Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Socioekonomická charakteristika USA
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Evropa – Hospodářství Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Stanislav Šindler Datum: Cílový ročník: 7.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EVROPA Rusko III2-Z7-III-20.
Téma hodiny: Kanada – obyvatelstvo a hospodářství, dokumentární film o americkém severu Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_03/02/03_ZEMĚPIS Státy Severní Ameriky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
USA – hospodářský obr.
USA United States of America
Průmysl a zemědělství Ameriky
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Stupeň rozvoje států světa
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Periferní oblasti V Asie
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
CENTRÁLNÍ ASIE.
Severní Afrika Název školy
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
PROVINCIE A TERITORIA Kanada je federálním státem skládá se z 10 provincií a 3 teritorií. Nejlidnatější provincií je Ontario s největším městem Kanady.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Hospodářství.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Bývalé státy Sovětského svazu
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
EVROPA VÝCHODNÍ EVROPA – RUSKO
zpracovaný v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Spojené státy americké
Kanada.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Ekonomika Kanady Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_10 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Jaké je její postavení ve světě? - velmi silná tržní ekonomika světa Na jakém místě na světě? - kolem 11. místa

Byl tam podobný vývoj jak v USA? - jednoznačně NE - menší přistěhovalectví a osídlení, chladnější podnebí,.. Co hlavně ovlivňovalo ekonomiku? - značný vliv přírodních podmínek – popiš: - mírný pás na jihu, kde se nacházely krajiny:…. ….stepní – takže využití…… …. obiloviny + pastviny - jinak drsné chladné podmínky - značné množství lesů – těžba a zpracování dřeva - v lesích bylo množství …. ….zvěře, tj…. ….zpracování kožešin - velké využití moře SHRNUTÍ: na začátku 20.stol. zemědělská a dřevařská země

Kdy nastaly hlavní změny? 1. Před a během 2. SV – o co se jednalo? - zbrojení a nutnost těžby surovin - příliv emigrantů z Evropy 2. Po 2.SV - opět přísun emigrantů především z východní Evropy - vědecko-technický pokrok – nová naleziště nerostných surovin - orientace na zpracování surovin – zvýšit hodnotu těch surovin – nevyvážet jen vlastní suroviny, ale polotovary - silná spolupráce s USA + udržela si silné ekonomické vazby na členy Commonwealthu a především VB - zvýšení produkce v zemědělství

Jak bylo zmíněno je obrovské. Rozděl na 2 skupiny: 1. lesy, ryby, kožešinová zvěř 2. nerostné bohatství Kanada je ve světovém měřítku: - 3. největší producent zemního plynu - 3. největší prokázané zásoby ropy - 4. největší exportér zemního plynu - 5. největší producent ropy - největší producent potaše (uhličitan draselný) – chemický P - 2. největší producent uranu a niklu - 3. největší producent diamantů - 7. největší producent zlata - největší dodavatel izotopů pro jaderné lékařství - největší zásoby vysoce kvalitního přírodního uranu - 2. největší producent a exportér uranu (po Kazachstánu). Shrnutí nerostného boh.: hlavně ropa, plyn, barevné kovy

- vychází ze zpracování přírodních surovin + úzké spolupráce s USA Jaké tedy jsou hlavní obory? Soustředí se kolem Velkých jezer….. 1. dopravní strojírenství - automobily – GM, Ford, Toyota, Honda Jak především přepravuje materiál v rámci státu? - železnice – velmi rozvinutá síť Kam nejvíce vyváží a jak? - USA - lodě přes….. ….Velká jezera + zaoceánské lodě 2. petrochemický 3. barevná metalurgie - např. 2.největší výrobce hliníku na světě 4. dřevozpracující - 4. na světě ve výrobě papíru 5. energetika – velmi soběstační, také vyváží energii - hlavní zdroje: voda (60%) a uran (18%)

Jaké mají podmínky pro zemědělství? - nejsou ideální – celkem chladno + nejsou moc úrodné půdy Ale zemědělství je vysoce mechanizované a produktivní (1,7% lidí) Další roli hraje počet obyvatel, protože je jich ….. ….pouze 35 mil. Proto má značné přebytky – export je 6. největší exportér zemědělských a potravinářských produktů na světě (za USA, EU, Brazílií, Čínou a Argentinou). Ve světovém měřítku je Kanada: - největší producent a exportér čočky, hrachu, javorového sirupu, řepkového oleje a hořčičného semene - největší producent krevet ze studených vod - 3. největší exportér vepřového masa - 6. největší exportér hovězího masa - 6. největší producent pšenice Vývoz: především masné produkty, obilniny, luštěniny, plody moře

Silně navazuje na předešlé 2 sektory hospodářství Služby - vytváří 71% HDP a zaměstnávají 13,5 mil. lidí (80% zaměstnanců) - velkou roli hraje zahraniční obchod pramenící z přebytků,… Pro zajímavost – zaměstnanost v sektorech ekonomiky Primární sektor: 3% zemědělství, rybolov, těžba dřeva Sekundární sektor: 10% Terciární sektor: - 80% služby - 7% doprava a telekomunikace Pouze 13% lidí v podstatě něco produkuje a vytváří.

Investice do výzkumu a vzdělání Značná podpora přistěhovalectví – potřebují pracovní sílu I když začíná být opatrná s touto politikou. - problémy s muslimy afghansti-pristehovalci-vrazdili-ze-cti-skoncili-za- mrizemi/ afghansti-pristehovalci-vrazdili-ze-cti-skoncili-za- mrizemi/ - ale i s evropskými Romy - např. víza pro ČR