1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Strategie podniku v globálním světě
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Seminář ředitelů ZZ února III. pracovní seminář ředitelů nemocnic a zdravotnických zařízení Martin Zeman Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem,
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Firemní kultura - změna motivační strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Business Partnering „Nejdůležitější přísadou receptu na úspěch je umění vycházet s lidmi.“ Theodore Roosevelt.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Vybrané metody analýzy
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
MARKETINGOVÝ MIX.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
DE Transformace skupiny E.ON v České republice Jelenovská
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Společenská odpovědnost organizací
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Víme, jak dosáhnout úspěchu ve Vašem oboru Řízení provozu zdravotnických zařízení Tomáš Pavlíček Solution Architect
Plánovací proces a druhy plánování
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Vítejte na hodině Marketingu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Personální strategie mezinárodní firmy
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Model struktury strategického managementu
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Management - Ovlivňování
Business intelligence shapes security
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal

Highlights Naší republice končí „teen age“ období. Je už dospělá, nebo má zastydlou pubertu? Žijeme ve společensko-ekonomických podmínkách, které se nepředvídatelně vyvíjí, Žijeme v globální vesnici, kde z jakékoliv banální, lokální události může být vytvořen globální problém, který vyvolá masovou paniku, Žijeme ve světě, kde se společnost rozdělila na tři části: 1.Ti co se bojí 2.Ti co chrání ty, co se bojí 3.Ti co straší ty, co se bojí Principy podnikání se nemění.

Obsah: 1.Trocha teorie 2.Klíčová rozhodnutí – case study 3.Jak připravit firmu a sebe pro úspěšnou budoucnost

1.Trocha teorie 1.1.Vize – Mise 1.2.Strategie – taktika 1.3.Klíčové faktory pro růst hodnoty firmy

Mise Klíčové hodnoty Vize Strategie Strategické iniciativy Osobní úkoly Spokojený akcionář Potěšený zákazník Efektivní procesy Motivovaní a připravení zaměstnanci Proč jsme V co věříme Čím chceme být Strategický výstup Náš herní plán Co musíme udělat Co potřebuji udělat 1.1.Promítnutí mise společnosti do očekávaných výstupů

1.2.Strategie a taktika Strategieplán pro vedení války Taktikavedení jednotlivých bitev (prof. Šáda) Strategie se nesmí zabývat detaily. Na základě strategických cílů se vytváří „Road map“.

Lékárny Podpora prodeje v rámci zdravotního systému Podpora prodeje u spotřebitelů Primární péče Specialisté Nemocnice vzdělávání pacienti Generování předpisů Generování objednávek Generování poptávky Pacient s předpisem do lékárny Pacient / spotřebitel do lékárny, cross-selling Dostupnost značky AAA Awareness Availability Appreciation Business Concept

1.2.2.Procesně řízená firma PROCESY Business Plan STRATEGIE CÍL

Vývoj Schopnost nalézat a vyvíjet nové zdroje pro růst tržeb Hodnototvorné procesy v podnikání Produkce Operativní efektivnost v organizaci, logistice, výrobě a službách Prodej Efektivita prodeje a marketingu stávajících produktů

1.3.Klíčové faktory pro růst firmy Fast, Focus, Flexible Zákazník Zaměstnanci Inovační rychlost Efektivnost

2. Klíčová rozhodnutí – Zentiva case study 2.1.Promítnutí Mise do očekávaných výstupů 2.2.Klíčová rozhodnutí 2.3.Promítnutí rozhodnutí do časové řady 2.4.Promítnutí strategických cílů do výstupů firmy

Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme farmaceutické produkty, které pomáhají zlepšovat kvalitu lidského života Mise Zpřístupňujeme a rozšiřujeme kvalitní a moderní zdravotní péči Klíčové hodnoty 2.1.Promítnutí mise do očekávaných výstupů

Zentiva a.s. je a také je vnímána jako špičkový poskytovatel farmaceutických produktů a služeb ve střední a východní Evropě VIZE Product Development Jsme nejlepším zdrojem vývoje nových moderních produktů s vysokou přidanou hodnotou v požadované kvalitě a čase, které splňují očekávání zákazníka Supply Chain Jsme konkurenceschopným zdrojem produktů a služeb díky ceně, kvalitě a dostupnosti Sales & Marketing Jsme a také jsme vnímáni jako vedoucí firma na trhu díky nabídce konkurenceschopných produktů a služeb, které splňují očekávání a potřeby zákazníka. Jsme firmou, která je vnímána jako atraktivní zaměstnavatel

M&S vision Ziskový růst Volné peníze R&D vision Uvedení nových produktů včas Produkty s vysokou přidanou hodnotou SCM vision Spolehlivá, efektivní a dobře fungující činnosti Spolehlivý dodavatelský řetězec Hlavní vize Strategické iniciativy

2.2.Klíčová rozhodnutí Rozhodnutí pro kupónovou privatizaci Rozhodnutí pro přestavbu firmy MBO Nová strategie firmy Akvizice č. 1 IPO Akvizice č. 2 Akvizice č. 3 Spolupráce se strategický, investorem

2.2.Klíčová rozhodnutí Strategie firmy Jiří Michal Cíle firmy Léčiva a.s. si stanovila za cíl dosáhnout prodejů 18 mld. Kč v průběhu příštích pěti let v souladu se svou vizí stát se vedoucím poskytovatelem farmaceutického zboží a služeb v regionu střední a východní Evropy Potenciální merger (spojení) s jinou farmaceutickou firmou a integraci jejich aktivit je jednou z metod jak transformovat obchodní aktivity firmy pro dosažení cílů a vize firmy. Objectives

2.3.Promítnutí rozhodnutí do časové řady Zentiva can trace its origins back to the “At the Black Eagle” Pharmacy in Prague Implemented new business processes and structure Zentiva listed on the Prague and London Stock Exchanges Zentiva acquired Eczacibaci Generic Pharmaceuticals, a leading pharmaceutical company in Turkey Management buyout Acquisition of Slovakofarma and led to the launch of the Zentiva corporate brand Zentiva acquired Sicomed, the leading generics company in Romania Zentiva recognis ed as the Europea n Generics business of sanofi- aventis Business Rationalisation Positioned for Regional Growth Leading CEE Player Expanding Internationally

2.4.Promítnutí strategických cílů do výstupů firmy Leading CEE Presence with Unmatched Geographical Reach +26% yoy CZK 7,345m +26% yoy CZK 9,268m +13% yoy CZK 10,511m +35% yoy CZK 19,420m +31% yoy CZK 13,821m …through IPO… Zentiva Is Well Placed to capitalize on Its Leading Position with Future Expansion Through Both Organic and Acquisitive Growth From formation… ROPLSKRUOtherTRCZ Note:2005 sales were reclassified to maintain comparability with the sales structure in Financials shown above are Gross Pharma sales

3. Jak připravit firmu pro úspěšnou budoucnost 3.1.Jak připravit sebe 3.2.Jak připravit firmu

3.1.Jak připravit sebe 1.Tři základní faktory úspěchu –Mít jasnou myšlenku. –Umět si představit, jak to bude fungovat v budoucnosti, bude-li včas realizována. –Vytvořit tým, který to udělá. 2.Učit se, učit se, učit se. –Znát trh- budoucí potřeby zákazníka - silné stránky konkurenta - učit se z chyb těch druhých 3.Snažit se o vedoucí postavení na trhu, nespokojit se s rolí následovníka (inovační rychlost). 4.Nebát se rozhodnutí, umět nést riziko.

3.2.Jak připravit firmu 1.Jasná organizační struktura pro naplnění strategických cílů. 2.Striktní rozdělení odpovědností. 3.Uplatnění controllingu 4.Udržet flexibilitu a rychlost v rozhodování 5.Zaměření na zákazníka a růst hodnoty firmy 6.Vedení a rozvoj lidí – růst intelektuálního potenciálu.

ZÁVĚR Pracovat s vizí Znát zákazníka Používat pouze relevantní informace Chápat věci a události v souvislostech Udržet jednoduchou řídící strukturu Nebát se budoucnosti, mít představivost

Štěstí přeje připravenému!