40.1 Zásobník – Osová souměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
36.1 Obsahy složitějších obrazců
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Obsahy útvarů a čtvercová síť
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
88.1 Číselné rébusy = + = = 90 = + = = 80 = =
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
3.1 Zraková diferenciace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana.
TÉMA: Osová souměrnost
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Geometrie v rovině, osová souměrnost ve čtvercové síti.
Transkript prezentace:

40.1 Zásobník – Osová souměrnost Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.1 Zásobník – Osová souměrnost 2. Pokus se do čtvercové sítě narýsovat souměrný obraz vyznačených útvarů. (Osou souměrnosti je čárkovaná čára.) 1. Prohlédni si všechny obrázky a řekni, pro který z nich je čárkovaná čára osou souměrnosti. Zkus namalovat další takové obrázky a zahrát si soutěž se spolužáky. (Kdo jich namaluje více…., Kdo vícekrát správně odpoví, atd ….) 3. Rýsuj další osově souměrné obrázky. Autor: Mgr. Blanka Průšová

40.2 Zásobník – Síť krychle 1. Prohlédni si obrázek a řekni, Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 40.2 Zásobník – Síť krychle 1. Prohlédni si obrázek a řekni, ze které sítě lze složit krychli. 2. Překresli si obrázek do čtverečkovaného papíru. Připoj jeden čtvereček tak, aby z daných útvarů vznikla síť krychle. Součet puntíků na protilehlých stěnách hrací kostky je 7. Řekni, na kterém obrázku je síť hrací kostky.

40.3 Zásobník – Stavby z krychlí Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.3 Zásobník – Stavby z krychlí 2. Stavbu K rozeber a z malých krychliček sestav co největší krychli. Kolik krychliček zbyde? Totéž proveď s ostatními stavbami. 1. Prohlédni si obrázek a řekni, na kterou stavbu potřebuješ nejvíce a na kterou nejméně krychlí. Postav je. 3. Rozhodni, která stavba vypadá při pohledu shora, zepředu i zprava stejně. 4. První stavba je popsána plánem. Zapiš správné plány ostatních staveb.

40.4 Zásobník – Stavby z krychlí Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.4 Zásobník – Stavby z krychlí U stavby v rámečku byla přemístěna jedna krychle. Dívej se na stavby z různých stran a řekni, kterou ze staveb A, B, C, D jsme nemohli tímto způsobem vytvořit. 3. Sestav z krychlí stavbu, kterou vidíš na obrázku. Rozeber ji a z krychlí vytvoř dvojitou řadu. Jaká bude délka této řady na obrázku a řady z tvých krychliček? 2. Zjisti, kolik různých staveb můžeš vytvořit, když ke stavbě na obrázku přidáš 1 krychli. Zapiš je pomocí plánů.

40.5 Zásobník – Čtvercová síť- obvod Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.5 Zásobník – Čtvercová síť- obvod Prohlédni si obrázek a přerýsuj ho na čtverečkovaný papír. Řekni, který útvar má největší obvod, a vybarvi ho žlutě. Řekni, který útvar má nejmenší obvod, a vybarvi ho zeleně. 2. Prohlédni si obrázek a přerýsuj ho na čtverečkovaný papír. Řekni, který útvar má obvod rovný obvodu tohoto útvaru. 3. Na čtverečkovaný papír narýsuj několik dvojic útvarů, jejichž obvody se sobě rovnají.

40.6 Zásobník – Čtvercová síť- obsah Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.6 Zásobník – Čtvercová síť- obsah Prohlédni si obrázek a přerýsuj ho na čtverečkovaný papír. Řekni, který útvar má největší obsah, a vybarvi ho žlutě. Řekni, který útvar má nejmenší obsah, a vybarvi ho zeleně. 3. Které dva útvary mají stejný obsah? Vypočítej obsahy celých útvarů i jejich šedých částí. 4. Na čtverečkovaný papír narýsuj několik dvojic útvarů, jejichž obsahy se sobě rovnají.

40.7 Zásobník – Obvod - rozměry Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.7 Zásobník – Obvod - rozměry 1. Trpaslíci dělali před chaloupkou chodník. Z pěti shodných parket poskládali obdélník. Urči jeho obvod, je-li délka delší strany parkety a = 12 cm.   12cm 2. Pozorně si prohlédni obrázek a urči všechny zbývající délky, když víš, že obvod čtyřúhelníku je 56 cm. A = _____ cm B = _____ cm C = _____ cm D = _____ cm Označ si menší útvary velkými písmeny a vypočítej obvod každého z nich.

40.8 Zásobník – Obsah - rozměry Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.8 Zásobník – Obsah - rozměry   1. Trpaslíci dělali před chaloupkou chodník. Z pěti shodných parket poskládali obdélník. Urči jeho obsah, je-li délka delší strany parkety a = 12 cm. 12cm 2. Pozorně si prohlédni obrázek a urči všechny zbývající délky, když znáš obsahy daných čtyřúhelníků. Označ si menší útvary velkými písmeny a vypočítej obvod každého z nich.

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 40.9 Použité zdroje, citace 1. HEJNÝ, M., HOUFKOVÁ, J., JIROTKOVÁ, D., MANDÍKOVÁ, D. a kol., Matematické a přírodovědné úlohy, 1.vyd. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2011, ISBN 978-80-211-0611-6 2. Obrázky z databáze Klipart

40.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Osová souměrnost, síť krychle, stavby z krychlí, čtvercová síť, obvod a obsah. Anotace Prezentace obsahující zásobník úloh k učivu geometrie.