Úskalí začínajícího učitele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Výuka dějepisu na naší škole
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
VY_32_INOVACE_173_ORIENTACE_V_ČASE Denní režim CZ 1.07/1.4.00/
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Připomínky k přípravě učitelů na VŠ Zdeněk Bergman Konference AŘG Přerov 2013.
Studentská inovace praxí
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
Úvod.
Ze zástupce ředitelem Mgr. František Rada
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů
1)seznámit s výstupy učitelské porady 2)připomenout loňskou změnu týkající se kouření 3)zdůraznit změnu týkající se max. počtu absencí a jejich omlouvání.
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
25. října 2004Statistika (D360P03Z) 4. předn.1 Statistika (D360P03Z) akademický rok 2004/2005 doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. KPMS MFF UK
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
práce učitele pohledem učitele
 1. Třídní schůzka + plenární schůze SRPDŠ čtvrtek PS od 15.30hod., TS od hod.   2. Třídní schůzka úterý nižší.
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština) 5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4,
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
Learning Educators Project Grundtvig 2 Learning Partnerships.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
MěVG Klobouky u Brna.
Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků Mgr. Jana Wernerová.
Knihovna střední průmyslové školy chemické Stav knihovny Masarykovy střední školy chemické v Praze 1 Umístění Umístění: větší kabinet (českého jazyka)
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
11. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní a střední školy
Veletrh nápadů učitelů chemie, Tábor 2013 Mgr. Radovan Sloup, Gymnázium Sušice Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům.
Project informační systém E-Shop Jméno: Michal Straka Třída: 2.IT Rok: 2011/2012.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
PROČ JÍT NA MG VSETÍN? Budeš mít všeobecný přehled o čemkoliv
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín Mgr. Pavel Michalík.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Příjemce podpory: TRIALOG
Části roku Mgr. Lenka Stará
MINIMATURITY
Státní správa – zaměstnavatel znevýhodněných skupin
ZŠ Ludgeřovice Ema Musálková
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VY_32_Inovace_ Části dne, čas Člověk a jeho svět 2.ročník
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Školní knihovny součástí krajského systému knihoven (?)
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Vítejte milí žáci/studenti!
Klub rodičů při ZŠ Mokrá-Horákov
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Transkript prezentace:

Úskalí začínajícího učitele Mgr. Tereza Krištůfková

Kdo jsem .. PřF OU, obor biologie a chemie pro SŠ V 5. ročníku částečný úvazek na GMK V 2. roce na GMK třídnictví Nyní učím 4. rokem

Osnova Očekávání vs. realita GMK Přístup ke studentům Den učitele Rekapitulace

Očekávání vs. realita Vždycky jsem chtěla učit …. Realita trochu posunuta: Naplánování hodiny Spolupráce se studenty Příprava na vyučování Studenti = živý materiál

GMK – první den Bez předchozí praxe. Ve třídě: nervozita, zápis do třídnice, .. Studenti čekají jak se uvedu!! Nové informace: jména kolegů (cca 40) studentů (cca 200) umístění učeben, atd.

GMK - třídnictví Odpovědnost, výchova a pomoc Legislativa Rodiče: různé přístupy

Přístup ke studentům Spravedlnost Pravidla Ticho Udržovat řád a pořádek Každý pravidla sobě vlastní!

Den učitele - ráno Po 7 hodině v práci Sborovna Kabinet 7:55 první hodina

Den učitele – ve škole 4-6 hodin/den (21hodin/týden) Přestávky : studenti, dozory Domů kolem 15-17 hodiny

Den učitele - rekapitulace Klasická pracovní doba 7:00-15:00 hodin (celkem 8 hodin) Učitel: 7:30-15:30 + cca 1 hodina doma Práce doma Každý si může vybrat!

Rekapitulace Úskalí je mnoho, otázka s jakým odhodlání se do práce pustíme? Studenti umí potrestat každou chybu. Studenti umí dodat mnoho sil. Studenti = živý materiál Variabilita (sranda, nervozita, potěšení, zlost, ..)

Na závěr Na konci každého dne srovnat emoce a umět „vypnout“. Učitelství je poslání a je třeba ho dělat s láskou.

Děkuji za pozornost tereza.kristufkova@seznam.cz