Petr byl u Pavla na návštěvě a překvapila ho bouřka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v látkách
Advertisements

zpracoval Mgr. Radomír Rais
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Vodiče elektrického proudu.
Energie uvnitř planety Země
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH
Vedení elektrického proudu v plynech
Přepětí v elektroenergetických soustavách
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Hlavní rozdíl mezi hvězdou a planetou
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Elektrické vlastnosti III.
Seminární práce Ekologie Blesky
Blesk, aneb co o blesku ještě „nevíte“ ?
Rychlost rovnoměrného pohybu
EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69, Rychlost Kateřina Macháčková.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Vedení elektrického proudu v plynech
Vysoká rychlost největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí,
Vedení proudu v plynech
Krausová, Ničová, Jirotková
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
Rychlost a šíření zvuku
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Fyzika Blesk.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Co je blesk a jak je třeba se proti němu chránit
Rychlost rovnoměrného pohybu
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH
RISK Fyzika 7 I. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Téma: Vlastnosti blesku
Elektrický proud v kapalinách a plynech
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
ELEKTRICKÝ PROUD V LÁTKÁCH
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Vodiče elektrického proudu.
Vedení proudu v plynech
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
BLESK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_FYZIKA TÉMA: Jak vzniká blesk ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_20_BOUŘKA_ nebezpečí bouřky, chování za bouřky AUTOR: Mgr. Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ Litvínov.
07 ELEKTRICKÝ PROUD V PLYNECH VY_32_INOVACE_07 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: H třída: 6. předmět: Fyzika anotace: Objasnění nového.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
Elektrický proud v kapalinách a plynech
Vedení elektrického proudu v plynech
Grafické znázornění pohybu
Fyzika – bouřka, hrom, jaké škody může způsobit a jak se před ní chráníme. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Vedení el. proudu v plynech TÉMATICKÝ.
Elektrický proud v plynech
BLESK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
Vedenie elektrického prúdu v plynoch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Vedení el. proudu v plynech (za normálního tlaku)
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hromosvod Prokop Diviš v polovině 18. století na své zahradě v Příměticích blízko Znojma umístil první hromosvod.
Transkript prezentace:

Petr byl u Pavla na návštěvě a překvapila ho bouřka. Za oknem paneláku oba sledovali klikaté čáry blesku, doprovázené mohutným hřměním.

V duchu vzpomínali, jak v 6.ročníku se učili o vzduchu, který za určitých podmínek se stává vodivým. Co je vlastně blesk? Víte to? Je to jiskrový výboj, který vzniká ve vzduchu, který je doprovázen jasným světlem a zvukem. Petře vzpomínáš si, jak vzniká hrom? Pomůžete Petrovi ve znalostech a nebo kliknete na obrazec? Hrom je vlastně silný hluk, který vzniká současně s bleskem ve vzduchu tím, že se zahřeje na vysokou teplotu a prudce se rozpíná. Pavle , proč se nejdříve zablýskne a potom zahřmí, když vlastně tyto úkazy probíhají současně? Světlo(blesk) se šíří mnohem rychleji ( přibližně milionkrát větší rychlostí ) než zvuk ( hrom ). Rychlost světla 300 000 km/s rychlost zvuku při normálním tlaku a teplotě 20 °C 340 m/s

Ta bouřka musí být blízko… Dá se zhruba vypočítat jak daleko je bouřka? Při zablesknutí začni počítat sekundy. Počítej, jak dlouho trvá hromu, než dojde k tobě. Vyděl počet sekund třemi a dostaneš v kilometrech, jak daleko je od tebe bouřka. Když je blesk a hrom skoro současně, znamená to, že uhodilo někde hodně blízko Víte co může způsobit blesk? Způsobit požár Roztříštit stromy Zabít člověka Jak se chráníme při bouřce? Nestojíme u osamělých vysokých stromů zranit U budov nechráněných blesko- svodem V otevřené krajině si lehneme na zem