VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Informatika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
X EXEL.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: listopad.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: listopad.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
VY_32_INOVACE_F3-18 OBRÁZEK VE WORDU AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: PRÁCE S OBRÁZKEM V PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
VY_32_INOVACE_F3-16 WORD AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: POPIS PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová náročnost: cca 30 minut.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Mgr. Karel FischerKopírování a přesouvání textu1 Schránka je část paměti Windows, do které dočasně můžete schovat text, obrázek i jiný objekt. Obecný postup.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Kopírování a přesun VY_32_INOVACE_10_2_05_AP.
Práce se složkami Složky slouží k přehlednému uspořádání dat Můžeme do nich ukládat různé programy, hudbu, fotky… Lze jich vytvořit libovolné množství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_14.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_III/2_INOVACE_39_Malování-kopírování a práce s obrázkem Malování – kopírování a práce s obrázkem Miroslav Kaňok.
Pro vytvoření textového pole je k dispozici speciální nástroj, který najdeme na kartě Vložit - Textové pole. Je to tlačítko Textové pole : když je stiskneme,
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – objekty (spojení, kopírování)
Ing. Bohuslava Vitekerová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
TABULKA VE WORDU VY_32_INOVACE_F3-17 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
VY_32_INOVACE_A3-11 TABULKOVÝ PROCESOR - EXCEL AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: LISTOPAD 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU ÚVOD DO PRÁCE.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 kopírování a vkládání
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pracovní plocha, okno, schránka
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Digitální učební materiál
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Zoner Photo Studio 16 Koláž. Zoner Photo Studio 16 Koláž.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU GRAFIKOU, VYSVĚTLENÍ RŮZNÝCH ZPŮSOBŮ KOPÍROVÁNÍ OBJEKTŮ V KRESBĚ Časová náročnost: cca 25 minut PŘEDMĚT: Informatika Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

KOPÍROVÁNÍ OBJEKTŮ

* Jestliže kresba obsahuje několik stejných objektů, je vhodné, místo kreslení každého objektu zvlášť, vytvořit jejich kopie. Zoner Callisto * Ukážeme si v programu Zoner Callisto několik způsobů, jak to provést. * Obdobné možnosti kopírování existují i v jiných vektorových editorech.

LTM Ctrl+V * Poklepem LTM na zvolený objekt provedeme jeho označení,následně zkopírujeme pomocí klávesového dvojstisku (Ctrl+C) a vložíme (Ctrl+V). PTM Kopírovat PTM Vložit * Obdobou tohoto postupu je i kopírování pomocí myši – na zvolený objekt poklepneme PTM a z nabídky vybereme položku „Kopírovat“, následně klepneme na volnou část pracovní plochy opět PTM a tentokrát z nabídky vybereme položku „Vložit“. LTM – levé tlačítko myši PTM – pravé tlačítko myši

Více objektů označíme tak, že držíme stisknutou klávesu Shift a kliknutím levým tlačítkem myši označujeme postupně jednotlivé objekty. Také můžeme více objektů označit tažením myši (držíme LTM). POSTUP PRO VÍCE OBJEKTŮ

Ctrl+D ObjektyZdvojení * Vybereme objekt nebo skupinu objektů a vyvoláme funkci zdvojení (dvojstisk Ctrl+D nebo volba „Objekty“- „Zdvojení“) ZobrazitMožnosti VšeobecnéPosunutí při duplikaci * nová kopie se vykreslí kousek od vzoru a zůstane vybrána, viz obrázek. Vzdálenost lze měnit v nabídce „Zobrazit“-„Možnosti“- „Všeobecné“–„Posunutí při duplikaci“.

3. DUPLIKAČNÍ REŽIM  Objekty : Duplikační režim.  Vybraný objekt stačí přesouvat pomocí LTM a po jeho uvolnění získáme vždy další kopii.  Nezapomeňte ho po použití vypnout!

Ctrl * Při přesouvání objektu pomocí tažení myši držíme klávesu současně stisknutou klávesu Ctrl. * Objekt se nepřesune, ale vytvoří se jeho kopie. LTM * Efektu docílíme přerušovaným stiskem LTM.

ObjektyVícenásobné kopírováníLineární * Funkci vyvoláme z nabídky „Objekty“- „Vícenásobné kopírování“- „Lineární“ (nebo dvojstiskem Ctrl+H). * Zadáme počet objektů v vodorovném-Horiz. i svislém-Vert. směru a jejich vzdálenosti (přednastavená vzdálenost je shodná s velikostí objektu).

* Nejprve vytvoříme daný objekt. * Poté vytvoříme křivku, na které chceme objekt nakopírovat. LTM Shift * Dále postupně označíme LTM se stisknutou klávesou Shift nejprve cestu kopírování (křivku) a pak daný objekt. Objekty Vícenásobné kopírováníPo křivce Ctrl+Shift+H * Pak vyvoláme dialog přes nabídku „Objekty“ „Vícenásobné kopírování“-„Po křivce“ (nebo Ctrl+Shift+H). * Více uvidíme v následující ukázce.

VIDEOUKÁZKA POSTUPU PRO OPUŠTĚNÍ SNÍMKU KLIKNI SEM

Spusťte si na svých počítačích program Zoner Calisto Dle předchozích ukázek si zkusíme pomocí vícenásobného kopírování po křivce vytvořit vlajku EVROPSKÉ UNIE.

Další použité obrázky a videa: autor materiálu. Použitá literatura: ZIKOVÁ, J. a kol. Zoner Callisto 5: Uživatelská příručka. Brno: Zoner Software, s.