Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Psychické projevy a stavy
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,
Smyslová ústrojí Funkce:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNÍMÁNÍ Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov04 Autor Mgr. et.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
VY_32_INOVACE_39_ Prvouka 3.ročník Naše tělo /smysly/
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
Psychické procesy a stavy osobnosti
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Nervová soustava- receptory
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské smysly ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Čidla receptory.
Čití Fyziologický pochod, při kterém vznikají počitky, vyvolané působením podnětů na smyslové orgány, receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Nervová soustava Zrak Počet hodin:1 5. ročník.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Rozdíl vnímání a představy
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Paměť, pozornost, zapomínání
VY_32_INOVACE_PSYPS12260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Co všechno vnímáme? Pojďme si to vyzkoušet!
Smyslová ústrojí Funkce:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Psychické procesy - vnímání
VY_32_INOVACE_29_Lidské smysly
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové orgány.
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Věcné učení VY_32_INOVACE_10_11_smysly člověka (chuť)
Lidské smysly.
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský

Pozorně se dívejte a nechte obrazy na sebe působit Jak poznávám a vnímám Pozorně se dívejte a nechte obrazy na sebe působit

Spočítej černé tečky

Jsou vodorovné čáry rovnoběžné

Co všechno poznávám a vnímám? Vnímání je základní poznávací proces získávám informace o vnějším světě a stavu vlastního těla Víte jak poznáváme svět kolem sebe?

Znáte smyslové orgány?

Můžeme vnímat skutečně všechno? Vnímáme pouze to, co právě působí na naše smysly

Výsledkem vnímání je vjem (psychická podoba vnímaného objektu) Které smysly využiji? chuť zrak sluch hmat čich

Jaké signály přenáší smyslové orgány do mozku? Zrak – barva, tvar Sluch – zvuky Čich – vůně Chuť – chutě Hmat – povrch

Vjem se vytváří v mozku

příště opět pokračujeme. Děkuji za pozornost, příště opět pokračujeme.