NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Advertisements

Portréty literárních osobností světové literatury.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhy výtvarného umění
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVÁ FIGURACE SOUČASNÉHO UMĚNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název Historismus v 19. století Předmět, ročník
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
GOTICKÉ MALÍŘSTVÍ.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Architektura tužkou a ve 3D
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výtvarné umění.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ČESKÝ KUBISMUS Jiří Salajka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
Portréty literárních osobností světové literatury.
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
OP – ART Optical art Optické umění
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
DADAISMUS Jana Bobčíková.
Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ORFISMUS Jiří Salajka.
OP-ART Jana Bobčíková.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Geometrická abstrakce
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
INFORMEL Jana Bobčíková.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
LANDART Jiří Salajka.
ČESKÁ ARCHITEKTURA 1. polovina 20. století
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Ač byli původně umělci sdružení v hnutí Fluxus považováni za mezinárodní sdružení vtipálků, dnes se těší statutu radikálních vizionářů, kteří se snaží.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_13.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka

OBSAH Charakteristika Alberto Giacometti Francis Bacon

CHARAKTERISTIKA zasahuje 50.–60. léta návrat k figurálnímu umění vliv existencionalismu (Camus a Sartre)

ALBERTO GIACOMETTI (1901–1966) švýcarský sochař a malíř prošel surrealismem vytvořil si svůj osobitý styl odkaz: http://en.wikipedia.org/wiki/Albe rto_Giacometti http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alberto_Giacometti_by_Reginald_Gray.jpg

ALBERTO GIACOMETTI (1901–1966) vytváří subtilní figury a portréty – „bytosti bez tvaru a konstruce a přesto nějak naplněné“ řekl Barnett Newman figury jsou křehké, osamělé a vydané napospas maluje obrazy, kde se objevuje jen šedá barva, drátovité linie se sdružují do figur

ALBERTO GIACOMETTI (1901–1966) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Giovanni_Giacometti_Stilleben_mit_Plastik.jpg

FRANCIS BACON (1909–1992) Nejvýznamnější anglický malíř 20. století v jeho díle se spojují figurativní a abstraktní prvky barevné skvrny, naturalistická přesnost, extrémní prostorová iluze šokující vize tváří náboženská témata – Ukřižování http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Francis_Bacon.jpg

FRANCIS BACON (1909–1992) inspirace fotografií groteskní témata existenciální podtext ukázky díla: http://avanteguardia.blogspot.cz/2012/10/francis-bacon-britva- klouzajici-pod.html

ZDROJE Slovník světového malířství. Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Odeon, 1991, 798 s. ISBN 80-207-0023-4. BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník : (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5. CHÂTELET, Albert a Bernard Philippe GROSLIER. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., Překlad Eva Pátková. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004, 784 s. ISBN 80-718-1936-0. DEMPSEY, Amy a Bernard Philippe GROSLIER. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 1. vyd. Překlad Eva Pátková. Praha: Slovart, 2002, 304 s. ISBN 80-720- 9402-5.

ZDROJE http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alberto_Giacomet ti_by_Reginald_Gray.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Giovanni_Giacom etti_Stilleben_mit_Plastik.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Francis_Bacon.jp g

Děkuji Vám za pozornost.