Registrační číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Jak se neztratit na moři?
Registrační číslo projektu
Tvar a rozměry Země.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Oběh Země kolem Slunce.
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Geografie jako věda a její využití
Elektronická učebnice - II
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Registrační číslo projektu
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
PLANETA ZEMĚ.
Určování zeměpisných souřadnic
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
Registrační číslo projektu
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Geometrická podstata map
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Autor: Mgr. Helena Nováková
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Zeměpis Téma Zeměpisná síť Autor Mgr. Robert Jiran

URČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY ZEMĚPIS PRO 6. ROČNÍK Učebnice FRAUS URČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY . Fraus – str. 11 – 13 Pracujeme současně s textem na tabuli a s textem v učebnici . Určování zeměpisné polohy . Zeměpisná síť . Rovnoběžky a poledníky . Opakování I . Vyhledávání v atlase . Opakování II

URČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY SEVER SEVEROVÝCHOD SEVEROZÁPAD ZÁPAD VÝCHOD rovník JIHOZÁPAD JIHOVÝCHOD JIH .

ZEMĚPISNÁ SÍŤ O poledník (Greenwichský) POLEDNÍKY NAKRESLIT POLEDNÍKY rovník Číslo poledníku určuje zeměpisnou délku. Číslo rovnoběžky určuje zeměpisnou šířku. ROVNOBĚŽKY NAKRESLIT

Zeměpisná sít má 360 poledníků a 180 rovnoběžek. Poledníky směrem na východ od Greenwiche mají vzdálenost 0 až 180 stupňů východní délky, poledníky směrem na západ 0 až 180 stupňů západní délky. Rovnoběžky se standardně označují podle jejich zeměpisné šířky jako např. 10. rovnoběžka s. š., ovšem některé význačné mají svá vlastní jména. Jsou to např. severní polární kruh (rovnoběžka 66°33′ severní šířky), obratník Raka (rovnoběžka 23°27′ severní šířky), rovník (rovnoběžka 0°), obratník Kozoroha (rovnoběžka 23°27′ jižní šířky), jižní polární kruh (rovnoběžka 66°33′ jižní šířky)

Nakreslit do sešitu Rovník Délka zemského rovníku je asi 40 070 km.

ZEMĚPISNÁ SÍŤ

Opakování Zeměpisná šířka určuje polohu na povrchu Země směrem k severu nebo jihu od rovníku. Je to úhel, který svírá rovina rovníku s přímkou, procházející středem Země a příslušným bodem na povrchu Země. Pohled na kouli. Rovník (modře) rozděluje kouli na dvě poloviny a protíná poledníkv pravém úhlu. Přerušované čáry jsou rovnoběžky Zeměpisná délka určuje polohu na povrchu Země směrem k východu nebo západu od Greenwichského poledníku. Je to úhel, který svírá rovina místního poledníku, procházejícího určovaným bodem a rovina Greenwichského (nultého) poledníku.

Opakování 1. Kolik má Země poledníků a kolik rovnoběžek? 2. Je pravda, že je západ na mapě nalevo? 3. Severní a jižní polokouli rozděluje rovník nebo O poledník? 4. Zapiš podle zeměpisné sítě polohu : LONDÝNA, PRAHY, NEW YORKU, SYDNEY 5. Najdi na mapě tyto ostrovy 65° sš, 20° zd 35° sš, 140° vd 9°sš, 80°vd 1. Zeměpisná sít má 360 poledníků a 180 rovnoběžek 2. Ano 3. Rovník 4. LONDÝN - 51°30´25´´ s. š. 0°07´37´´ z. d. PRAHA - 50° 05′ s. š. 14° 25′ v. d. NEW YORK - 40° 42' s.š. 74° 00' z.d. SYDNEY - 33° 52’ 10’’ j.š. 151° 12’ 30’’ v.d. 5. Island, Japonsko, Sri Lanka