Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín. Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistické náklady Ivan Gros
Advertisements

Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
stlačený zemní plyn vs. nafta
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Gs-Loc logistika a zabezpečení vozidel
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Benefitní program Odbory Plus. OBSAH 1. Představení - vize a fungování - lidé stojící za programem (Tým Odbory Plus) 2. Současná nabídka a úspěchy - slevy.
Tato prezentace je součástí projektu TD Zvýšení efektivity ochrany autorských práv v kartografii a geoinformatice. Projekt je realizován za finanční.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Autoškola STOPKA Svět řidičů. Kdo jsme Autoškola Pánek vznikla v roce 1992, od roku 2008 nový obchodní název Autoškola STOPKA Autoškola Pánek vznikla.
O2 Car Control Tomáš Trejbal Manažer marketingu pro korporátní zákazníky V Brně dne 9. června 2009.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Budoucnost WiFi. Budoucnost WiFi technologie vyšší rychlosti (100 Mb/s v roce 2004, 300 Mb/s v roce 2007) vyšší bezpečnost (802.11i) nové frekvence 5.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Servis 24, spol. s r.o. – partner akce: Truck Business Day , Brno Ing. Marian Nekula Výkonný ředitel.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Šetření energie Martin, Houska, Michal, Dann. Voda je stále vzácnější a dražší vodovodní baterie-umožňují jednoduché a rychlé nastavení potřebného průtoku.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Výzkumný úkol v rámci soutěže First Lego League 2008 Termonukleární mandarinky z KMD Olomouc- Hejčín.
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Telekomunikace 14TC Semestrální práce:
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Vliv hry Geocaching na turistickou návštěvnost Bakalářská práce , Brno Prezentace Bakalářské práce Vedoucí práce: Ing. Jaromír Landa Autor práce:
S námi víte na beton,kde jsou vaše auta Oborové řešení O2 Car Control.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Komerční využití systému ISDS
Workshop na téma: „Dej svým nápadům šanci“ Technologické inovační centrum s.r.o.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Program průmyslového výzkumu a vývoje IMPULS
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2.Marketingové prostředí
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Průhonice, 7.dubna Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu „Vozidla pro udržitelnou mobilitu (stručná informace o současném stavu.
Technologie sledují pohyb Telematická řešení nad vozovými parky
Doprava v klídku.
1.1. ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Česká pošta a využití CNG
Optimalizace dobíjecích stanic pro elektromobily Bezděkovský David Blahová Alena Blahová Marie Hnátek Martin Locker Tomáš Oborný Jirka.
Elektropříslušenství Autoelektrikář – 3. ročník OB21-OP-EL-ELP-VAŠ-U Záznam o pohybu vozidla.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
1 © 2015 Ipsos. 1 ZKUŠENOSTI VÝZKUMNÉ AGENTURY V ČR I ZAHRANIČÍ JITKA ANDERSSONOVÁ MICHAL STRAKA Smart cities a udržitelný rozvoj 2016.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Informace o projektech v IDS JMK
Proč vznikl SmileCar?. Proč vznikl SmileCar? lidé používají svá auta ... Všichni víme, jak málo lidé používají svá auta ...
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Informace o platbě návrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Transkript prezentace:

Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín

Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké množství emisí CO 2  1 člověk = 1 auto

Vývoj automobilizace (počet aut na 100 obyvatel)

Vývoj počtu obyvatel na 1 auto

Vývoj počtu osob. aut na km 2

Řešení Problémy Základ Problémy v dopravě Vysoký počet aut a jejich obsazenost Dopravní vytíženost centra Množství emisí (CO2) NEŘEŠITELNÉ? Systém sdílených aut

Odborná spolupráce

Ing. P. Zatloukal a Ing. V. Menšík  Výkonný ředitel a provozní náměstek DPMO a.s.

Ing. Lubomír Hopp  Vedoucí odboru dopravy na Magistrátu města Olomouce

Prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc.  Vedoucí katedry geoinformatiky PřF Univerzity Palackého v Olomouci  Zabývá se dopravní logistikou  Je spoluautorem knihy CITY LOGISTICS

Jak se stát součástí systému?

Mobily s NFC čipem Přístup do vozidla Nabíjení kreditu k užívání auta Mobilní peněženka budoucnosti

Co by mělo obsahovat auto?  GPS – navigaci a lokátor  Čtečku ke zpřístupnění a zprovoznění vozu

Jak to bude fungovat? Systém bude vykonávat automaticky Pohyb řidiče

Typy pohonů, které jsme zvažovali VodíkVzduch Benzín/nafta/zemní plyn Elektromobil

Jaký druh auta jsme zvolili? Elektromobil Citroen C1 Ev‘ie Maximální rychlost: 100 km/h Dojezd: 100 – 120 km Doba nabíjení při 13 A: 6 – 7 hodin Rozměry: 3,43 m na délku 1,63 m na šířku

Řešení parkovacích míst  Část parkovacích míst by byla vyhrazena pouze pro sdílená auta, která budou mít parkování zdarma  Parkovací místa pro osobní auta v centru města by byla více zpoplatněna, čímž by se snížil počet aut, která stojí na parkovištích déle než půl dne

Cena služby  Cena za ujetý kilometr by činila 10,- Kč  Cena za čekací hodinu by byla 15,- Kč  Více lidí v jednom vozidle  nižší cena za „km“

Parkoviště

Klady a zápory + Dostupnější parkovací místa + Lépe využitá auta + Méně emisí + V budoucnosti zvýšení turistického ruchu − Finanční náročnost − Nutnost přesvědčit občany

Rozpočet PoložkaCena za jeden kusCena (počet kusů) Automobily (Citroen C1) Kč (400) Parkoviště (pokud by byly všechny vybudované nově) Kč (16) Terminály (dobíjení kreditů) Kč (20) Přístupový modul (v automobilu) Kč (400) Propagace projektu, internetový managment, systém (propojení karet s terminály, síť) Celkem Kč

Více o car-sharing  Služba, která svým zákazníkům umožňuje využívat automobil bez nákladů na provoz, údržbu, pojištění…  Určeno pro skupinu lidí, kteří ročně nenajezdí více než km  Můžete používat více vozidel: malé - na nákupy střední - na výlety dodávku - převoz nábytku

Kdo?  Přece Vy, kteří tak často nejezdí autem!  Nebo Vy, kteří jezdíte do práce a auto necháte před budovou stát půl dne  Vy, kteří nemáte dostatek peněz nebo se Vám automobil nechce kupovat

Co?  Udělejte si účet k užívání sdílených automobilů.  Jezděte automobilem, s úctou k živ. prostředí a ostatním řidičům

Kde?  Na magistrátu si můžete aktivovat aplikaci ve Vašem mobilu k užívání vozidel a také si můžete zřídit účet

Proč?  Šetříte tím životní prostředí  Jedno sdílené auto plně nahradí minimálně 4 osobní automobily

Zdroje Internet: Knižní: V. Voženílek, V. Strakoš – City Logistic, Time For Students (časopis) Inovativní řešení: Z hlav žáků Gymnázia Olomouc – Hejčín na této soutěži Dotazník: Výzkumný tým Termonukleárních mandarinek

Členové týmu Termonukleární mandarinky: za výzkumný tým:Filip BLAŽEK Martin GERŽIČÁK Tereza KÖCHEROVÁ Markéta SKOUMALOVÁ Quan (Petr) TRAN HONG za pomoci dalších členů:Tomáš LACHNIT Michal ROUBALÍK Jan MROZEK Petr LAITOCH Za odbornou spolupráci a volný čas děkujeme: panu Vítu Voženílkovi, panu Lubomíru Hoppovi pánům Vladimíru Menšíkovi a Pavlu Zatloukalovi a panu řediteli Evženu Mayerovi Velké díky také našim pedagogům: profesoru Jiřímu Kvapilovi profesorce Šárce Richterkové