NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Vyskytuje se ve třech rovinách:
MARKETING A MANAGEMENT
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Tvorba cen v maloobchodě
Strategické aliance HOLDING.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Integrace v řízení (fúze, akvizice, holding) Jiří Řezáč.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
Zrušení a zánik obchodní společnosti Zrušení obchodní společnosti je právní skutečnost způsobující, že společnost již nadále nevykonává činnost, kterou.
Cyklické krize z nadvýroby Dějepis a občanská výchova Milan Šimek.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
Sdružování organizací
Sdružení Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Soutěžní právo.
1.Obsah marketingového řízení
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Systém soukromého práva
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
DISTRIBUCE.
OSTATNÍ FORMY PODNIKÁNÍ
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
Finanční řízení podniku 1. př
Daně Rizikem pro volný pohyb zboží může být i rozdílné zdanění Sjednocení daňových soustav - nereálné 1. Daňová diskriminace zakázána - (Případ „Whisky.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Živnostenské podnikání a malé a střední podniky
Právo hospodářské soutěže
Základy koncernového práva MV608K Právo obchodních společností 1.
TRH (tržní mechanismus)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Management - Organizování1 Ladislav Blažek Organizování PS 2015/16 Osnova: 1. Organizace a trh 2. Organizační struktura 3. Parametry organizační struktury.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Přehled subjektů obchodního práva JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Sdružování organizací
Východiska evropské úpravy
Kategorizace osob Dosavadní úprava Nová úprava Osoby Osoby člověk
Marketingový plán podniku
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Cíle sdružování podniků
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
IAS 38 Nehmotná aktiva.
Další vnitrostátní předpisy
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
PODNIKÁNÍ Podnikatel Občanská nauka 1. M.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků

Sdružování podniků Cíle sdružování podniků Druhy sdružování podniků Formy sdružování podniků Konsorcium Kartel Zájmové sdružení Koncern Trust Joint Venture Franchising Nauka o podniku I

Sdružování podniků Zvětšování podniků: přirozený růst podniku růst sdružením podniků Sdružení podniků mohou mít charakter: kooperace koncentrace Nauka o podniku I

Cíle sdružování podniků Cesty ke sdružování podniků: zvýšení hospodárnosti, posílení konkurenční schopnosti, snížení podnikatelského rizika, získání hospodářskomocenské pozice, vytváření hospodářských svazů. Nauka o podniku I

Cíle sdružování podniků Důvodem spojení může být dosažení výhod ve funkčních oblastech: nákup, výroba, odbyt, výzkum a vývoj, finance, ostatní cíle. Nauka o podniku I

Druhy sdružování podniků Sdružování podniků lze typologicky vymezit prostřednictvím kritérií: výrobní nebo obchodní stupeň, trvání sdružení, hospodářská a právní samostatnost. Nauka o podniku I

Druhy sdružování podniků Podle ukazatele výrobní stupeň: horizontální sdružování podniků vertikální sdružování podniků zpětně dopředu diagonální sdružování podniků Nauka o podniku I

Druhy sdružování podniků Podle doby trvání: trvalé sdružení a dočasné sdružení. Podle vlivu sdružení podniků na jejich právní a hospodářskou samostatnost. právní samostatnost – zachování si právní struktury hospodářská samostatnost – možnost přijímat svá podstatná podnikatelská rozhodnutí bez přinucení zvnějšku Nauka o podniku I

Formy sdružování podniků Trvání spojení Druh spojení Vliv spojení na hospodářskou a právní samostatnost Nauka o podniku I

Přehled forem sdružování podniků   Kritéria   Formy Trvání Druh Samostatnost hospodářská právní Konsorcium Kartel Zájmové sdružení Koncern Trust Joint Venture X horizontální diagonální zachována vertikální dočasné trvalé zaniká Nauka o podniku I

Konsorcium Konsorcium je dočasné horizontální sdružení podniků, při němž zůstává členům zachována hospodářská i právní samostatnost. Nauka o podniku I

Kartel Nejznámější formy kartelů: cenový kartel, podmínkový kartel, územní kartel, množstevní kartel. Nauka o podniku I

Zájmové sdružení Zájmová sdružení jsou trvalá horizontální sdružení podnikatelských subjektů, jejichž hospodářská i právní samostatnost zůstává zachována. Nauka o podniku I

Koncern Holdingová společnost (ovládající, mateřská společnost) Dceřinná společnost (ovládané, podřízené subjekty) V praxi se rozlišují: čistá holdingová společnost a smíšená holdingová společnost. Nauka o podniku I

Trust Fúze Kombinace Anexe Nauka o podniku I

Joint Venture Joint Venture je trvalé sdružení horizontálního nebo vertikálního druhu, při němž je zachována právní samostatnost a zaniká hospodářská samostatnost dvou nebo více podnikatelských subjektů. Nauka o podniku I

Franchising Poskytovatel franchisy dává příjemci franchisy dle smlouvy k dispozici po dobu trvání smluvního vztahu: obchodní jméno a značku svého podniku, metody a techniky provozního vedení, výrobní postupy, receptury, dodávání zboží, koncepci marketingu, školení personálu. Nauka o podniku I

Franchising Příjemce franchisy se naproti tomu ve smlouvě zavazuje: platit jednorázový nebo pravidelně se opakující franchisový poplatek, používat poskytovatelem franchisy předepsané metody obchodního vedení. Nauka o podniku I