Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM04 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová slova: párové souhlásky Jméno autora: Mgr. Olga Žalmanová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen k výuce párových souhlásek. Učitel žáky seznámí s párovými souhláskami a jak je poznají. Napíší si úvod do sešitu. Pak doplňují množná čísla a tím odůvodňují psaní párových souhlásek - zatím jen na konci slov, tvoří věty - párové souhlásky mění význam slov. Inovace: práce na interaktivní tabuli nebo na počítačích. Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Párové souhlásky B -P Z -S H -CH V -F Ž -Š D -T Ď -Ť Z N Ě L ÉN E Z N Ě L É
Párové souhlásky Některé hlásky na konci nebo uprostřed slov jinak píšeme a jinak čteme. Říkáme jim PÁROVÉ SOUHLÁSKY Některé hlásky na konci nebo uprostřed slov jinak píšeme a jinak čteme. Říkáme jim PÁROVÉ SOUHLÁSKY MEDVĚD, SCHOD, PONOŽKA, LOĎ, SOUTĚŽ, SNÍH, TVAROH, MRKEV, TĚŽKÝ, LEHKÝ, BĚŽ
Párové souhlásky - odůvodnění jeden dva dvě jedna stoh ubrus koš batoh řetěz soutěž loď mrkev masáž kost
Párové souhlásky – utvoř věty plo(d/t), le(d/t), pra(h/ch) ………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………
com obrázky z klipartu com obrázky z klipartu Zdroje