VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/21.0666.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Plazi - druhy.
VY_32_INOVACE_15_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Čj-vyjmenovaná slova
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Plazi opakování Pro 7. třídy.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
VY_32_INOVACE_02_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Želva.
VY_32_INOVACE_12_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Vl-4. ročník
Plazi.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
PLAZI 3. a 4.ročník.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
Plazi Plazi patří mezi obratlovce
VY_52_INOVACE_Př Plazi(prezentace, test) Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda- Přírodopis.
Želvy.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_14_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
VY_32_INOVACE_14_BĚLKOVICE- LAŠŤANY_Vl – 4. ročník Mgr. Alena Kindlová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice-Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
zpracovaný v rámci projektu
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PLAZI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ještěři a hadi Šupinatí plazi.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_ INOVACE_ 04_ PŘÍRODOVĚDA 5
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ještěři a hadi.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/

Název školy:Základní škola a Mateřská škola Bělkovice-Lašťany, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu: VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Př-obratlovci Vypracoval(a): Mgr. Denisa Krausová Ověřeno (datum): 26. května 2011 Předmět: Přírodověda Třída: 4. Druh materiálu: prezentace Téma: práce s textem Anotace: Seznámení s plazy, charakteristické znaky, rozdělení plazů, minikvíz.

Plazi  tělo je pokryté tuhými šupinami  dýchají plícemi  žijí převážně na souši  kladou vejce, mláďata se líhnou plně vyvinutá  jsou masožraví  patří k nim:  krokodýli, hadi, želvy

 tělesná teplota se mění podle teploty okolí  ti, kteří se nepřizpůsobili chladnějšímu podnebí - ještěrky, hadi – přečkávají zimu ve stavu zimního spánku  zástupci: užovka obojková, želva bahenní, ještěrka obecná

Víte, že  plazy můžeme rozdělit do 4 skupin:  hadi, ještěrky, želvy a krokodýli 1.skupina HADI  hadi nemohou žvýkat, proto svou kořist polykají celou  většina hadů svou kořist napřed usmrtí o jedovaté druhy vstříknou jed do těla kořisti, jed ji usmrtí o jiní ji uškrtí

2.skupina -JEŠTĚRKY  ocas mají 4x delší než tělo  chameleon používá ocas jako pátou končetinu  zajímavost : chameleon přizpůsobuje svou barvu okolí Efekt krycího zbarvení je velmi posílen bizarním tvarem těla chameleona a pomalými pohyby. Maskování chameleona je závislé také na stavu jeho nálady - kdo se cítí dobře, hraje všemi barvami. Kdo se cítí být šedou myškou, ztrácí se v šedé barvě. Noční chlad také chameleonům ubírá na barvě - blednou. Chameleon svou barvoměnu nemůže nijak ovlivňovat, je pro něj nevědomá. Podobně je tak tomu např. i u člověka, když je mu trapně a zrudne.

3.skupina -ŽELVY  mají pevný krunýř  žijí ve vodě i na souši Jsou želvy opravdu pomalé? Suchozemské želvy jsou opravdu pomalé, ale mořské želvy mají nohy přeměněné v ploutve a dokážou plavat až 30 km v hodině. Pomalé tempo jim ale není na škodu. Tito obrnění plazi přežívají při minimálním výdeji energie.

4.Skupina - KROKODÝLI  Den tráví na slunci, noc ve vodě  Jsou masožraví  Zuby krokodýlů nejsou uzpůsobené ke kousání a trhání (když krokodýl přistihne kořist jak pije, chňapne ji, zatáhne do vody a utopí ji. Poté ji zatlačí do dutiny ve břehu a nechá ji dostatečně uhnít a kůži změknout. Až pak z ní ukusuje.)

Žvýkají hadi svou kořist? ano ne

SPRÁVN Ě !!!

CHYBA!!!

Může chameleon ovlivnit barvu svého těla? ano ne

SPRÁVN Ě !!!

CHYBA!!!

Jakou rychlostí dokážou plavat mořské želvy? 30 km za hodinu 3 km za hodinu

SPRÁVN Ě !!!

CHYBA!!!

Které tvrzení je správné? Krokodýl tráví den ve vodě a noc na slunci. Krokodýl tráví den ve vodě a noc na slunci Krokodýl tráví den na slunci a noc ve vodě. Krokodýl tráví den na slunci a noc ve vodě

SPRÁVN Ě !!!

CHYBA!!!

Můžeš pokračovat v dalším učivu!!!

Zdroj: 1)KrokodýlKrokodýl 2)HadHad 3)ŽelvaŽelva 4)Ještěrka obecnáJeštěrka obecná