ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Matematika a její aplikace
Konstrukce čtverce 5. ročník
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hlují čísla na desetitisíce
Geometrické značky a zápisy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_664_KOLIK_JE_HODIN TÉMA: KOLIK JE HODIN?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_146_Bod, čára, přímka - opakování AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_202_NÁSOBENÍ_DVĚMA Téma: NÁSOBENÍ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_572_OBSAH_OBDÉLNÍKU Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU OBDÉLNÍKU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Vyvození a procvičení učiva
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_277_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
Lucie Rendlová 9.B 2.ZŠ Plzeň 2015
25.
RÝSOVÁNÍ? TO JE HRAČKA! Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_273_ZÁKLADNÍ_GEOMETRICKÉ_POJMY Téma: PRÁCE SE ZÁKLADNÍMI GEOMETRICKÝMI POJMY Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21. 2975 Anotace:

ANOTACE: prezentace slouží k opakování a procvičení učiva v předmětu matematika ve 3. ročníku ZŠ je určena k procvičení základních geometrických pojmů na základě názoru žáci plní dané úkoly do sešitu

Datum vytvoření: 17. května 2012 Klíčová slova: bod, přímka, polopřímka, úsečka Metodické pokyny: listy 1-4 jsou úvodní list 5 obsahuje učivo - bod na listech 6 a 7 se žáci seznamují s přímkou a plní 1.úkol do sešitu na listech 8 - 11 se nachází učivo o polopřímce na listě 12 žáci plní 2. a 3. úkol do sešitu list 13 - 14 obsahuje učivo o úsečce na listě 15 žáci plní 4. úkol do sešitu list 16 obsahuje opakování učiva na listě 17 jsou použité zdroje

ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ POJMY BOD PŘÍMKA POLOPŘÍMKA ÚSEČKA

BOD Body označujeme písmeny velké abecedy B . + A + O K + P

PŘÍMKA p Přímka je nekonečně dlouhá přímá čára. Rýsujeme-li přímku, rýsujeme vždy jen její část. Přímku označujeme malými písmeny – p, k, n a pod. p

p B A P + Vyznačenými body A, B prochází přímka. Tato přímka se nazývá přímka p nebo přímka AB. Úkol č.1 Podle pravítka narýsuj přímku a. Na přímce a vyznač 3 body a pojmenuj je. Vyznač 3 body, které na přímce a neleží.

POLOPŘÍMKA a a Bod O rozděluje přímku a na dvě části. Každá část se nazývá polopřímka. Bod O patří každé polopřímce a nazývá se počátek polopřímky. a O

K určení polopřímky potřebujeme znát počátek a ještě jeden její bod. C polopřímka AB polopřímka AC Dvě polopřímky, které mají počátek v jednom bodě a leží na téže přímce, jsou polopřímky opačné

Jsou toto polopřímky opačné? ano – ne Proč? A B

Jsou toto polopřímky opačné? R O P L K ano – ne Proč? M

Úkol č.2 Úkol č.3 Podle pravítka narýsuj přímku a. Na přímce a vyznač 3 body E, F, G. Bod E bude počátek polopřímky EF a EG. Úkol č.3 Vyznač 3 různé body A, B, C. Narýsuj přímku AB a AC. Rozhodni se, zda se jedná o polopřímky opačné?

ÚSEČKA Úsečku můžeme změřit. Je ohraničena dvěma krajními body. Délku úsečky zjistíme měřením. A B   1 2 3 4

Postup při rýsování úsečky dané délky: OP = 4 cm 1. Narýsuj libovolnou přímku m. 2. Na přímce m zvol jeden krajní bod úsečky. 3. Pomocí pravítka naměř na přímce druhý krajní bod úsečky. P m O   1 2 3 4

Úkol č.4 AB Narýsuj úsečky dané délky. OP = 4 cm, = 7 cm 2 mm, KL CD = 4 cm 8mm.

Pojmenuj geometrické útvary na obrázku. + R P C O n + D S m A B

POUŽITÉ ZDROJE: Program Microsoft Office 2010 Vlastní