Měření času Kalendáře, letopočty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

O stvoření světa a člověka
PLANETA ZEMĚ A JEJÍ POHYBY Maturitní otázka č /2008.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Měření času Jednotky času
Historická období a historické prameny
Mgr. Věra Vasiljevičová
ČAS.
Čas, hodiny a měření času
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Kdy to bylo stvořeno?
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
OLYMPIJSKÉ HRY.
MĚSÍC.
Proč se střídají roční období?
Oběh Země kolem Slunce.
Název materiálu: ČAS – výklad učiva.
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
Vítek Urban prosinec 2004 prima
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kultura staroorientálních států v Mezopotámii
Země a zeměpis.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Světová náboženství.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Světová náboženství.
POHYBY ZEMĚ.
Čas - Kalendář Seminář z fyziky RNDr. Zdeňka Strouhalová
Tvar a velikost Země Tvar Země - velice složitý, matematicky těžko definovatelné těleso. Velmi zjednodušeně: Země je koule na pólech zploštělá. - Geoid:
Vliv pohybu Země a Měsíce na život na Zemi
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
PLANETA ZEMĚ.
Jan Šafařík Ondra Hurtík Zatmění Slunce Při zatmění Slunce naráží Sluneční svit do Měsíce a tím vytváří stín, který dopadá na kousek Země.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Informační technologie-prezentace
Orientace v čase, časová osa/přímka
1. Bože, který hvězdy krásně vodíš | po obloze jasné, | který v lásce neskonalé | chráníš i ptáčky malé, | který všechny děti vidíš, | každý jejich krůček.
Vypracoval: Jakub Moravec
Měření času Projekt z fyziky.
Který pohyb Země způsobuje jev zachycený na fotografii?
1. Jaká nádherná zář to letí oblohou, jak se to světlo třpytí na zemi, na vodách, až rozezpívá svět. A byl večer, byla noc a byl den, Bůh viděl, že dobře.
CHVÁLU VZDEJTE HOSPODINU CHÁLU VZDEJTE HOSPODINU PROTOŽE JE DOBRÝ, JEHO MILOSRDENSTVÍ JE VĚČNÉ, CHVÁLU VZDEJTE BOHU BOHŮ, JEHO MILOSRDENSTVÍ JE VĚČNÉ,
26. Chválu vzdejte Hospodinu Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. Jeho milosrdenství je věčné. Chválu vzdejte Bohu bohů. Jeho milosrdenství je věčné.
Měsíc.
POHYBY ZEMĚ.
Sluneční a hvězdný čas Moravcová, Poláková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_24_Čas a příroda Ročník4. Číslo.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Tematický okruh: VESMÍR Název učiva: JAK SE MĚNÍ MĚSÍC
MĚŘENÍ ČASU Základem měření času se stalo pozorování opakujících jevů na obloze. Tak vznikly pojmy den, měsíc a rok. Jedním z důvodů měření času byla potřeba.
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Kapitolka o čase pro žáky 4. ročníku ZŠ.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Fáze Měsíce VY_32_INOVACE_46_Faze_Mesice Autor: Pavlína Čermáková
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
polovina 1. století našeho letopočtu
Časová osa, periodizace dějin
Otáčení Země kolem své osy
Úvod do učiva dějepisu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vlastivěda – dějepisná část
Transkript prezentace:

Měření času Kalendáře, letopočty

Podle čeho mohli lidé dříve měřit čas?

Měření času Potřeba určit, kdy začít, nebo ukončit nějakou činnost Základem – pozorování opakujících se jevů na obloze Co sledovali? Střídání dne a noci, pohyb Slunce, hvězd

Kalendáře Lunární – opakující se proměny Měsíce; délka roku podle měsíce – 12 x úplněk, 12 x nov = jeden rok Solární – sledovali postavení slunce na obloze – čas na osetí polí a jiné práce Lunisolární - kombinace

Letopočty Starověké Řecko – počátek pořádání olympijských her Muslimský – odchod Mohameda z města Mekky do Mediny

Židé – ode dne, kdy Bůh stvořil svět Křesťané – narození Ježíše Krista

Století Doba trvající plných sto let Začíná prvním dnem prvního roku století – končí posledním dnem posledního roku století Např.: 21. stol – 1. 1. 2001 – 31. 12. 2100 Zkratky: př. n. l. (před naším letopočtem) = př. Kr. (před Kristem) n. l. (našeho letopočtu) = po Kr. (po Kristu)

356 n. l. = 1421 př. n. l. = 1800 n. l. = 1801 po Kr. = Léta: 1961 = 60. léta 1829 = 20. léta 1530 = 30. léta