5 nejdéle žijících živočichů Vypracoval: Jakub Pudil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Jazyk a jazyková komunikace- Cizí jazyk-Anglický jazyk-Alaska Autor VM.
Roman Cigáň 2. ročník. Co to je? Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Bezpečně do školy. Bezpečně do školy Čím se dopravujeme do školy?
VY_32_INOVACE_Aj.6.10-At school-prezentace
O PEJSKOVI A KOČIČCE, JAK SI MYLI PODLAHU.
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
Paralelní a sériový obvod
Fenek berberský Vulpes zerda Pavel Matějovský.
Letoun Solar Impuls Petr Beneš, DL2 VOŠ a SPŠ Dopravní Masná 18, Praha1.
kadeřnice učitelka ve školce kriminalistka zdravotní sestřička.
Život v extrému Vypracoval: Jakub Ševčík
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jagellonci a nástup Habsburků
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J10/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Na konci jsou obrázky. ◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_10 Název materiálu: CENA Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace vysvětluje žákům.
Voldán Fabián 2L Školní rok 2013/  ZÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY:POTRAVA VODA KYSLÍK.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _07
Stanislav Hájek 2.L Školní rok:2013/2014 P ř edm ě t:Biologie Vyu č ující:Mgr.Ludvík Kašpar.
Vypracovali: Tomšů Michaela Pantlík David Novotná Veronika.
Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 2.12.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Strašilky (Phasmatodea)
Václav Hlavinka 1.L Země.
Usa.
FYZIKA 9 ASTRONOMIE ILUSTRACE K TÉMATU SLUNCE Mgr. Eva Smolíková 2013.
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vypracovala: Patricie.Nejedlá – celá prezentace
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Nejjedovatější mořští živočichové
Stoletá válka 1337–1453 Spor o Flandry 3 fáze/etapy 1.etapa( )
Endogení geologické děje
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Ročníková práce Filip Grábl, VI.B Školní rok 2012/2013.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _06 Název materiálu:Stahovací montážní zařízení Tematická oblast:Výrobní zařízení 2. ročník Anotace:Prezentace.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Konstantin I. Veliký (Flavius Valerius Constantinus)
Tučňák císařský Vypracoval: Petr Skrutek
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Břízovité Vypracovali: Vojta Čech – zpracování prezentace, . .
 V současnosti je ohrožen, ve volné přírodě zbývá asi posledních 5000 kusů.  Dosahuje délky asi 3,5m a největší samci váží až 150kg, samice jsou podstatně.
Voda Anna Veselá.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Cigarety Šlosar Tomáš 1.L.
Mravenci Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Vojtěch Antoš.
Trh Božena Genrtová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_03 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Marian Příhoda.
Plejtvák obrovský Předmět: Biologie Třída: 1L
Šalmaj.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Amarylkovité Rostliny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_37.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Delfín obecný.
Vypracoval: Michal Horejš Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie
Létající ryby Vypracoval: Michal Brzobohatý
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

5 nejdéle žijících živočichů Vypracoval: Jakub Pudil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

1. Medúzy Život medúzy žijící v japonských vodách je pokládán za nesmrtelný, protože opravdu neumírají. To neuvěřitelné na tom je, že pokud ji něco nezabije, dokáže si v určitém stáří říci, že již je dostatečně stará na to, stát se znovu mladičkým mládětem. Vyvinul se jí zvláštní biologický mechanismus, který ji v tom pomáhá. Ve stavu, když se cítí ohrožena nebo není dostatek potravy, začne mládnout a vrací se do období mláděte, aby nebyla potravně příliš náročná. Život medúzy žijící v japonských vodách je pokládán za nesmrtelný, protože opravdu neumírají. To neuvěřitelné na tom je, že pokud ji něco nezabije, dokáže si v určitém stáří říci, že již je dostatečně stará na to, stát se znovu mladičkým mládětem. Vyvinul se jí zvláštní biologický mechanismus, který ji v tom pomáhá. Ve stavu, když se cítí ohrožena nebo není dostatek potravy, začne mládnout a vrací se do období mláděte, aby nebyla potravně příliš náročná.

2.Houba z antarktidy Tato houba se přirozeně vyskytuje v oceánu a díky mrazivým teplotám má velmi pomalý růst, což může napomáhat jejímu dlouhému žití. Živočich nemá žádný vnější obal, čímž je velmi zranitelný. Jednou byl vědci odebrán vzorek u kterého bylo odhadnuto stáří na neuvěřitelných 1550 let.

3. Oceánský Quahog Jsou to takové typické opálené kachlové kamna ve tvaru škeble nacházející se především na březích Skotska. Je pravda, že se moc nepohybují a nejradši se zahrabou do písku nebo bláta na velmi dlouhé období. Ke svému přežití používají něco jako malé zkumavky, kterými filtrují potravu a kyslík z povrchu. Rostou velmi pomalu, ale dle odhadů by mohli žít přibližně až 400 let.

4. Želvy Želvy jsou takovými samotáři balancující na hraně vymření. Průměrná zdravá želva by mohla žít okolo 100 let. Záznamy prý dokazují, že jedna želva umístěná v zoo, v Indii žije již 250 let. Další želva jménem Timothy z Řecka zemřela roku 2004 ve věku 160 let, zatímco Harriet, želva z Galapág žila do svého 175. roku. Dalším rekordmanem je želva Jonathan z ostrova Svatá Helena - dle záznamů je mu 182 let.

5. Rudí ježci Červený mořský ježek žije v mělkých vodách Tichého oceánu na skalnatém pobřeží chráněném extrémními vlnami. Ježek je oválného tvaru s až 8 cm ostny. Jeho primární stravou jsou řasy. Vědci odhadli věk některých jedinců na více 200 let. Červený mořský ježek žije v mělkých vodách Tichého oceánu na skalnatém pobřeží chráněném extrémními vlnami. Ježek je oválného tvaru s až 8 cm ostny. Jeho primární stravou jsou řasy. Vědci odhadli věk některých jedinců na více 200 let.

Zdroje : du&gs_l=img.1.0.0l j2.4.0.msedr ac.1.60.img M8gAOjnB QI du&gs_l=img.1.0.0l j2.4.0.msedr ac.1.60.img M8gAOjnB QI og&oq=Oceánský+Quahog&gs_l=img msedr ac.1.60.img Wv27nx-G2m8 og&oq=Oceánský+Quahog&gs_l=img msedr ac.1.60.img Wv27nx-G2m8 &oq=arkticka+houba&gs_l=img j msedr ac.1.60.img UE4DXKY7nd4#hl=cs&tbm=isch&q=houba+z+antarkt &oq=arkticka+houba&gs_l=img j msedr ac.1.60.img UE4DXKY7nd4#hl=cs&tbm=isch&q=houba+z+antarkt &gs_l=img.12..0l j3j1.5.0.msedr ac.1.60.img teG6JAnM1 Q#hl=cs&tbm=isch&q=%C5%BEelva+suchozemsk%C3%A1&f &gs_l=img.12..0l j3j1.5.0.msedr ac.1.60.img teG6JAnM1 Q#hl=cs&tbm=isch&q=%C5%BEelva+suchozemsk%C3%A1&f udi+jezci&gs_l=img j1.7.0.msedr ac.1.60.img w4evfdBJ_ 8w#hl=cs&tbm=isch&q=mo%C5%99%C5%A1t%C3%AD+je % udi+jezci&gs_l=img j1.7.0.msedr ac.1.60.img w4evfdBJ_ 8w#hl=cs&tbm=isch&q=mo%C5%99%C5%A1t%C3%AD+je %