Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Den Země – svátek planety
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
SUCHOZEMSKÉ A VODNÍ EKOSYSTÉMY – ZEMĚDĚLSTVÍ A RYBOLOV
Potravní vazby rostlin a živočichů
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Zemědělství.
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Užitkové rostliny.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Mgr. Věra Vasiljevičová
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.32 Vzdělávací oblast: polní plodiny Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: sedmý ročník základní školy

Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy Zemědělství = získávání zdrojů potravy nebo suroviny prací - pěstováním rostlin a chovem hospodářských zvířat Zemědělství dělíme na živočišnou a rostlinou výrobu Je závislé na půdě a výrazně přetváří původní krajinu Když člověk přešel od závislosti na lovu k pěstování rostlin - stal se zemědělcem, dokázal zajistit mnohem víc potravy Zemědělství urychlilo rozvoj lidského druhu. Jsme na něm závislí, protože 7 miliard lidí není lehké uživit [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cows_in_green_field_-_nullamunjie_olive_grove03.jpg>

Kulturní rostliny Kulturní nebo-li užitkové rostliny pěstujeme pro jejich užitek. Nejčastěji jako potravu pro nás nebo krmivo pro zvířata Původně člověk sbíral jen užitečné části planých rostlin. Později je začal záměrně vysazovat a zavádět plané druhy do kultury Mezi nejčastěji pěstované plodiny patří: ovoce, zelenina a obilniny, olejniny,luštěniny. Tvoří základní složku naší potravy Užitkové rostliny nám dávají mnohem více než jen jídlo. Vyrábíme z nich např. léky, drogy a oděvy. Technické plodiny poskytují tolik potřebné zdroje pro průmysl Dnes se některé technické plodiny nahrazují synteticky vyráběnými látkami

Kulturní rostliny Kukuřice Pšenice Cukrová třtina Slunečnice Bavlník Mák [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zea.jpg > [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheat_field.jpg > [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Saccharum_officinarum_flowers.JPG > [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_sunflower.jpg > [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Feld_mit_reifer_Baumwolle.jpeg > [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pereg001.jpg >

Ekofarmy Ekologické zemědělství znamená hospodaření s ohledem na přirozené koloběhy v přírodě. Zaměřuje se na produkci potravin a upřednostňuje kvalitu před kvantitou Provozuje se na tzv. ekofarmách, které fungují na základě šetrného přístupu k prostředí a zvířatům a používání pouze organických hnojiv (hnůj, kompost atd.) Ekofarmy mají obvykle sdruženou výrobu kvůli potřebě hnojiva (rostlinou i živočišnou) V poslední době jsou produkty ekofarem velmi populární pro jejich kvalitu a ekologický původ [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kooperative_kleinräumige_Nischenvielfalt.jpg>