Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Semenné rostliny 4. ročník
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Světové strany SEVER ZÁPAD VÝCHOD
Určení světových stran VY_32_INOVACE_12 Sada 4
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Evropské vlajky 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Práce s plánem obce 3. ročník
VY_32_INOVACE_24_ Prvouka 3. ročník Orientace v krajině
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
29.1 Kompas a světové strany
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
SEVER ZÁPAD VÝCHOD JUH Hlavné svetové strany
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník

Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Název: Orientace v krajině Anotace: Orientace v krajině, směrová růžice (sever, jih, východ, západ). Kompas, buzola. Přírodní úkazy podle kterých můžeme v přírodě určit světové strany – polední stín, Severka, mraveniště, letokruhy na pařezu… Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Vlastivěda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, která lze použít i k opakování učiva. Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 1.11. 2011

V krajině se orientujeme podle směrové růžice. Hlavní světové strany jsou: sever, jih, východ, západ

Vedlejší světové strany: severovýchod severozápad jihozápad jihovýchod

Mapy jsou zobrazovány tak, že sever je vždy při horním okraji.

V přírodě nejpřesněji určíme světové strany podle kompasu nebo buzoly. Světové strany na směrové růžici jsou označeny počátečními písmeny jejich anglického názvu. N - north (SEVER) S - south (JIH) W - west (ZÁPAD) E - east (VÝCHOD)

V současnosti se nejčastěji k určení polohy využívá GPS navigace, která se řídí podle družicového signálu.

V přírodě existují různé přírodní úkazy, podle kterých můžeme přibližně určit světové strany. Na konci oje Malého vozu je Polárka (Severka), která vždy směřuje k severu.

Když si v pravé poledne (letní čas 13 Když si v pravé poledne (letní čas 13.00 hod), stoupneme zády ke slunci, náš stín směřuje na sever.

Strmější strana mraveniště směřuje většinou na sever.

Pařezy stromů mají zpravidla na severní straně hustší letokruhy. Lišejníky na kmenech stromů obrůstají obvykle severní stranu.

Téma: Orientace na mapě, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.naturfoto.cz www.obrazky.cz Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)