Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
VZESTUP PRUSKA ©
Západní Evropa po třicetileté válce
Rusko.
Evropa v 15. století Soumrak středověku.
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
Amerika v 18. století.
Evropa za napoleonských válek
Francie.
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Americká revoluce a vznik USA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DĚJINY VÝZNAMNÝCH EVROPSKÝCH STÁTŮ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Evropa po třicetileté válce
politické formy států a příklady
Pilátová Gabriela, 8.B, školní rok 2013/2014
Registrační číslo projektu:
uspořádání Evropy po napoleonských válkách
Marie Terezie.
Evropa od pádu Napoleona do revoluce roku 1848
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Cesta k 1. světové válce 1. část
Marie Terezie
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Hospodářská a zahraniční politika Ludvíka XIV. Mgr. Žaneta Janečková Dějepis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Evropa: obyvatelstvo VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.43 Mgr. Kosík Lukáš Anotace: Evropa: obyvatelstvo Vzdělávací oblast: Z 8.ročník Autor: Mgr. Kosík.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Osvícenský absolutismus v rakouské monarchii
Šlechtická republika v Polsku © H.Trešlová
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
ABSOLUTISMUS Představitelé absolutismu. ANGLIE Jindřich VIII. Kateřina Aragonská rozvod.
NAPOLEON BONAPARTE  vládne jako první konzul  má velké pravomoci: a)Výkonná moc b)jmenuje ministry c) zákonodárná moc – dohlížel i na schvalování zákonů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Petr I. Veliký, Kateřina II.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Napoleonské války Autor: Lenka Mulačová
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Válečné konflikty v Evropě v 18. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Státy v 18. st..
Základní škola Čelákovice
uspořádání Evropy po napoleonských válkách
Transkript prezentace:

Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Zápasy velmocí Velké konflikty absolutistických monarchií v 17. a 18.stol. 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Mgr.Martin Šimek čeština charakterizuje principy vojenství a politických vztahů v éře absolutismu stálé armády, válka o dědictví španělské, válka o dědictví rakouské, severní válka, sedmiletá válka, turecké válka, dělení Polska prezentace žáci 7.-8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 1,22 MB

Stálé armády absolutismu – hlavní opora panovnické moci

Hlavní složka - pěchota A – třírohý klobouk B – kabát v barvě státu D - výložky v doplňkové barvě H – puška J – bajonet C – popruhy na zavěšení šavle a brašny na náboje

Příčiny válek: území, vláda, prestiž dynastie

Válka o dědictví španělské (1701-1713 Francie proti Habsburkům,Prusku, Británii) Hlavní problém: Kdo se ujme vlády v zemích španělských Habsburků? Výsledek:Španělsko ovládají francouzští Bourboni, ale Fr. a Špaň. se nesmějí spojit

Severní válka (1700 -1721 Rusko a Polsko proti Švédsku) Hlavní problém: Kdo ovládne pobřeží Baltského moře? Výsledek: Vítězí Rusové, poražené Švédsko přestává být velmocí

Války o dědictví rakouské (1740-1748 Prusko a Francie proti Habsburkům) Hlavní problém: Uhájí Marie Terezie říši zděděnou po otci? Výsledek: Říše uhájena za cenu ztráty Slezska ve prospěch Prusů

Sedmiletá válka (1756 -1763 Prusko a Británie proti Habsburkům, Rusku a Francii) Hlavní problém: Získá Marie Terezie ztracené Slezsko zpět? Výsledek: Prusové s vypětím sil Slezsko udrželi Vedlejší výsledek: Britové dobyli Francouzské kolonie v Americe

Válka se přenáší do kolonií

Turecké války (prakticky celé 17. a 18. stol Turecké války (prakticky celé 17. a 18.stol., Habsburkové,Polsko a Rusko proti Osmanské říši) Hlavní problém: Ovládnou Turci střední Evropu? Výsledek: Od porážky u Vídně (1683) jsou zatlačováni k jihu

Dělení Polska (1772-1975) Habsburkové,Rusko a Prusko proti Polsku Hlavní problém: Uhájí nejednotná a upadající Rzeczpospolita svou nezávislost? Výsledek: Je rozdělena mezi sousední velmoci

Polsko-litevské království mizí z mapy Evropy

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.thelords.org www.bandhmodels.com www.forums.totalwar.org www.toptenz.net www.majorityrights.com www.anatolisgameroom.blogspot.com www.nwta.com www.img56.imageshack.us www.about-poland.com www.twcenter.net www.cranstonmilitaryprints.com www.miniaturas.sin-domino.com www.allaboutturkey.com