Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, 349 61 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3668 Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Názvosloví oxidů Některé významné oxidy
Vlastnosti oxidů. Vlastnosti oxidů CO2 OXID UHLIČITÝ plynná, nedýchatelná látka Obrázek č.1 plynná, nedýchatelná látka ( má větší hustotu než vzduch)
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Škola:. Základní škola Kladruby
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
VY_52_INOVACE_02/1/16_Chemie VODÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_79.
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
VY_52_INOVACE_02/1/34_Chemie
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Škola:. Základní škola Kladruby
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi – želvy.
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
VY_52_INOVACE_02/1/28_Chemie
Oxidy Richard Horký. VlastnostiNázvosloví 2Názvosloví 1ReaktivitaPojmy
Škola:. Základní škola Kladruby
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
VY_52_INOVACE_02/1/22_Chemie KOVY - procvičování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Glukosa a její vznik.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Škola:. Základní škola Kladruby
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Oxidy.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_18_Oxidy Téma: Chemie 8.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Stejskalová Hana
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Transkript prezentace:

Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název materiálu: Plynné oxidy uhlíku Šablona: III/2 Sada:Přírodní vědy Předmět:Chemie Třída: VIII. - IX. 1

Klíčová slova: oxid uhelnatý oxid uhličitý skleníkový efekt Anotace: Tento výukový materiál doplňuje výklad a opakování tématu oxidy uhlíku. 2

Oxid uhličitý – CO 2 3 je to bezbarvý plyn je těžší než vzduch není hořlavý ani hoření nepodporuje Používá se do hasicích přístrojů: 1 2 A: Ventil B: Pojistka C: Hadice D: CO 2 plyn E: CO 2 kapalina F: Stoupací trubičky G: Nádoba na CO 2 (5kg) a: Difuzor (rozptyl CO 2 ) b: Mušketa

Oxid uhličitý – CO 2 4 je částečně rozpustný ve vodě Používá se k výrobě perlivé vody a osvěžujících nápojů jako E

Oxid uhličitý – CO 2 patří mezi kyselinotvorné oxidy Reakcí oxidu uhličitého s vodou vzniká kyselina uhličitá: CO 2 + H 2 O H 2 CO 3 Pozn.: Každý perlivý nápoj je slabá kyselina! 5

Oxid uhličitý – CO 2 6 je nedýchatelný vzniká při dýchání rostlin i živočichů pro zachování stabilní situace na Zemi je nutné udržovat rovnováhu mezi vznikem a spotřebou CO 2 1.Vyjmenuj co nejvíce činností, procesů či dějů, při kterých CO 2 vzniká. 2.Jak v přírodě CO 2 přirozeně zaniká? 3.Co je to skleníkový efekt?

Oxid uhličitý – CO 2 7 ODPOVĚDI: 1.CO 2 vzniká hořením různých paliv, tedy reakcí kyslíku s uhlíkem: C + O 2 CO 2 1.Rostliny ho spotřebovávají při fotosyntéze. Vinou člověka však stále méně, protože se kácejí tropické pralesy. 2.Atmosféra chrání Zemi před kosmickým zářením, ale světlo a teplo propouští oběma směry. CO 2 má v atmosféře funkci podobnou jako sklo u skleníku, proto se jev, který způsobuje, nazývá skleníkový efekt.

Oxid uhelnatý - CO 8 je bezbarvý, velmi jedovatý plyn vzniká nedokonalým spalováním, tedy 2C + O 2 2CO je součástí výfukových plynů automobilů bez katalyzátoru je součástí cigaretového kouře Váže se na červené krevní barvivo, brání tak rozvodu kyslíku po těle a způsobuje tak udušení. Při otravě je nutné dodat kyslík! Přenést na čistý vzduch, umělé dýchání, kyslíkový dýchací přístroj a lékaře!

Zdroje BENEŠ, Pavel; PUMPR, Václav; BANÝR, Jiří. Základy praktické chemie. Praha: FORTUNA, 2003, ISBN ŠKODA, Jiří; DOULÍK, Pavel. Chemie 8. Plzeň: FORTUNA, 2006, ISBN FIRETECH [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KARTA24. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEVIT. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ng_glas 4 - NEVIT. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ng_glas 9