Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0370 AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠKA PEVNOSTI V OHYBU
Advertisements

HUSTOTA KOVOVÝCH MATERIÁLŮ
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
TEPLOTA TÁNÍ KOVOVÝCH MATERIÁLŮ
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
ZKOUŠKA TVRDOSTI PODLE VICKERSE
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
POSUVNÉ MĚŘIDLO – HLAVNÍ ČÁSTI
STROJNÍ SLOUPOVÁ VRTAČKA – HLAVNÍ ČÁSTI
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
NÁSTROJOVÁ OCEL Název školy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
SLOŽENÍ OCELI Název školy
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
ELEKTRICKÁ VODIVOST KOVŮ
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
ROZBRUŠOVÁNÍ – KOTOUČE PRO ÚHLOVÉ BRUSKY
ROZBRUŠOVÁNÍ – BEZPEČNOST PRÁCE Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Lubor Černobila.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Kamenina Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
MIKROMETR – HLAVNÍ ČÁSTI
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Nakladatelské informace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Suroviny pro výrobu glazur Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název.
Šachtová a Rotační pec Název školy
, Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Zpracování dokumentů Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Zatáčení na mechanickém kruhu
TEPELNÁ VODIVOST KOVŮ Název školy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Renata Sęková Název šablony VI/2 – Inovace.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Třídění rozemletých surovin Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2.
Mletí Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
ROZBRUŠOVÁNÍ – PRINCIP A SLOŽENÍ KOTOUČE Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
RAKU – pec a příslušenství
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
ROZBRUŠOVÁNÍ - BRUSKY Název školy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Pece pro výpal surovin Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Střední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Dekorace keramického výrobku Dekorace keramického výrobku Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Propagace - periodika Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Rozdělení cihlářského zboží – krytiny
Obvyklé pořadí údajů Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Architektura do začátku 20. století.
Transkript prezentace:

Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_INOVACE_UDŘ0420 Klasicismus Stupeň a typ vzděláníStřední odborné vzdělání Vzdělávací oborDesign a zpracování dřeva Tematický okruhUměleckořemeslné zpracování dřeva Druh učebního materiáluVýukový materiál, prezentace Cílová skupinaŽáci 3. ročníku AnotaceNávrat k antice, zjednodušení tvarů i výzdoby nábytku, pravoúhlost a štíhlost tvarů nábytku Klíčová slovaKónické nohy, kanela, přírodní motivy, symetrie Datum

 klasicistická generace umělců sjednotila myšlenky a řemesla přebírala ornamentiku, vzorem je antika  křivky rokoka ustupují střízlivým tvarům a jednoduchost vládne ve všech směrech  klasické tvary, přísnější linie a jistá elegance, zmizely kudrlinky a přílišná zdobnost nábytku  čisté a zjednodušené kubické tvary převládaly, zjemnily se proporce nábytku a dekorativní prvky se pravidelně opakovaly  nastupuje střízlivá a sebejistá symetrie ve tvarech

 základními zdobnými prvky byly prosté řadové a pásové motivy, vejcovce, perlovce, klasické akantové úponky  dalšími vzory byly zvířecí motivy (orli, delfíni, beraní hlavy)  girlandy z listí,květy, listy olivovníku i akantu  objevovaly se i motivy venkovského života lidí (srpy, hrábě,košíky…)  ornament ztrácí dominanci a je jen doprovodem, používá se jako orámování plochy  používali domácí i exotické dřeviny a bronzové ozdoby

stoly a kabinety

 nábytek byl jemný a ladných odstínů a precizní  zlaté linky zdůrazňovaly symetrickou kompozici  rafinovaná jednoduchost a prostost byla výsledkem náročné řemeslné práce autorů litím z bronzu  Ebenista J.H.Reisner byl významný svou marketerií kterou vytvářel litím z bronzu (alegorické postavy a dekorace) “bureau du roy“ Proslulý je jeho psací stůl “bureau du roy“

obložení stěnstolykování a ozdoby

 korpusy nábytku již neměly zakřivené linie ani čela  prádelníky, skříňky a sekretáře měly nízké a lehce protáhlé nohy zužující se k podlaze, přičemž pevně a výrazně spojeny s luby či korpusy  zásadou bylo dodržení pravoúhlosti, hrany byly zkoseny nebo zakulaceny  důrazně se dodržovalo členění a dělení ploch na pole a pásy ohraničené linkou žlábky – kanely  na strohém podnoží se objevily žlábky – kanely  novým typem nábytku byl umývací stolek s mísou

cylindrický psací stůl intarzovaný sekretář

 „Copový styl “- byl ovlivněn velmi anglickou produkcí nábytku.  Klasicismus se stává strnulým akademismem.  Konstrukce nábytku vychází z klasické rámové konstrukce s výplní, převládá nenáročná elegance a jednoduché tvarování. šachová mozaika.  Je kladen důraz na detail a jemné plastické členění, objevuje se šachová mozaika.  Velmi důkladně se vybírají barevné dřeviny kvůli příjemnému ladění.

odkladní stolek toaletní zákoutí

1. Z kterého období čerpá klasicismus inspiraci pro dekor nábytku? a) gotika b) antika c) navazuje na rokoko 2. Jaké převládaly motivy ve výzdobě? a) ornamenty b) rostlinné a zvířecí motivy c) postavy 3. Co je kanela na nábytku ? a) ozdobný kruh b) pásek okrasné dýhy c) žlábek na podnoží pro rozdělení plochy 4. Co je technika marketerie? a) kombinování různých materiálu do plochy dřeva při tvorbě ornamentu b) vypalování do dřeva c) kombinace rytí a intarzování do dřeva 5. Na nožkách nábytku se objevují? a) bronzové ozdoby b) soustružená zakončení noh c) hlavy zvířat Odpovědi: 1b, 2b, 3c, 4a, 5a