Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
řešené soustavou rovnic
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Dělitelnost přirozených čísel
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Mgr. Ladislava Paterová
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Vzdělávací obor: Matematika
Goniometrické funkce pro III. ročník
Dělení desetinných čísel
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Dělitelnost přirozených čísel
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
AUTOR: Martina Dostálová
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Převody jednotek délky
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitalizace výuky Příjemce
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Znaky dělitelnosti – teorie
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Převody jednotek Jednotky délky.
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
Převody jednotek obsahu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Převody jednotek délky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Převody jednotek délky
Dělitelnost - test 6. třída.
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií NÁSOBENÍ A DĚLENÍ Přehled učiva K učebnici Calda,E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 18

NÁSOBENÍ V R = = (-3) = (-3) = = = = = + a 1 = a a 0 = 0 a b = b a a b c = (ab) c = (bc) a a (b +c) = ab + ac naopak ab + ac = a (b + c) …….. vytýkání před závorku POZOR a (bc) = abc a (bc) = (ab) (ac) Příklady: učebnice s. 21

DĚLENÍ : 12 = : 3 = +2 6 : (-3) = : (-3) = : + = + + : - = - - : + = - - : - = + a : 1 = a a : 0 = nemá smysl

Dělitelnost Dělenec je dělitelný dělitelem, vyjde-li podíl beze zbytku Číslo je dělitelné: 0 …. NIKDY 1 …. VŽDY 2 …. Má-li na místě jednotek číslice 0;2; 4; 6; 8 (je-li sudé) 3 …. Je-li jeho ciferný součet dělitelný třemi 4 …. Je-li jeho poslední dvojčíslí dělitelné čtyřmi 5 …. Je-li na místě jednotek číslice 0 nebo 5 6 …. Je-li dělitelné dvěma a zároveň třemi 8 …. Je-li poslední dvojčíslí dělitelné osmi 9 …. Je-li jeho ciferný součet dělitelný devíti 10 …Je-li na místě jednotek číslice 0 25 …Je-li poslední dvojčíslí dělitelné dvaceti pěti Číslo, které je dělitelné jen jednotkou a sebou samým je PRVOČÍSLO

Bude třeba dělení cihel při stavbě zdi dlouhé 353,1 m, je-li délka cihly včetně styčných spár 30 cm? V délce zdi odstraníme desetinnou čárku převodem na decimetry. 353,1 m = 3531 dm Na decimetry převedeme i konstrukční délku cihly 30 cm = 3 dm Je délka zdi dělitelná konstrukční délkou cihly? = 12 : 3 = 4 => číslo 3531 je dělitelné 3. Při stavbě 353,1 m dlouhé zdi nebude třeba cihly dělit. Pro zedníky: Bude to platit ve všech vrstvách („šichtách“)?

Pole kukuřice je dlouhé a 2, 385 km široké. Záběr secího stroje je mm. Jak by měl traktorista se secím strojem jezdit, aby nesel na některé části dvakrát? Šířku pole převedeme na metry 2,385 km = m Na metry převedeme i záběr secího stroje mm = 9 m Je některý rozměr pole dělitelný devíti?Délka: = 19 : 9 = 2,1 => číslo 2386 není dělitelné 9 Šířka: = 18 : 2 = 9=> číslo je dělitelné 9. Traktorista musí jezdit po délce pole. Pro opraváře zem strojů: Co by musel udělat, aby mohl jezdit po kratší straně pozemku?

Hodovní stůl je 14m a 40 cm dlouhý. Každý strávník potřebuje 80 cm délky stolu. Bude délka hodovního stolu plně využita? Délku stolu převedeme na decimetry dm = 144 m Na decimetry převedeme i potřebu stolu pro jednoho strávníka 80 cm = 8 dm Je délka stolu dělitelná 8?144 : 8 = 18 => číslo 144 JE dělitelné 8 Délka stolu bude stolujícími plně využita..

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií KONEC

1. Lze litrů rozlít do čtvrtlitrových nádob beze zbytku tak, aby každá z ná- dob byla plná? 1. Je možné šroubů použít beze zbytku na tříšroubové spoje? Vypočtěte bez kalkulátoru: a)3(2 2) = b) = c)3 2 : 3 = Vypočtěte bez kalkulátoru: a)2(3 2) = b) = c)2 3 : 3 =

1. Lze litrů rozlít do čtvrtlitrových nádob beze zbytku tak, aby každá z ná- dob byla plná? 1. Je možné šroubů použít beze zbytku na tříšroubové spoje? Vypočtěte bez kalkulátoru: a)3(2 2) = 12 b) = 8 c)3 2 : 3 = 2 Vypočtěte bez kalkulátoru: a)2(3 2) = 12 b) = 7 c)2 3 : 3 = 2 Ano, protože 76 je dělitelné čtyřmiAno, protože je dělitelné třemi