DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vzorce na umocnění.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Nejmenší společný násobek
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Doplň do korálků násobky čísla 2
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dělitelnost přirozených čísel
Zábavná matematika.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Mgr. Ladislava Paterová
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Prvočísla a čísla složená
Nejmenší společný násobek
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Počítáme s celými čísly
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Procvičování vzorce.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_153_Násobíme, dělíme 9 s čertem a Mikulášem AUTOR: Jana Dzubáková.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
Dělení zlomků.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
ČÍSLA KOLEM NÁS.
Dělitelnost přirozených čísel
Transkript prezentace:

DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL NÁSOBEK

Nejprve si zopakujeme, která čísla známe. Co jsou to celá čísla (Z)? Záporná i kladná čísla Co jsou to přirozená čísla (N)? Kladná čísla Celá čísla Nula do nich nepatří Co jsou to racionální čísla (Q)? Číslo, které můžeme zapsat jako zlomek Co jsou to reálná čísla (R)? Zahrnují všechny typy čísel

Přiřaďte správně čísla do skupin: 0,44 -5 9/10 32 - 8/11 -0,8 68 -751 Celá čísla Přirozená čísla Racionální čísla ANO – všechna přirozená patří zároveň do celých č. Patří některá čísla zároveň do více skupin? Všechna čísla patří do skupiny reálných čísel Do jaké skupiny patří všechna čísla?

Násobky Vyjmenujte násobky čísla 7. Vyjmenujte násobky čísla 4. 7, 14, 21, 28…. Vyjmenujte násobky čísla 4. 4, 8, 12, 16, 20…. Vyjmenujte násobky 9. 9, 19, 27, 36, 45… Vyjmenujte násobky 12. 12, 24, 36, 48, 60……..

Jsou tato čísla násobky 8? 32 a 56? Chceme-li zjistit, zda je dané číslo násobkem čísla 8, dělíme jej číslem 8. Vyjde-li dělení se zbytkem nula, je číslo násobkem osmi. Jestliže nevyjde dělení se zbytkem nula, není číslo násobkem osmi. Číslo 32 je násobkem jakých čísel? Číslo 32 vydělíme 8 (32:8 = 4) 4 a 8 Číslo 56 je násobkem jakých čísel? Číslo 56 vydělíme 8 (56:8 = 7) 8 a 7

Násobek Každé číslo má 2 SAMOZŘEJMÉ DĚLITELE Jedničku Samosebe Každé číslo větší než 1 má aspoň dva různé dělitele: jedničku a samo sebe.

Příklady: Jeden kilogram paprik stojí 49 korun. Kolik bude stát 5 kilogramů? Ve tříde při hodině tělocviku byly děti nastoupeny v zástupech po šesti. Dětí bylo více jak 20, ale méně jak 30. Kolik jich bylo?

Příklady: Petra rozdělila bonbony mezi svých 7 kamarádek. Kolik zbylo bonbonu, jestliže v pytlíku zbyly 3 bonbony.

Příklady: Příklady: 4 3 2 6 Magický trojúhelník: doplň 2 3 x 10 x 2 = 60 10 6 2 x 6 x 5 = 60 12 20 4 8 3 4 5 3 x 4 x 5 = 60