VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Transkript prezentace:

VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (1. – 8. úloha) VI. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.006

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 6. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 1 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Dobrý den! Posaďte se! Občanský průkaz, prosím! Tak povídejte, co se vlastně stalo. Kde nejspíše probíhá uvedený rozhovor? na policejní stanici; na rušné křižovatce; na návštěvě u babičky; na školním hřišti. Řešení: Posadit bychom se mohli s vyjímkou rušné křižovatky jak na policejní stanici, tak na návštěvě u babičky a také na školním hřišti. Požadavek na předložení občanského průkazu je logický pouze na policejní stanici. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 2 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Které z následujících slov neobsahuje dvojhlásku ou? A) koupaliště; B) veselou; C) poukázat; D) poupata. Řešení: Dvojhláska ou není obsažena ve slově poukázat, protože rozklad na slabiky je po-u-ká-zat. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 3 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Ve kterém z následujících slov se podle pravidel spisovné výslovnosti vyslovuje jiná koncová souhláska, než se píše? (Příklad takového slova: sud – [sut]) A) tak; B) název; C) vidíš; D) nebyl. Řešení: Jiná koncová souhláska je po vyslovení u slova název – [názef]. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 4 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Která z následujících možností obsahuje pravopisnou chybu? A) nejúspěšnější atlet; B) účinek léku; C) krůpěje rosy; D) bezůčelná práce. Řešení: A) nejúspěšnější atlet; B) účinek léku; C) krůpěje rosy; D) bezúčelná práce (bez – předpona slova, účel – kořen slova) Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 5 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Která z následujících možností obsahuje pravopisnou chybu? A) kulturní Lytomišl; B) prastará kobyla; C) dlouhověký sýček; D) umlít obilí. Řešení: A) kulturní Litomyšl; B) prastará kobyla; C) dlouhověký sýček; D) umlít obilí. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 6 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících možností je nutno doplnit na všechna vynechaná místa pouze i/í, aby byla celá skupina slov napsána pravopisně správně? A) rostl_na, l_ška, b_valý; B) v_sutý, rozv_řit, m_ska; C) nám_tka, ml_nář, p_lot; D) mal_na, nesm_sl, vyv_klaný. Řešení: Po doplnění i/í/y/ý dostaneme následující varianty: A) rostlina, liška, bývalý; B) visutý, rozvířit, miska; C) námitka, mlynář, pilot; D) malina, nesmysl, vyviklaný. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 7 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Které z následujících slovních spojení je napsáno pravopisně správně? A) matčino obětí; B) objetavý spolužák; C) oběv Ameriky; D) městský objezd. Řešení: A) matčino objetí; B) obětavý spolužák; C) objev Ameriky; D) městský objezd. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 8 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Která z následujících vět je napsána pravopisně a mluvnicky správně? A) Co se mně týká, jsem pro.; B) O mně se s Erikem příště nebav.; C) Pro mně za mně, jdi kam chceš!; D) To si ke mě nedovoluj! Řešení: A) Co se mě týká, jsem pro.; B) O mně se s Erikem příště nebav.; C) Pro mě za mě, jdi kam chceš!; D) To si ke mně nedovoluj! Správnou odpovědí je varianta B).