Břišní tanec * Ačkoliv si lidé v dnešní době myslí, že se jedná o svůdný tanec, jehož cílem je pobavit muže, ve skutečnosti bylo mužům dovoleno sledovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FÁZE OBLOUKU.
Advertisements

TANEC Co to vlastně tanec je?
Masáže Liberec Svlečená 12 Liberec Tel:
Cvičení 5 Tibeťanů Harmonizační cvičení.
VY_32_INOVACE_2C16 P OSILOVACÍ PROGRAM PRO DNEŠNÍ ŽENY.
VÍKENDOVÉ SEMINÁŘE S CRISTIANEM ALMODOVAREM FONTANELA, Korunní 35, PRAHA 2 Informace a přihlášky: flamenkin.cz, tel: CRISTIAN.
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sestava Akademie 2011 Hudba: Maksim Mrvica – Victory + Cubana Cubana © Věrka (
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Na Bělidle 7, Moravská Ostrava, Marta Pryszczová Oddělení hygieny dětí a dorostu Odbor hygieny dětí a dorostu Telefon:
Hudba a tanec (music and dance)
Představení skupiny OlgaŠtěpánka JanaFatima Propagace skupiny.
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Figurální malba pomocí projekce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Imaginace.
Atletická průprava pro canicross
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Street Dance.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PLNÝ DECH.
Teorie a didaktika karate II
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
SVALOVÝ SYSTÉM I. část.
ANATOMIE ČLOVĚKA SVALOVÁ SOUSTAVA.
Orientální tanec Úvod, seznámení s tancem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.3.Ste.10_Balet Datum:
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Test. cílová skupina: střední školy anotace : ověření znalostí z oblasti svalových skupin a svalů lidského těla klíčová slova : dvojhlavý sval pažní,
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Posilování na gymballech.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Cvičení s obručí.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Posilování Vypracoval: Josef Kelnar Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Třída: 1L Školní rok 2016/2017 Datum vypracování:
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Jóga a powerjóga Mgr. Petra Čaplová, Ph.D..
Závodní chůze: práce paží 1
BODY & MIND.
KINEZIOLOGIE SPORTOVNÍ GYMNASTIKA
ESTETICKÁ SKUPINOVÁ GYMNASTIKA
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Kalanetika Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
Tanec Vypracovala: Natálie Odehnalová 9. C ZŠ Masarova Garant: p. uč
Hodina pohybu navíc - Ragby
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
JUMPING Natálie Gajdošová 5.B Hluchák.
TECHNIKA MOTÝLEK – delfínové vlnění Lekce č. 19
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
Parelli Natural Horsemanship
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
ročník.
Tanec.
TECHNIKA ZNAK – rotace, souhra Lekce č. 17
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
Držení těla a pohybové činnosti v praxi
Transkript prezentace:

Břišní tanec * Ačkoliv si lidé v dnešní době myslí, že se jedná o svůdný tanec, jehož cílem je pobavit muže, ve skutečnosti bylo mužům dovoleno sledovat tento unikátní druh umění až v nedávné době.

* Původně ženy předváděly břišní tanec ženám jako součást starověkých rituálů, jež oslavovaly ctihodnou bohyni plodnosti * Břišní tanec je zřejmě nejstarším tanečním stylem – jeho počátky lze objevit v dávných kulturách Orientu, Indie a Středního východu

Proč právě břišní tanec??! Břišní tanec komplexně procvičuje tělo, mysl i duši. Jedná se o zábavnou a svobodu poskytující formu cvičení. Ženy, jež se mu věnují, se cítí mnohem sebevědomější a bývají spokojené se svou postavou (ať už je jakákoliv ;-) ).

Principy pohybu Porozumět základním principům pohybu je nezbytné nejen proto, že jsou výchozím krokem ke správné technice, ale také pomohou nevystavovat tělo nežádoucímu napětí. Jsou to: *SVALOVÁ IZOLACE *SVALOVÁ KONTROLA *ROVNOVÁHA A PLYNULOST *VÝRAZ

*SVALOVÁ IZOLACE -Zatímco jedna svalová skupina „pracuje“, ostatní zůstávají v neměnné pozici. (kromě toho, že tato technika intenzivně zatěžuje, posiluje a tvaruje určité svaly, zároveň také přitahuje pozornost k pohybující se části těla)

*SVALOVÁ KONTROLA - břišní tanec se od ostatních cvičebních stylů také velmi liší v tom, které svaly používáte, a hlavně ve způsobu, jakým je používáte (bez schopnosti kontrolovat svaly nedokážete provádět jemné a plynulé pohyby ani výrazné a vzrušující, které jsou pro břišní tanec charakteristické – př. pánevní vlna, kroužek hrudníkem, velbloud apod.)

*ROVNOVÁHA&PLYNULOST -Správné rozložení váhy napomáhá rovnováze a koordinaci -Je důležité při tanci (alespoň zpočátku) neustále myslet na správné „základní postavení těla“ (špatným příkladem je např. „uzamknutí kolen“ – tím docílíte trhaných pohybů, pro břišní tanec nevhodných)

*VÝRAZ -Tanec je způsob sebevyjádření… -Ačkoliv správná technika je při učení se břišnímu tanci velice důležitá, neméně významné je najít svobodu a radost, jež přináší vlastní tělo při provádění příjemných pohybů (v 10 lekcích však budu ráda, když vás naučím alespoň základní prvky a správnou techniku tance ;-) )

Vhodné oblečení Pro začátečnice doporučuji legíny + top (příp. tričko s krátkým rukávem) Odhalené bříško není podmínkou Kolem boků šál/šátek – napomáhá lépe si uvědomit pohyby boků (taneční šátek zdobený penízky vítán – užitečný pro udržení rytmu) Břišní tanec je bezkontaktní cvičení – není třeba obuv

Slovo lékaře Břišní tanec je bezpečná a nenásilná forma, kterou mohou praktikovat ženy v každém věku a jakékoli fyzické zdatnosti. Avšak stejně jako u jiných aktivit nezapomeňte naslouchat vlastnímu tělu a v případě, že budete pociťovat bolest nebo nepohodlí, ihned s tančením skončete.

Lekce 1 (část 1.) Úvod do základních principů břišního tance (viz. výše) Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) Břišní tanec – prvky –Základní postavení –Boky – pohyby do stran, dopředu i dozadu –> spojení v kroužek pánví namístě (měsíční, sluneční)

Lekce 1 (část 2.) - hrudník – pohyby do stran, dopředu i dozadu –> spojení v kroužek hrudníkem - hlava – pohyby do stran, dopředu i dozadu –> spojení v kroužek hlavou - pánev – „osmička“ –Přední osmička –Zadní osmička –Osmička na špičkách

Lekce 1 (část 3.) - Ruce – kroužky zápěstím - Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 2 (část 1.) * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků - kroužky pánví, hrudníkem, zápěstím - osmičky + Boky: Shimmi

Lekce 2 (část 2.) + Boky: pánevní vlna Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 3 (část 1.) * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků - kroužky pánví, hrudníkem, zápěstím - osmičky, shimmi – pánev - pánevní vlna

Lekce 3 (část 2.) + hrudník – vlnka – spojení v celotělovou vlnu (=velbloudek na místě) Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 4 (část 1.) * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků - kroužky pánví, hrudníkem, zápěstím - osmičky, shimmi – pánev - pánevní + hrudní vlna

Lekce 4 (část 2.) + velbloud (vlna tělem + pohyb) + Boky: Kroužky + pohyb + Boky: Osmička + pohyb Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 5 (část 1.) * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků - kroužky pánví (+krok), hrudníkem, zápěstím - osmičky (+krok), shimmi – pánev - pánevní vlna, velbloud

Lekce 5 (část 2.) + hrudník: shimmi + ruce: mořská panna, hadí paže Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 6 (část 1.) * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků - kroužky pánví (+krok), hrudníkem, zápěstím (hadí paže) - osmičky (+krok), shimmi – pánev + hrudník - pánevní vlna, velbloud

Lekce 6 (část 2.) + boky: hip drop Hip lift Hip drop balady Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 7 * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Opakování základních prvků + tanec v kruhu + tanec ve dvojicích Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 8 * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány ) Opakování základních prvků + skládání prvků do choreografie Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 9 * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) Opakování základních prvků + skládání prvků do choreografie Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií

Lekce 10 * Zahřívací sestava (Protažení nejen těch partií, které budou namáhány) * Závěrečné rozloučení + překvapení - tanec se svíčkami v rozsahu učených prvků) * Uvolnění při relaxační hudbě na konec – protažení a uvolňování (nejen) při tanci namáhaných partií