Strategický plán rozvoje dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji AMAVET Pardubice 22. března 2012 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Strategie CŽU ČR a její implementace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Dalším profesním vzděláváním k rozvoji Písecka – Tvorba a pilotní realizace modulárních vzdělávacích programů CZ / Tento projekt je spolufinancován.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
Strategické plánování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji Konference IDEON Pardubice Podpora poskytování DV v PK.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Prezentace projektu shrnutí činnosti a výstupů projektu Ing.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna Rekvalifikace a dílčí kvalifikace ; Monika Pokorná.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Strategický plán rozvoje dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji AMAVET Pardubice 22. března

„Má-li se člověk stát člověkem, musí se vzdělat.“ (Jan Amos Komenský) CZ.1.07/3.2.13/ s názvem Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji, Operačního programu pro vzdělávání a konkurenceschopnost, č. prioritní osy 7.3 Další vzdělávání, č. oblasti podpory Podpora nabídky dalšího vzdělávání. Projekt je financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky 2

Analýza - šetření 3

Analýza stávajícího stavu poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji 4

48% škol nabízí DV v 260 VP 5

Typy kurzů- září

DV škol - NSK 7

Chrudim-NSK 8

Pardubice-NSK 9

Svitavy-NSK 10

Ústí nad Orlicí-NSK 11

NSK-134 celkem v PK 12

Nabídka DV škol mimo NSK 13

DV poskytované ostatními vzdělávacími institucemi

Rekvalifikace - VI 15

Nabídka DV VI mimo NSK 16

Porovnání nominálních a procentuálních hodnot vzdělávacích nabídek a poptávka trhu práce 17

Doporučení Cíl 1: stimulace poptávky po DV  v počátečním vzdělávání posílit v rámci průřezových témat téma Člověk a svět práce, význam vzdělávání pro uplatnění člověka v životě, profesní kariéře a finančním zabezpečení, uvádění příkladů dobré praxe;  v počátečním vzdělávání zintenzivnit podporu finanční gramotnosti a významu vzdělání při uplatnění na trhu práce;  mediální kampaň cílená na podporu dalšího vzdělávání v PK, využití probíhajících kampaní;  speciální mediální a osvětová kampaň na obyvatelstvo starší 50 let;  podpora age managementu v institucích a úřadech;  podpora mediálních kampaní jednotlivých místních center, v regionech formou dotací;  organizační a metodickou podporou;  podpora kariérového poradenství na úrovni jednotlivých místních center, zavádění role průvodce v místních centrech; 18

Cíl 2:Propagace systému dalšího vzdělávání. Zavedení účinného, jednoduchého a přístupného informačního systému dalšího vzdělávání.  sjednotit a propojit informační systémy dalšího vzdělávání pro PK, konkrétně a stránky event. tak, aby klient nebyl zmatený a snadno se zorientoval v nabídce;  propojení těchto portálů s s nabídkou pracovních možností jednotlivých zaměstnavatelů;  mediální kampaně o informačních systémech dalšího vzdělávání cílené na obyvatelstvo a zaměstnavatele. 19

Cíl 3:Marketing nabídky dalšího vzdělávání;  vytvořit marketingový plán dalšího vzdělávání momentálně krátkodobý na rok 2012, dále na rok 2013 a strategický, tedy dlouhodobý na 5 let;  vytvořit marketingové plány pro jednotlivá místní centra, krátkodobý na rok 2013, dlouhodobý na 5 let;  vytvořit strategické plány rozvoje školy, součástí těchto plánu by měla být kapitola strategie rozvoje dalšího vzdělávání 20

Cíl 4Podpora rozvoje systému uznávání a ověřování a jeho kvality na úrovni CUCU a jednotlivých škol- místních center  zapojit zástupce CUCU PK do sektorových rad NSK;  autorizovat maximum škol v oblasti NSK;  CUCU PK učinit poradním a koordinačním centrem pro autorizace v PK;  účast CUCU PK a jednotlivých center v projektu UNIV 3;  účast CUCU PK a jednotlivých center v projektu Podpora nabídky dalšího vzdělávání v technických oborech (hospodářská komora ČR);  vypracování strategie udržitelnosti výstupů výše zmíněných projektů; 21

Cíl 5Propojování NSK s dalšími kvalifikačními systémy prostupnost systémů počátečního a dalšího vzdělávání na školách, harmonizace oborové skladby počátečního vzdělávání ve vazbě na NSK a potřeby trhu práce;  harmonizace oborové skladby dle potřeb trhu je úlohou zřizovatele;  potřeba analýz požadavků trhu práce ve srovnání se vzdělávací nabídkou (analýzy trendů v zaměstnanosti a v DV a informace pro poradce a pro vzdělavatele v DV);  dbát na to, aby dílčí a úplné kvalifikace byly realizovány zejména na školách, které mají odpovídající obor zařazený v rejstříku;  preferovat propojování zkoušek vedoucích ke stupni vzdělání podle Školského zákona se zkouškami úplných kvalifikací dle Zákona 179/2006;  preferovat zkrácenou formu studia a individuální studijní plán vedoucí ke stupni vzdělání;  sledovat, aby okrajové a pravidelně nenaplňované obory v rámci počátečního vzdělávání byly „živé“ alespoň na jedné škole, místním centru, byť za cenu zvláštních dotací, zde uskutečňovat další vzdělávání mj. jako záruku udržení oboru v regionu; 22

Cíl 6Posílení spolupráce se sociálními partnery, HK, ÚP a firmami v rámci PK;  revitalizovat Radu pro rozvoj lidských zdrojů Pardubického kraje, a to následovně- složení zajistit ze zástupců PK, CUCU PK, ÚP, KHK a zejména 10 nejvýznamnějších zaměstnavatelů v PK, stanovit pravidelná setkávání spojená s relevantní výměnou informací pro oblast strategického rozvoje lidských zdrojů v PK;  zajistit vzájemnou spolupráci CUCU PK a významných firem, a to smluvně – viz závěrečná doporučení;  zajistit vzájemnou spolupráci místních center a významných firem, a to smluvně – viz závěrečná doporučení;  podpořit zapojení místních center do firemního vzdělávání;  podpořit realizací rekvalifikací v rámci jednotlivých místních center; 23

Cíl 7Podporovat školy a školská zařízení v zavádění systému uznávání a rozšiřování jejich aktivit v oblasti dalšího vzdělávání, přípravě vzdělávacích programů vedoucích k získání kvalifikací v systému NSK  zabezpečit, aby místní centra využívala metodických výstupů projektu UNIV při tvorbě a realizaci programů dalšího vzdělávání;  vytvořit zásobárnu vzdělávacích programů vzniklých v rámci projektu UNIV a OPVK oblast podpory 3.2 – Podpora dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji;  zásobárnu vzdělávacích programů poskytovat jednotlivým místním centrům, průběžně vzdělávací programy aktualizovat;  iniciovat vznik dalších vzdělávacích programů podle toho, jak budou schvalovány jednotlivé dílčí kvalifikace. 24

Cíl 8 Podpora zvyšování kvality nabídky vzdělávacích programů (hodnocení kvality vzdělávacích institucí, vč. kvality lektora), zapojení do systému ratingu vzdělávacích institucí  audit kvality vzdělávacích programů místních center;  připomínkování vzdělávacích programů ze strany sociálních partnerů;  zapojení se CUCU PK a místních center do ratingu vzdělávacích institucí;  v rámci koordinační činnosti sítě místních center celoživotního vzdělávání připravit změnu metodiky akreditačního procesu pro kurzy dalšího vzdělávání; 25

Cíl 9 Systematická podpora vzdělavatelů, DVPP pro oblast DV  zodpovědný výběr pedagogů do projektových týmů UNIV 3 s důrazem na motivaci a udržitelnost zainteresovaných pedagogických pracovníků, personální audit projektových týmů v rámci místních center;  podpořit získávání certifikace lektora dospělých či analogické vzdělání pro oblast andragogiky;  zabezpečit systematické vzdělávání lektorů pro oblast dalšího vzdělávání; 26

Doporučení pro školy  Sledovat a vyhodnocovat průběžně naplňování strategických plánů – 1x čtvrtletí (dosažená úroveň objemů, zaměření, financí, kvality, motivace personálního týmu, eliminace rizik);   Zapojit se do ratingu vzdělávacích institucí;   Podpořit získávání certifikace lektora dospělých či analogické vzdělání pro oblast andragogiky;   Vytvořit samostatné úseky dalšího vzdělávání, které budou provozovány v rámci vedlejší činnosti také vícezdrojové;   Zodpovědný výběr pedagogů do projektových týmů UNIV 3 s důrazem na motivaci a udržitelnost zainteresovaných; 27

Doporučení pro školy  Rozšířit a preferovat formy distančního vzdělávání, zejména e-learningu;   Intenzivně cílit na VŘ ÚP pro rekvalifikace – ve variantách 1. ve spolupráci s CUCU PK, 2. ve vlastní režii.   V rámci nabídky DV cílit na věkovou skupinu 50+ (Univerzity 3. věku), cizince pracující v ČR, ženy;   Zachovat a rozvíjet modulární skladbu vzdělávacích programů, zachovávat metodiku tvorby vzdělávacích programů a dalších materiálů, které škole byly poskytnuty v rámci projektů;   Rozvíjet projektovou činnost (GG OPVK, UNIV2K, UNIV 3, apod.); 28

Doporučení pro školy  Podpora sociálního partnerství v rámci HK, ÚP, RRLZ, konkrétní akce – uzavírání smluvních vztahů se SP, analogicky jako CUCU PK- tedy rámcové smlouvy o spolupráci;   Systematicky podporovat praxe žáků a účastníků DV ve firmách;   Využívat materiální základnu firem pro vzdělávání v počátečním i dalším vzdělávání;   Podporovat praxe učitelů a lektorů ve firmách (přenos moderních postupů do výuky);  Preference kombinované formy studia v dalším vzdělávání (využití e-learningu); 29

Doporučení pro školy  Propagovat a nabízet možnost získání stupně vzdělání systémem DK a ÚK dle zákona č. 179/2006 Sb. jak zaměstnancům (kariérní systém firem) tak samoplátcům;   Autorizovat se na schválení kvalifikace dle NSK;   Zajistit zástupce v klíčových sektorových radách NSK, v tomto ohledu spolupracovat s CUCU PK;   V souladu se školským zákonem využití zkrácené formy studia a IVP u oborů, kdy nelze využít cestu dle NSK (pro daný obor neexistuje ÚK);   Spolupráce s VŠ v oblasti DV;   Poskytovat kvalifikované poradenské služby v pracovní profesní diagnostice dospělých, podpora kariérového poradenství na úrovni jednotlivých místních center, zavádění role průvodce v místních centrech; - agentury práce ?   Nastavit systém spolupráce kontaktních míst úřadu práce a kariérových poradců jednotlivých center; 30

Děkuji za pozornost 31