Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů"— Transkript prezentace:

1 Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů
Základní škola Kynšperk nad Ohří Postřehy žáků Zájem rodičů Zkušenosti pedagogů PaedDr. M. Koukalová ZŠ Sokolov Rokycanova Mgr. P. Šišková

2 Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů
2008/2009 Žáci osmých ročníků 9. – 11. června 2009 WITTE Nejdek 2009/2010 Žáci devátých ročníků Hexion Sokolov

3 Postřehy výchovného poradce
Podpora VP u ředitele školy a zástupců ředitele školy Dostatečná informovanost kolegů Kontakt s žáky a jejich rodiči Workshopy mimo výuku Mimořádná vstřícnost manažerek projektu

4 Zájem o účast v projektu
Třída 2008 Počet žáků Má zájem Nemá zájem Neodevzdal 8. A 24 10 1 13 8. B 20 7 8. C 19 2 Třída 2009 Počet žáků Má zájem Nemá zájem Neodevzdal 9. A 24 22 2 9. B 20 18 9. C 19 17

5 Zájem chlapců o technické obory
Baví mě vyrábět Technické obory se mi líbí Zajímá mě, dělá to můj táta Viděl jsem, jak to dělá děda Bavilo by mne umět ovládat stroje Mají prosperitu v budoucnu Montování mne baví a není náročné

6 Postřehy děvčat o technických oborech
Mám strach z elektřiny Byla bych špinavá Automechanik není pro holku Nejsem kluk, nebavilo by mne to Baví mne technika, bála bych se, že se zraním Nelíbí se mi technické obory, jsou klučičí

7 Besedy na ISŠTE Přínosné, protože vím, které obory se vyučují
Zajímavé, protože jsem se dozvěděl informace, které jinde nejsou Nemusel jsem se učit ve škole

8 Besedy Interaktivní besedy Využití odpoledního vyučování
Bezproblémová komunikace Využití zkušeností učitelů z ISŠTE Příležitost pro žáky

9 Návštěva školy Líbilo se mi u elektrikářů Líbila se mi škola a i kluci
Hodně nových informací Hlásím se tam, chtěl jsem to vidět Nebavilo mne pájení

10 Exkurze Musí se dodržovat pravidla (helma)
Nikdy jsem tam nebyla, hodně potrubí Příjemný personál Zjistil jsem, jak to chodí

11 Postřehy ze základní školy
Malá motivace žáků i jejich rodičů pro výběr na technické obory Neznalost obsahu a náplně jednotlivých oborů technických profesí Honba středních škol za počty žáků Zákonní zástupci chtějí pro své děti „čistou“ práci, ne řemeslo bez ohledu na jejich možnosti a předpoklady Užší spolupráce ZŠ a SŠ

12 Podávání přihlášek na SŠ
9. C (19 ž., 7 ch.) 9. B (20 ž., 11 ch.) 9. A (24 ž., 15 ch.) Mechanik s a z Strojní mechanik Technické lyceum Obráběč kovů Zámečník Elektrikář Elektrotechnik autolakýrník Autolakýrník Automechanik Stavebnictví Instalatér Zedník

13 Podávání přihlášek třída 15 4 16 5 17 2 přihlášky na technické obory
žáci všechny obory na ISŠTE 9. C (19 ž., 7 ch.) 15 4 9. B (20 ž., 11 ch.) 16 5 9. A (24 ž., 15 ch.) 17 2

14 Přihlášky na technické obory ZŠ Sokolov, Rokycanova
Třída Počet žáků Technické obory ISŠTE Sokolov 9. A 16 5 žáků - 13 přihlášek 8 9. B 25 8 žáků - 17 přihlášek 9. C 30 4 žáci - 4 přihlášky 1 71 17 žáků - 34 přihlášek 17

15 Přínos pro budoucnost Pozitivní zpětná vazba žáků na projekt
Cenné workshopy na výměnu zkušeností s VP z jiných škol Spolupráce ZŠ a SŠ Významné postřehy od učitelů ze středních škol Projekt naznačil dobrý směr výchovy žáků k odpovědné volbě oboru


Stáhnout ppt "Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů"

Podobné prezentace


Reklamy Google