Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Advertisements

Zemědělství České republiky.
Použití Power Pointu v hod. zeměpisu.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zemědělství.
Zelenina.
Rozdělení zeleniny Střední odborná škola Otrokovice
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Zemědělství – živočišná výroba
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Polní plodiny Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - II
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Potraviny rostlinného původu
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
Centra původu kulturních rostlin
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Historie zemědělství základem byla tzv. neolitická revoluce (7000 př. n. l.) – člověk přechází z neorganizovaného sběračství na organizovanou zemědělskou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Zemědělství Zeměpis – 9. ročník Mgr. Robert Soukup ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Zemědělství Faktory ovlivňující rozmístění zemědělství: Faktory ovlivňující rozmístění zemědělství: 1. přírodní - reliéf (nadmoř. výška, naklonění ke Slunci) - podnebí (teplota, srážky) - půdy - zeměpisná šířka 2. sociálně ekonomické - hospod. úroveň státu (mechanizace, chemizace…) - vlastnické poměry, organizace práce, … ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Zemědělství chudých států samozásobitelský charakter samozásobitelský charakter primitivní, bez techniky primitivní, bez techniky nízká produkce nízká produkce často se využívá plantážnictví (káva, čaj, cukr.třtina, banány, …) často se využívá plantážnictví (káva, čaj, cukr.třtina, banány, …) živočišná výroba někdy omezena náboženstvím (islám, hinduismus) živočišná výroba někdy omezena náboženstvím (islám, hinduismus) nadprodukce nadprodukce využívání vědy (genetika, šlechtění) využívání vědy (genetika, šlechtění) mechanizace, chemizace mechanizace, chemizace většina produkce na trh většina produkce na trh snaha o ekonomickou výhodnost (např. chov drůbeže – velkovýrobny, urychlování růstu pomocí hormonů…) snaha o ekonomickou výhodnost (např. chov drůbeže – velkovýrobny, urychlování růstu pomocí hormonů…) Zemědělství vyspělých států ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Rostlinná výroba Úkolem je pěstovat plodiny: Úkolem je pěstovat plodiny: 1) pro lidskou výživu 2) jako krmivo pro hospodářská zvířata 3) jako suroviny pro zpracovatelský průmysl Dělení: Dělení: 1) OBILNINY plodiny: pšenice, ječmen, žito, oves, kukuřice, rýže, proso, pohanka 2) LUSKOVINY plodiny: hrách, čočka, fazole, sója 3) OLEJNINY plodiny: řepka olejka, mák, sója, slunečnice, podzemnice olejná, olivovník, palma olejná 4 )OKOPANINY plodiny: řepa cukrová, brambory, cukrová třtina, meloun ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

5) PŘADNÉ A TECHNICKÉ PLODINY plodiny: len, bavlna, přírodní kaučuk, tabák 6) OVOCE plodiny: jablka, švestky, angrešt, citrusy, banány, mango,… 7) VINNÁ RÉVA - využívá se na víno, jako ovoce, rozinky 8) CHMEL - využívá se na výrobu piva 9) ZELENINA plodiny: a) košťálová (hlávkové zelí, kapusta, květák) b) salátová (hlávkový salát, čínské zelí) c) listová (špenát) d) stonková (chřest) e) kořenová (mrkev, petržel, celer, ředkev) f) cibulová (cibule, česnek, pórek) g) plodová (okurka, tykev, meloun, rajče, paprika) 10) POCHUTINY plodiny: káva, čaj, koření, houby, kakao ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

cukrová řepalenolivovník Poznáš tyto plodiny? sójabavlníkpodzemnice olejná

kaučukovníkchmel tabákkávovníkkakaovník Poznáš tyto plodiny?

Živočišná výroba Produkty, které poskytuje živočišná výroba: 1) potraviny (mléko, maso, vejce, tuk) 2) důležité suroviny (vlnu, kůži, peří) 3) tažnou sílu 4) hnojení trusem Produkty, které poskytuje živočišná výroba: 1) potraviny (mléko, maso, vejce, tuk) 2) důležité suroviny (vlnu, kůži, peří) 3) tažnou sílu 4) hnojení trusem Dělení: Dělení: I) chov ovcí (vlna, maso a mléko) - producenti: Austrálie, Nový Zéland, Argentina II) chov drůbeže (maso, vejce a peří) - slepice, krůty, kachny, husy, holuby III) chov skotu (maso, mléko a kůže) - producenti: Indie, Brazílie, Argentina, Francie, USA… IV) chov prasat (maso a tuk) - chov prasat není v muslimských zemích - producenti: Čína, Nizozemsko, Kanada V) chov koní a oslů (tažná síla, maso) VI) chov dalších hospodářských zvířat (sobi, ryby, velbloudi,…) ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Zdroje obrázků: ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana