Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování učiva o nerostech I. část
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
Těžba nerostných surovin ve světě
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
NEROSTNÉ SUROVINY ČESKÁ REPUBLIKA.
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
PRŮMYSL.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
Název Petrologie 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Těžební průmysl Jan Plicka.
Vytvořil František Macek Lubomír Skokan.  Nerostné bohatství je souhrn věci, které potřebujeme k životu. Nejčastěji jde o stavební materiály(Mramor,pískovec,kámen….)rudy.
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Společenské a hospodářské prostředí
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Průmysl a zemědělství Ameriky
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Těžební průmysl Martin VRZALA.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NázevMinerály 3 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – lesk, hustota. Prezentace.
Název Tělní tekutiny, opakovací test Předmět, ročník
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
Těžba nerostných surovin
nejdůležitější minerály
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nerostné suroviny Zemská kůra je zdrojem minerálů a hornin Pokud je průmyslově využitelné,označujeme je jako nerostné suroviny Minerály jsou ovšem často.
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Jižní amerika Nerostné suroviny
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 - PŘ – RUDY 2- DRAHÉ KOVY Autor: Denisa Štelzigová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 144_Kovové nerosty TEMA: Neživá.
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
Těžební průmysl.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
MINERÁLY SULFIDY.
Transkript prezentace:

Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace k opakování tématu těžby nerostných surovin formou otázek, obsahuje řešení Klíčová slova Kategorizace surovin, lokalizace těžby, fosilní paliva Autor Mgr. Tomáš Pospíšil Datum Listopad 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

TĚŽBA NEROSTNÝCH SUROVIN OPAKOVÁNÍ TĚŽBA NEROSTNÝCH SUROVIN PO2 DUM č. 7

paliva * rudné suroviny * nerudné suroviny Odpovězte na otázky 1. Na jaké kategorie se dělí nerostné suroviny? 2. Jak se nazývá místo výskytu nerostné suroviny? Odpověď paliva * rudné suroviny * nerudné suroviny Odpověď ložisko

Odpovězte na otázky 3. Ke kterému palivu se vztahují pojmy ropa a) tanker b) lignit c) antracit d) radioaktivita ropa hnědé uhlí černé uhlí uran Odpověď

Odpovězte na otázky 4. Z čeho vznikly tyto suroviny? Odpověď a) ropa b) vápenec c) uhlí d) jantar těla mořských organismů schránky mořských živočichů dřeviny zapadlé do močálů zkamenělá pryskyřice Odpověď

Odpovězte na otázky 5. Který kov se získá z těchto nerostů? hliník a) bauxit b) krevel (hematit) c) galenit d) sfalerit hliník železo olovo zinek Odpověď

Odpovězte na otázky 6. Těžba které nerostné suroviny je typická pro: a) USA – stát Arizona b) Katar c) Jamajka d) Švédsko měď ropa bauxit železná ruda Odpověď

Odpovězte na otázky 7. Jaké ohrožení životního prostředí přináší těžba a využívání ropy těžba a využívání černého uhlí Odpověď znečištění oceánu a ničení živočichů a rostlin při těžbě nebo havárii tankeru, narušení podzemních vod, emise CO2 atd… Odpověď devastace krajiny hlubinnými nebo povrchovými doly, haldy, emise CO2, NOx a prachem atd…

šperkařství, elektrotechnika, finančnictví Odpovězte na otázky 8. Jakým způsobem lze snížit těžbu kovů? 9. Vyjmenuj drahé kovy a jejich využití recyklací Odpověď zlato, stříbro, platina šperkařství, elektrotechnika, finančnictví Odpověď

Odpovězte na otázky 10. Co se těží nebo těžilo v těchto místních lokalitách? a) Náklo b) Měrotín c) Nová Ves d) Nasobůrky štěrk vápenec štěrkařský kámen cihlářská hlína Odpověď

Použití prezentace a zdroje Po klepnutí myší na slovo Odpověď se zobrazí text odpovědi. Zdroje: CHLUPÁČ, Ivo. Geologická minulost České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia, 2002, 436 s. ISBN 80-200-0914-0.