VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICTAnotace Seznamuje žáky s daným kontinentem z přírodních a společensko - hospodářských hledisek. Žáci si rozvíjí komunikativní kompetence, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence pracovní. Žáci pracují s atlasem, textem. Prezentace je určena pro žáky 6. ročníků.Vypracoval Mgr. Vladan Chlumský Oblast Člověk a příroda
Oceánie 1.
3. 4.Oceánie Přírodní podmínky Podnebí se liší podle vzdálenosti od rovníku a směru větrů. Tropy = bohaté na srážky (Havaj). Větry = tišiny, pasáty, tajfuny. Typy ostrovů: 1.Pevninské – hornatý povrch, spíše na západě Oceánie (Nová Guinea). 2.Korálové – tropická oblast. 3.Sopečné – dlouhé ostrovní řetězce (Havajské o.) Sosioekonomické podmínky Obyvatelstvo: Přišlo z JV Asie a J. Ameriky asi před 35 tisíci lety. Rozložení domorodců narušila kolonizace. Hospodářství Hlavní zdroj obživy je ZEMĚDĚLSTVÍ (kokosové palmy, banánovník, rybolov, ovce aj.). Turistický ruch. Těžba nerostných surovin (drahé kovy, kovy). Doplň, napiš
Pospojuj a zapiš Oceánii dělíme na 3 celky: Melanésie - černé ostrovy - ………… Mikronésie - malé ostrovy - ………… Polynésie - mnoho ostrovů - …………
Použité obrázky dostupné pod licencí Creative Commons na [cit ] 1. [cit ] 2. [cit ] 2. [cit ] 3. [cit ] 3. [cit ] 4. [cit ] 4. [cit ] 5. [cit ] 5. [cit ] 6. [cit ] 6. [cit ] 7. [cit ] 7. [cit ] 8. [cit ] 8. [cit ] 6. 9.