K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hradec Králové – Veletrh nápadů učitelů fyziky.
Advertisements

Projekt teplo Na fyziku.
Dráha, rychlost, čas.
KALORIMETR.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Seznámení s měřícími přístroji, rozsah měřících přístrojů
Měníme velikost trajektorie a měříme čas trajektorie s.
Název úlohy: 4.7 Termistor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Měřící systém VERNIER DRÁT JE NAPÍNÁN PŘES KLADKU POMOCÍ ZÁVAŽÍ.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Přímá metoda VSTUPVÝSTUP PRO JEZDCE ŽÁROVKAREZISTOR.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Změny pevného skupenství látek
Příklad 1: Výpočet π podle Archiméda
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Digitální učební materiál
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
Měření pomocí posuvného měřítka a zpracování chyb měření.
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Technická zpráva z laboratorního měření
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Pomůcky. pomůcky Příprava vzorku kyseliny Příprava roztoku kyseliny v benzínu poměru 1:2000. Určení počtu kapek v 1 cm3 roztoku. Příprava vzorku kyseliny.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Chladnutí vody v různých nádobách
Pomocí kapkové metody BYRETA, KÁDINKY A VÁHY DESTILOVANÁ VODA A ETHANOL.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Měření pomocí Besselovy metody.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Studium závislosti koeficientu na jiných fyzikálních veličinách.
Hustota dřevěného hranolu
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Měrná tepelná kapacita
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úvod do fyzikálního měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe lite-161.exe

Navrhněte postup, který použijete pro určení teploty kovového tělesa podle kalorimetrické rovnice Které veličiny je potřeba změřit? Jakým způsobem je změříte? K měření teploty použijte teploměr Vernier a program Logger Litte pro zaznamenávání naměřených hodnot. Tímto způsobem změřte všechny teploty do jednoho grafu. Graf vytiskněte a použijte jako přílohu vašeho protokolu.

Proveďte rozbor chyb měření, které mohou vznikat při měření teploty kovového tělesa při použití směšovacího kalorimetru. Navrhněte, jak je možné tyto chyby omezit.

Šablonu protokolu této laboratorní práce najdete na MOODLE : fyzika / sexta Uveďte ukázkové výpočty. Odpovězte na doplňkové úkoly. Svůj výsledek porovnejte s tabulkovou hodnotou v MFCh tabulkách pro různé druhy kovů. Zdůvodněte svůj výsledek měření.