Oxidy Richard Horký. VlastnostiNázvosloví 2Názvosloví 1ReaktivitaPojmy 1000 4000 3000 2000 5000 1000 4000 3000 2000 5000 1000 5000 3000 4000 2000 1000.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Názvosloví oxidů Některé významné oxidy
Advertisements

Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Názvosloví anorganických sloučenin,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
OXIDY O-II oxygenium (latinsky) = kyslík
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Dusík, N.
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
XIII. TYPY CHEMICKÝCH REAKCÍ
Kyslík Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 2
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Dusík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 7
Ch_090_Oxidy_Názvosloví oxidů
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_227 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
Názvosloví oxidů.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
2. OXIDY CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ RZ
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ.
Halogenidy Richard Horký. Vlastnosti a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1FotografieMoře
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o oxidech
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
Kyseliny Richard Horký. Použití a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1BezkyslíkatéKyslíkaté
RISKUJ.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Kyslíkaté kyseliny.
Oxidy.
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
PROCVIČOVÁNÍ OXIDŮ NÁZEVVZOREC oxid sírový oxid křemičitý oxid sodný oxid železitý oxid fosforečný oxid železnatý oxid manganistý DOPLŇ:
Zástupci oxidů RZ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_18_Oxidy Téma: Chemie 8.
OXIDY. Co to jsou oxidy? Oxidy jsou dvouprvkové sloučeniny kyslíku s jinými prvky. Dříve se označovaly jako kysličníky V oxidech má kyslík oxidační číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Oxidy (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Oxidy – názvosloví Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Soli (názvosloví) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Oxidy a jejich chemické vlastnosti
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
VY_32_INOVACE_Slo_II_07 Oxidy 3, Sulfidy ppt.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Názvosloví oxidů VY_32_INOVACE_29_583
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Transkript prezentace:

Oxidy Richard Horký

VlastnostiNázvosloví 2Názvosloví 1ReaktivitaPojmy

Názvosloví 1: 1000 Jaký vzorec má oxid vápenatý? CaO

Názvosloví 1 : 2000 Jaký vzorec má oxid draselný? K2OK2O

Názvosloví 1 : 3000 Jaký vzorec má oxid siřičitý? SO 2

Názvosloví 1 : 4000 Jaký vzorec má oxid chlorečný? Cl 2 O 5

Názvosloví 1 : 5000 Jaký vzorec má dimer oxidu fosforečného? P 4 O 10

Názvosloví 2: 1000 Jaký název má vzorec CO 2 ? oxid uhličitý

Názvosloví 2 : 2000 Jaký název má vzorec N 2 O 3 ? oxid dusitý

Názvosloví 2 : 3000 Jaký název má vzorec Mn 2 O 7 ? oxid manganistý

Názvosloví 2 : 4000 Jaký název má vzorec XeO 3 ? oxid xenonový

Názvosloví 2 : 5000 Jaký název má vzorec P 4 O 6 ? dimer oxidu fosforitého

Reaktivita : 1000 Rozhodni mezi jaké oxidy patří CO 2 zásadotvorné kyselinotvorné netečné amfoterní kyselinotvorné

Reaktivita : 2000 Rozhodni mezi jaké oxidy patří Na 2 O zásadotvorné kyselinotvorné netečné amfoterní zásadotvorné

Reaktivita : 3000 Rozhodni mezi jaké oxidy patří Al 2 O 3 zásadotvorné kyselinotvorné netečné amfoterní

Reaktivita : 4000 Rozhodni mezi jaké oxidy patří N 2 O zásadotvorné kyselinotvorné netečné amfoterní netečné

Reaktivita : 5000 Rozhodni mezi jaké oxidy patří Mn 2 O 7 zásadotvorné kyselinotvorné netečné amfoterní kyselinotvorné

Pojmy: 1000 Který oxid je označován pálené vápno? oxid vápenatý

Pojmy : 2000 Ze kterého nerostu se připravuje termickým rozkladem pálené vápno? vápenec

Pojmy : 3000 Který oxid je tvoří nerost korund? oxid hlinitý

Pojmy : 4000 Kolik % CO 2 se vyskytuje ve vzduchu? 0,03-0,04%

Pojmy : 5000 Jakou barvu má NO 2 ? hnědočervenou

Vlastnosti: 1000 Jaká sloučenina vzniká při reakci oxidu sírového s vodou? kyselina sírová - H 2 SO 4 (tzv.oleum)

Vlastnosti : 2000 Co je to dokonalé hoření? Děj, při kterém hoří látky za dostatku kyslíku. Při hoření uhlíkatých látek vzniká oxid uhličitý.

Vlastnosti : 3000 Co je to nedokonalé hoření? Děj, při kterém hoří látky za nedostatku kyslíku. Při hoření uhlíkatých látek vzniká oxid uhelnatý nebo saze.

Vlastnosti : 4000 Jak vznikají kyselé deště? Reakcí kyselinotvorných oxidů v atmosféře s vodou (např. CO 2, SO 2 nebo oxidy dusíku)

Vlastnosti : 5000 Vysvětli skleníkový efekt Děj, při kterém atmosféra způsobuje ohřívání planety tím, že snadno propouští sluneční paprsky, ale vzniklé teplo zadržuje skrze větší koncentraci skleníkových plynů např.CO 2

Zdroje Jiří Škoda, Pavel Doulík – Chemie 8 (2006)