Savci_Tur domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Pří_229_Savci_Králík domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Rovnovážná poloha tělesa
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Obojživelníci - ocasatí
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Pří_229_Savci_Králík domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Rozmnožovací soustava
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Savci – řád: chobotnatci
Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Vnitřní ústrojí psa domácího
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Savci – KVÍZ 2 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ČR - mírný podnebný pás (živočichové)
Smysly člověka (všeobecně)
ČR – mírný podnebný pás (vegetace)
Subtropický podnebný pás
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
PRASE DOMÁCÍ Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Autor: Mgr. Martina Vaculová
Transkript prezentace:

Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. VÝVOJ LIDSKÉHO PLODU Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál prohlubuje znalosti žáků o lidstvu. Materiál obsahuje doplňující informace vývoje lidského plodu. Je určen pro předmět přírodověda 5. ročník. Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici: JURČÁK, Jaroslav. Přírodověda 5. ročník. Olomouc: PRODOS, 1996. ISBN 80-85806-41-X.

Lidský plod Obr. 1

Lidský plod Lidský život začíná od početí – splynutí vajíčka a spermie V těle ženy se vyvíjí až do porodu Tělo ženy dítě vyživuje Kontrola plodu – pomocí ultrazvuku Obr. 2

1. měsíc (4.týden) Hlava a nohy malého človíčka rostou Vyvíjejí se oči a uši V budoucím hrudníku bije srdce Vytváření plic Obr. 3

2. měsíc (8. týden) Plod má všechny orgány Vytváří se čelist Srdce tepe 140-150 krát za minutu Plod měří asi 2 cm Obr. 4

3. měsíc (13. týden) Lidský potomek má již prsty Reaguje na dotyk Vývoj pohlavních orgánů Plod je asi 10 cm dlouhý Váží asi 150 g Obr. 5

4. měsíc (17. týden) Matka dále přibývá na váze Dítě slyší matčin hlas Délka asi 16 cm Váha kolem 250g Obr. 6

Zázrak lidského života http://www.youtube.com/watch?v=wzDCfYMmAEo

5. měsíc (21. týden) Matka pociťuje první pohyby plodu Začínají růst vlasy a řasy Na ultrazvukovém vyšetření lze spatřit pohyby a taktéž rozpoznat pohlaví Obr. 7

6. Měsíc (25. týden) 7. Měsíc (29. týden) Dítě je již aktivní, otáčí se atd. Měří přes 30 cm a váží asi 900 g 7. Měsíc (29. týden) Jedinec rychle roste a přibývá na váze Kope, může škytat a plakat Měří téměř 40 cm a váží asi 1,8 kg

8. Měsíc 9. Měsíc Rychle se vyvíjí mozek Měří asi 42 cm a váží 2,3 kg Krátce před porodem Délka: 48-54 cm Váha: 2,8-4 kg Obr. 8

Novorozeně Po porodu se z dítěte stává samostatný jedinec Dítě již samo dýchá Má vyvinutý sací reflex Je schopno přijímat potravu Obr. 9

Internetové zdroje Wikipedia: YouTube: www.wikipedia.org Zázrak života http://www.youtube.com/watch?v=sgq0YMkN2p8 Zázrak lidského života http://www.youtube.com/watch?v=wzDCfYMmAEo

Citace obrázků Obr. 1: File:Fetal face profile.jpg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 5.6.2006 [cit. 2013-07-15]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Fetal_face_profile.jpg Obr. 2: Soubor:Acrosomal reaction.jpg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 2.6.2008 [cit. 2013-07-15]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Acrosomal_reaction.jpg Obr. 3: Soubor:Month 1.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 28.6.2006 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Month_1.svg Obr. 4: Soubor:Month 2.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 28.6.2006 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Month_2.svg

Citace obrázků Obr. 5: Soubor:Month 3.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 11.5.2007 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Month_3.svg Obr. 6: Soubor:Month 4.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 11.5.2007 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Month_4.svg Obr. 7: Soubor:Month 5.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 11.5.2007 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Month_5.svg Obr. 8: Soubor:Month 9.svg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 11.5.2007 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Month_9.svg

Citace obrázků Obr. 9: Soubor:Umbilical-newborn.jpg. In: Wikipedia [online]. 2001-, 13.5.2006 [cit. 2013-07-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Umbilical-newborn.jpg