Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Počítačová grafika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základy úprav fotografií
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
EXCEL 2010 Metody vkládání dat. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Uložení fotografie v Adobe Photoshop Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a MgA. Eliška Jílková. Dostupné z Metodického.
Převod do ČB v Adobe Photoshop Základní převod fotografie do škály šedi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Pracovní plocha, okno, schránka
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Základní nastavení Adobe Photoshop
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Nový dokument v Adobe Photoshop
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 7 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF20760ŽIŽ

Dialogové okno Nastavení barev má přímý vliv na zobrazování a změnu barev u vašich obrázků. Zvolení vhodného nastavení je rozhodující pro dosažení jejich barevné věrnosti Toto dialogové okno je jedním z nejdůležitějších prvků programu. Zde provedená nastavení mají vliv na:  průběh otevírání obrázků  co se stane s obrazovými body při vkládání prvků z jednoho obráz­ku do druhého  zobrazení barev na monitoru  změnu barev obrázku určitým procesem  Je nezbytné seznámit se s různými volbami tohoto dialogového okna a pochopit to, jak ovlivňují samotný proces editování obrázku. VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Jak Photoshop pracuje s barvami ? Nelze pouze zjednodušeně říci, která políčka zaškrtnout a které položky vybrat, pokud nerozumíte základním pojmům, s nimiž se v dialogovém okně Nastavení barev a při správě barev v Photoshopu můžete setkat.  Trocha teorie: Rozložený digitální obraz není nic jiného než elektronická sousta­va čísel. Každý obrázek se skládá z mřížky obsahující obrazové body nesoucí informace o barvě (nebo tónu v případě obrázku ve stupních šedi), které jsou vyjádřeny čísly. U RGB obrázku má každý obrazový bod přiřazeny tři hodnoty: jednu pro červenou, druhou pro zelenou a třetí pro modrou složku bar­ vy. Vše co děláte při editaci obrazu se ve skutečnosti promítne jako změna barvy jednotlivých pixelů. Každé číslo přiřazené jednotlivým obrazovým bodům má přímý vliv na to, jak se každý obrazový bod zobrazuje na monitoru, nebo diktuje výstupnímu zařízení, jakou barvu by měl mít ten který bod obrázku při jeho tisku. Tento model ovšem obsahuje určité množství nejasností. Obrázek vytvořený za pomocí čísel odpovídajících určitým barvám, bude vypadat velmi odlišně, pokud na jeho zhotovení použijeme vodové nebo olejové barvy. U digitální barvy se aktuální dosažená barva zobrazená na monitoru nebo vytištěná na inkoustové tiskárně bude lišit zařízení od zařízení, a to právě kvůli rozdílné interpretaci čísel barev a odlišnému převodu bare v. VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Abychom normalizovali barevné zobrazení a tisk musíme v rámci správy barev ve Photoshopu dodržovat čtyři klíčové zásady: 1.Pracujeme v prostředí s vhodným - neměnným - osvětlením a stěnami v neutrálních barvách. 2.Máme správně kalibrovaný monitor s odpovídajícím barevným profilem, který přímo ovlivňuje zobrazení barev na monitoru. 3.Používáme pracovní prostor RGB nezávislý na zařízení; jeho interpretace určitých čísel vyjadřujících zobrazení jednotlivých barev není ovlivněno limity konkrétního zařízení (např. monitoru, scanneru, fotoaparátu či tiskárny). 4.Přidáváme ICC profil do obrazového souboru, což říká Photoshopu jak by měl zobrazovat barvy obrazového souboru. (Tyto barevné tagy konkretizují význam čísel barev u našeho obrázku). VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Důležitost kalibrace a profilu monitoru  Pokud nemáme správně nastaven (zkalibrován) monitor a profil není dostatečně přesný, je lhostejno, kolik práce věnujete vyladění barev - výsledek bude vždy špatný.  Nastavení zobrazovacího prostředí, přesného kalibrování (tj. nastavení výchozích vlastností zařízení) a tzv. profilování (tj. vytvoření aktuálního profilu) monitoru je velice důležité. Pokud nikdy nevytvoříme profil vašeho monitoru (jako poslední možnost můžeme použít utilitu operačního systému), můžeme zcela zapomenout na seriózní barevný tisk… VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Důležitost pracovních prostorů  Pracovní prostor ovlivňuje interpretaci čísel barev a přiřazuje těmto číslům konkrétní a neměnný vizuální význam.  Pracovní prostor působí na všechny nové obrázky vytvořené ve Photoshopu a také na snímky bez přiřazeného profilu (což je častý jev u souborů z digitálních fotoaparátů).  Vzhledem ke skutečnosti, že pracovní barevné prostory ve Photoshopu necharakterizují barvu pro monitor nebo tiskárnu, potom, dokud používáme správný profil monitoru a obrázek je ukládán s barevným profilem pak bude soubor zobrazen správně i na jiných kalibrovaných systémech používajících správu barev. VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Význam barevných profilů  ICC profil - zajišťuje u digitálního obrazu správnou interpretaci jeho barev, popisuje jak by měly být barvy obsažené v obrazu zobrazeny a vytištěny.  ICC profil spolu s profilem monitoru a profilem pracovního prostoru (nezávislého na zařízení), představuje třetí rozhodující složku v správy barev ve Photoshopu.  Každý soubor Photoshopu by měl být uložen s barevným profilem (tuto volbu nalezneme v dialogovém okně Uložit jako). Přítomný profil sděluje Photoshopu jak by barvy měly vypadat.  Photoshop sám o sobě nedokáže zpracovat barvy, takže je zobrazí pouze podle pracovního prostoru, který ve většině případů poskytuje správnou interpretaci. VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Vlastní­ dialogové okno Nastavení barev vyvoláme klávesovou zkratkou Ctrl+Shift+K nebo jej nalezneme v menu Úpravy-Nastavení barev  Nabídka Nastavení barev Pro dosažení lepších výsledků při práci s fotografiemi se doporučuje přizpůsobit standardní přednastavení hned při prvním otevření programu nebo kdykoliv později na tyto hodnoty: VY_32_INOVACE_OVF20760_ŽIŽ

Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, 2010.