Hmotnostní zlomek složky směsi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pokročilé výpočty s hmotnostním zlomkem
Advertisements

Roztoky Do hrnku s čajem dala Zuzka Blažejová jednu kostku cukru, Kamila Rajchmanová dvě kostky a Standa Veverka 3 kostky. Který čaj byl nejsladší je.
Jméno : Ing. Renata Šandová Škola : Základní škola Pohořská 8, Odry Předmět: Anorganická chemie Třída: 8.ročník Téma: Složení roztoků.
Oddělování složek ze směsí
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Hmotnostní zlomek převáděný na %
ROZTOKY.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SLOŽENÍ ROZTOKŮ.
Rozdělení chemických prvků Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Esterifikace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
CHEMIE ROZTOKY.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Elektrochemická řada napětí kovů
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Složení roztoků Chemické výpočty
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
ROZTOKY Obr Obr. 2.
ŠablonaIII/2číslo materiálu399 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_223 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dvouprvkové sloučeniny Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Chemické výpočty II.
Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Roztoky a jejich složení
Výpočet hmotnostního zlomku
Nekovy Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Hmotnostní zlomek Mgr. Helena Roubalová
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Složení látek a směsí Hmotnostní podíly složení ropy: Uhlík: 84–87.
SLOŽENÍ ROZTOKŮ. OBSAH Složení roztoků Vyjádření složení roztoků Nasycený roztok Nenasycený roztok Zředěný a koncentrovaný roztok Hmotnostní zlomek Procentní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
Roztoky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
celková hmotnost roztoku
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.04_HMOTNOSTNÍ ZLOMEK.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Transkript prezentace:

Hmotnostní zlomek složky směsi Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Chemie Hmotnostní zlomek složky směsi Autor: Ing. Šárka Psíková

Josef smísil 0,2 dm3 octa a 0,5 g kuchyňské soli. 1. Žáci měli ze dvou látek používaných v domácnosti připravit roztok. Který z nich postupoval chybně? Josef smísil 0,2 dm3 octa a 0,5 g kuchyňské soli. Katka smísila 5 g soli a 1 cm3vody. Renata smísila 1 l octa a 0,5 l vody. Oldřich přidal lžičku cukru do šálku filtrované kávy. 2. Vyberte správnou variantu: Roztok je 20-ti procentní, když má rozpuštěno 20 g látky v ve 100 g vody v 80 g vody Roztok je 40-ti procentní, když má rozpuštěno 40 g látky v ve 60 g vody 15. září 2012

Hustota vody: (H2O) = 1g/cm3. 3. Doplňujte: Roztok je 3%, když má rozpuštěno .............. g látky v ..............g vody. Roztok je 15%, když má rozpuštěno .............g látky v ..............g vody. Roztok je 35%, když má rozpuštěno .............g látky v ..............g vody. 4. Vypočítejte hmotnostní zlomek soli v roztoku, který vznikl smícháním 20 g kuchyňské soli v 80 cm3 vody? Hustota vody: (H2O) = 1g/cm3. 15. září 2012

5. V baňce je 500 g roztoku cukru, ve kterém hmotnostní zlomek cukru je 0,05. Kolika procentní je roztok? Kolik g cukru a kolik g vody obsahuje? 6. Ve 125g roztoku soli je rozpuštěno 18g soli. Vypočítejte hmotnostní procenta roztoku. 15. září 2012

7. Jaký je hmotnostní zlomek roztoku, který vznikl rozpuštěním 50g skalice modré ve 150 g vody? 8. Ve vzorku uhlí byl stanoven hmotnostní zlomek uhlíku 0,84. Určete hmotnost uhlíku, který je obsažen v uhlí o hmotnosti 5kg. 15. září 2012

9. Doplňte chybějící údaje v tabulce: Hmotnost roztoku Hmotnostní procento Hmotnost rozpuštěné látky Hmotnost rozpouštědla 100g 5% 10g 200g 15% 30g 500g 450g 15. září 2012

10. Doplňte přídavná jména: koncentrovanější, zředěnější: a) Nenasycený roztok cukru ................. než nasycený roztok cukru. b) 8% ocet je ...................... než 4% ocet. c) 3% roztok peroxidu vodíku je .................. než 5% roztok téže látky. 11. Který roztok je koncentrovanější? Odůvodněte. V jedné kádince je 50 g 15% roztoku glukosy, ve druhé 100 g 10% roztoku glukosy. 15. září 2012

Použité zdroje Beneš P., Pumpr V.: Minimum chemie, nakladatelství Kvarta, 1995, ISBN 80-85570-59-9 Čtrnáctová H., Vaňková V.: Co víme o chemických prvcích a anorganických sloučeninách, nakladatelství Prospektrum, 1994, ISBN 80-85431-94-7 Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 15. září 2012