10/20141 Te (r) orie a sestavení degradačního procesu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
11/20141 Vyhodnocení rizikového proces Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014,
Advertisements

10/20131 Vztahy řídicích zásahů Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2013, K126 EKO Přednášky/cvičení.
10/20131 Řízení a modelování degradačního procesu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS,
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
11/2011Přednáška č. 31 Řízení sestaveného modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
10/20141 Rizikový proces a jeho řízení Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Řízení procesů modelovaných řešení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2012, K126 EKO Přednášky/cvičení : Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
12/2011Přednáška č. 51 Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
10/2011Přednáška č. 21 Sestavení struktury modelu stárnutí objektu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR.
10/20131 Tvorba systému na podporu řízení Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2013, K126.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Creating Formulas Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
11/2011Přednáška č. 41 Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Statistická analýza dat
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Rekapitulace obsahu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E LS, 2015, K126 EKO Přednášky/cvičení.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
1 DSS Creation Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
1 Rizikový proces a jeho tvorba, terminologie Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS,
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dynamické procesy v řízení Definice procesů v řízení
Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení
Řízení v dynamickém modelu
GE - Vyšší kvalita výuky
Reporting as a Part of DSS
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
WH-QUESTIONS.
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Příklady modelů 1/??? Modelování řetězové reakce
Transkript prezentace:

10/20141 Te (r) orie a sestavení degradačního procesu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014, K126 EKO Přednášky/cvičení : Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.

10/20142 Obsah 1.Rekapitulace cvičení 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 7.References 1.Rekapitulace cvičení 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 7.References

10/20143 Rekapitulace Úlohy v jediném XLS(X)(M) Odstranit vazbu na data97.xls Nekopírovat zbytečné věci z data97.xls Vysokoškolská úroveň zpracování Aplikace nových znalostí při zpracování …ovládací prvky, procedury, makra, odkazy, navigace úlohy… Zkouškový benefit (Izrael, Burza) Různé aplikace …průtok řeky, výkon elektrárny, výkony sportovců, vývoj cen… Chybí nákladová funkce (složka) Úlohy v jediném XLS(X)(M) Odstranit vazbu na data97.xls Nekopírovat zbytečné věci z data97.xls Vysokoškolská úroveň zpracování Aplikace nových znalostí při zpracování …ovládací prvky, procedury, makra, odkazy, navigace úlohy… Zkouškový benefit (Izrael, Burza) Různé aplikace …průtok řeky, výkon elektrárny, výkony sportovců, vývoj cen… Chybí nákladová funkce (složka)

10/20144 Rekapitulace Pojmenovávání souborů (Liska01.xlsx, Liska01a.xlsx,…) Formátovat s ohledem na rozlišení monitoru Navigace v souboru (posuny na grafy, které jsou mimo desktop) Čeština (spelling)! Více textů do text. pole (NE do buněk) Obsah buňky lze vypsat do textového pole Pojmenovávání souborů (Liska01.xlsx, Liska01a.xlsx,…) Formátovat s ohledem na rozlišení monitoru Navigace v souboru (posuny na grafy, které jsou mimo desktop) Čeština (spelling)! Více textů do text. pole (NE do buněk) Obsah buňky lze vypsat do textového pole

10/20145 Zkouškový benefit – průběžné vystoupení v semestru pro zájemce Rekapitulace 5-ti minutová rekapitulace … Obsah Příprava Popis řešení Co se podařilo? Co se nepodařilo? Kde byl problém? Co řešil? ??? Závěr 5-ti minutová rekapitulace … Obsah Příprava Popis řešení Co se podařilo? Co se nepodařilo? Kde byl problém? Co řešil? ??? Závěr

10/20146 Degradace stavebního prvku kde P Procesy – souhrnné označení množiny všech procesů, P – množina elementárních procesů (např. výčet materiálových skupin ve skladu, evidence pracovníků, evidence odpracovaných hodin), N – množina reálných návazných procesů (např. činnosti prováděné v harmonogramu prací s definovanými vzájemnými vazbami), S – množina plánových procesů (např. sled činností prováděných na pracovní lince s prováděním rozhodování o kontrole kvality). Řídicí procesy slouží pro tvorbu řídicích zásahů realizovaných managementem. Zpracovávají se na základě řídicích modelů odvozených z popisů reálné skutečnosti. Píšeme Členění technicko-ekonomických procesů 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky

10/20147 Model stárnutí konstr. prvku 1.Sběr dat pro sestavení modelu 2.Sestavení modelu procesu 3.Navržení požadavků na chování procesu 4.Navržení řídicích opatření 5.Aplikace řízení 6.Ověření a ladění řídicích opatření 1.Sběr dat pro sestavení modelu 2.Sestavení modelu procesu 3.Navržení požadavků na chování procesu 4.Navržení řídicích opatření 5.Aplikace řízení 6.Ověření a ladění řídicích opatření 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky

10/ Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky

10/2014 Model stárnutí konstr. prvku 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky Source: Modelling in Excel

Perhaps the simplest type of model to start with is the conceptual model. They are so simple and commonplace that I have already used them while writing this article. In turn, readers like yourself use conceptual models to understand what you read. Conceptual models basically convey meaning and can be pieced together to make sense of a bigger, trickier thing. Accordingly, every single word refers to a thing or an idea and words are joined into clauses to deliver a message. Electronic diagrams are also conceptual models, summarizing how current flows around the various bits of circuitry represented by standard symbols. Beyond conceptual models there are in vivo models, from the Latin for 'live'. These are actual live organisms either in the field or in the laboratory sufficiently similar to real phenomena to be able to give clear results. Examples include the use of live mice to reflect aspects of the human immune system or to test the effects of nutrients or drugs. Despite their utility, in vivo models do have their drawbacks. Concern over their use, for instance regarding animal rights, means great care is now taken to ensure research is ethical. Modeling generally simplies the research process, but researchers using in vivo models take on a large burden of administration, monetary cost, care for organisms and, in some cases, risking their own safety at the hands of activists. Thankfully other types of model are available, so these difficulties can often be overcome. A third type of model is an in vitro model. In vitro is also from Latin, meaning 'in the glass', a phrase made popular by In-Vitro Fertilisation (IVF), where eggs are fertilised outside the body. In vitro models offer conditions outside of those of direct interest, but they are sufficiently similar that comparable processes will occur. An example of this kind of model would be a bionic eye that performs the same basic functions as a real eye, but is built from different materials. Another example would be any chemical reaction involving an isolated enzyme in a way that is far simpler than studying the entire biochemistry of a cell. Both in vivo and in vitro models are limited by the materials that are readily available for research and resources and labour to use them appropriately. Often it is not possible to conduct experiments in as many different systems as one would like and, even if these models are used, they can leave difficult questions unanswered. 4 kinds of models 1.Conceptual Model 2.In Vivo Model 3.In Vitro Model 4.In Silico Model 1.Conceptual Model 2.In Vivo Model 3.In Vitro Model 4.In Silico Model 10

This brings us to the fourth and final kind of model. It is perhaps the hardest to comprehend, but has great power and versatility. In silico models refer to simulations using mathematical models in computers, thus relying on silicon chips. In silico models analyse and solve mathematical equations to give results under certain circumstances. These equations summarise relationships between things scientists study. To use these models, it is first necessary to describe the phenomena in question using numbers. Then quantitative relationships can be included in the equation and where these relationships are complex, a computer is necessary to solve them. These often involve some kind of mechanism that changes over time, like mimicking the changing price of a Mars bar from the 1970s to the present day. For this economic model many things need to be speciffied like in nation, supply and demand of sugar and coca etc. The results from this model may not be bang on the actual price of a Mars bar, but the model is useful in revealing what we do know (where the model works and the price is right) and what we don't (where the model fails and the price is wrong). In the same way, all models can fall down on some points, but these revelations are very useful in helping to advance scientific knowledge. 10/ kinds of models 1.Conceptual Model 2.In Vivo Model 3.In Vitro Model 4.In Silico Model 1.Conceptual Model 2.In Vivo Model 3.In Vitro Model 4.In Silico Model

10/ kinds of models - examples 1. Conceptual Model (scheme, chart, electronic diagrams, flow chart) 2. In Vivo Model (the human immune system, test the effects of nutrients or drugs, cell experiments) 3. In Vitro Model (bionic eye, chemical reaction, enzyme isolation, endoprosthetic, hip replacement) 4. In Silico Model (price model, prediction models, simulation model, transport model, population) 1. Conceptual Model (scheme, chart, electronic diagrams, flow chart) 2. In Vivo Model (the human immune system, test the effects of nutrients or drugs, cell experiments) 3. In Vitro Model (bionic eye, chemical reaction, enzyme isolation, endoprosthetic, hip replacement) 4. In Silico Model (price model, prediction models, simulation model, transport model, population)

In Silico Model: - describe the phenomena in question using numbers, - describe quantitation relationships can be included in the equation, - these relationships are complex, - computer to solve them, - software to solve them, - mimicking the degradation process. …revelations are very useful in helping to advance scientific knowledge. 10/ What do we need? 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky 1.Rekapitulace 2.Teorie pro modelování procesu 3.Cíl úlohy 4.Příprava dat modelu 5.Sestavení modelu 6.Zkouškové otázky

XLSX model.

10/ Model stárnutí konstr. prvku I Kč 0 Kč Roky 0 Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 0% Viz XLS Parametry výpočtu Popis prvku Technické parametry Pořizovací náklady Doba životnosti Model stárnutí Parametry výpočtu Popis prvku Technické parametry Pořizovací náklady Doba životnosti Model stárnutí

10/ Model stárnutí konstr. prvku II Kč 0 Kč Roky 0 Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 25% Kč

10/ Model stárnutí konstr. prvku III Kč 0 Kč Roky 0 Bez údržby Obnova na max. Rozpad na 25% Kč Náklady

10/ Model stárnutí konstr. prvku IV Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou Bez obnovy Rozpad na 25% Suma nákladů 10

10/ Model stárnutí konstr. prvku V Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou S obnovou Rozpad na 25% 10

10/ Finanční bilance údržby/obnovy Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou S obnovou Rozpad na 25%

Excel tipy (ExcelTipy.xlsm).

Literatura 10/ Beran, V., Dlask, P. Management udržitelného rozvoje regionů, sídel a obcí. Praha : Academia, 2005, s Beran, V. a kol. Dynamický harmonogram. Praha : Academia, 2002, s Dlask, P., Modelování při řízení. Praha : Wolters Kluwer, 2011, s Griffiths, E., What is a model?, Kersten, G., Decision Support Systems for Sustainable Development, A Resource Book of Methods and Applications, Kluwer Academic Edition, Griffths, E., What is a model?,

10/ ZávěrZávěr Te(r)orie a sestavení degradačního procesu Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.