Včely pro vyhledávání bomb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Kresba MTBO map a tratí.
Von Neumannovo schéma počítače
Sluneční soustava Předmět: Biologie Třída: 1L
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
* Jedná se o aplikační software, který umožňuje střih a další zpracování videozáznamů a jejich export do různých formátů, případně i finalizaci DVD. *
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
*18.července bojovník proti apartheidu (ofic. státní pol. JAR 48-90) -Apolitický politik.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NEUTRALIZACE.
POČÍTAČOVÉ TISKÁRNY VY_32_INOVACE_E3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Internet Definice Historie Použití Programy pro práci s internetem
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
Téma Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/14 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Robert Navrátil.
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroje 4 AnotacePoznávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
VĚDECKO-TECHNICKÝ JARMARK uprostřed města 17. června 2014 od 9 hodin na Pernštýnském náměstí v Pardubicích Univerzita Pardubice.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Ivo Šmerek.
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martina Mohylová.
KARBONYLOVÉ SLOUČENINY
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Halančík Kadlecův Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/14 Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Jméno: Martin Kanta.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Téma Předmět: Biologie Třída: 1L
Brownův pohyb Jan Havlovic V6A
Ostrorep - Hrotnatci Vypracoval: Antonín Kučera
Vegetariánská piraňa Předmět : BiologieTřída : 1L Obor : Technické lyceumŠkolní rok : 2013/14 Vyučující : Mgr. Ludvík KašparJméno : Lukáš Kříž.
Nejjedovatější mořští živočichové
William Golding Pán much
SLITINY KOVŮ.
Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Třída: 1L Školní Rok: 2013/2014 Škola: VOŠ a SPŠE, Božetěchova 3, Olomouc Vytvořil: Petr Česnek.
Martin Dvořáček kvarta 2014/2015
Vznik živých organismů – přehled teorií
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Sloučenina kobaltu umí lapat kyslík ze vzduchu i vody Vypracoval: Vladimír Paloušek Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15.
Počítačové sítě Počítačová síť vzniká propojením skupiny počítačů a dalších zařízení (tiskáren, pamětí, …) tak, aby tato zařízení mohla vzájemně komunikovat.
Označení DUM Fi - DUM Autor
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martin Ryšavý.
Státní svátky.
Elektronická učebnice - I
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlato “roste” na stromech Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Ondřej Moskal.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
ZKAMENĚLINA KOMÁRA Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 /14 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Kaláb Michal.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Plejtvák obrovský Předmět: Biologie Třída: 1L
Title of the document The content of the document Úroveň 1 Úroveň 2 Úroveň 3 Titulek Výrobky Služby O nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Poznávání povolání. V obchodě prodává….. …prodavačka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika – závislá území.
Třída škola Seznámení se školními pomůckami, vybavením třídy.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Elektronická učebnice - I
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Transkript prezentace:

Včely pro vyhledávání bomb Předmět: Biologie Třída: 1L Obor: Technické lyceum Školní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Popelka Martin

Včely pro vyhledávání bomb Včely patří mezi živočichy s nejlepším čichem. Svůj oblíbený pyl dokážou vystopovat i na vzdálenost několika kilometrů. Tohoto faktu využili britští a američtí vědci a vyvinuli v rámci společného přísně tajného projektu technologii, která umí chování včel přeprogramovat. Místo pylu jsou pak schopné a ochotné hledat výbušniny nebo drogy.

Včely pro vyhledávání bomb Po několika měsíčních testech vědci potvrdili, že včely opravdu umí čichem vyhledat jakékoliv výbušniny (od podomácku vyrobených náloží z hnojiva až po nášlapné miny, C-4 nebo Semtex. Navíc se naučí hledat výbušniny za pouhých deset minut, zatímco psům to trvá nejméně tři měsíce.

Výcvik včel Pokusné včely se v laboratoři umístí do očíslovaných krabiček. Přijímají kofein, který jim výrazně zlepšuje paměť. Když včely ucítí naučenou vůni, tak vysunou svůj čichový orgán – to je signál pro vědce.

Výcvik včel Začnou se shromažďovat u místa, odkud simulovaný pach výbušniny vychází. Při skutečném hledání budou včely umístěny v malých boxech s miniaturní kamerou napojenou a počítač, který by vyhodnocoval jejich chování.

Zdroje PŘEUČIL, Pavel, 2014. Jak se cvičí včely pro vyhledávání bomb? Svět Objevů. Praha : RF HOBBY, s. r. o., 2014, č. 9. 16-17. ISSN 1805-4765 http://media.novinky.cz/286/362863-top_foto1-tl7no.jpg?1367224204 http://idg.bg/test/idgbg/2014/9/9/77152-2.jpg http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/d7/65/d765b4bc2810edf8e0cfb7c267e68e32.jpg?itok=UsNyonh2 http://science.howstuffworks.com/bomb-sniffing-bees.htm http://ripsonar.files.wordpress.com/2013/07/images1.jpg http://www.theblaze.com/wp-content/uploads/2013/05/land-mine_1-620x385.jpg