Máďa Zedníčková a Barča Cafourková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Koráli.
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Hvězdice Štěpán Tichý.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Třída: Korálnatci.
Kmen: PRVOCI.
Jak vznikají ostrovy V mořích a oceánech se nachází velké množství ostrovů Známe 3 hlavní druhy ostrovů Obr. 1.
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Tundry a polární oblasti
Mnohobuněční živočichové.
Základní škola Kladruby
(Actinaria) Sasanky.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s životem v mořích a oceánech.,
Nižší rostliny Řasy.
Korálnatci ( Anthozoa )
DRAČINEC Nelly Olbertová.
Živočichové moří a oceánů
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Digitalizace výuky Příjemce
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
VELKÝ BARIÉROVÝ ÚTES a NP AUSTRALSKÉHO SVAZU
Queensland.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Žahavci – žahaví dravci
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Karibik Karibik je region v nejjižnější části Severní Ameriky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Máďa Zedníčková a Barča Cafourková KORÁLI Máďa Zedníčková a Barča Cafourková

Korál je označení pro některé mořské žahavce z třídy korálnatci Korál je označení pro některé mořské žahavce z třídy korálnatci. Všech asi 6000 druhů žije přisedle v mořích, obvykle v koloniích. Mezi korály patří známí původci korálových útesů v tropických mořích, kteří vylučují uhličitan vápenatý pro tvorbu svých tvrdých vnějších schránek. Během milionů let se tyto schránky vrství a někdy vytvoří i ostrov. Na budování korálů se podílejí zejména šestičetní koráli ze skupiny Hexacoralia, kromě nich ale také dírkonošci, měkkýši, řasy. Koráli většinou rostou v slunných mořích do 60 m, aby zajistili dostatek světla pro řasy.

Z korálů se vytváří mohutné korálové útesy a ostrovy. Koráli se množí pučením. Jeden z korálů je červený, který se používá jako klenotnická surovina. Největším korálovým útesem na Zemi je Velká útesová bariéra na východním pobřeží Austrálie. Celá oblast je prohlášena za národní park.

Otázky Kolik je druhů korálů? 6 000 Z jaké třídy jsou koráli? Z třídy korálnatci. Do kolika metrů koráli rostou? Do 60 metrů. Jak se množí koráli? Koráli se množí pučením. Co vytváří koráli? Koráli vytváří mohutné korálové útesy a ostrovy.

ZDROJ: www.ideje.cz www.wikipedia.cz media.rozhlas.cz www.naturfoto.cz učebnice přírodopisu pro 6.ročník