Opakování Test znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III/2 XV A
Advertisements

Znaky barokní architektury
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
III/2 XV A
BAROKO V ČECHÁCH.
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Umění starověku – předřecké civilizace
Baroko v Čechách Dobové pozadí
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Evropské barokní sochařství
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Baroko v českých zemích
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Odraz antického dědictví v dějinách umění a architektury
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Barokní architektura v českých zemích
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
1/ Barokní architektura
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
Baroko - procvičení 8. ročník.
Doplňkové informace a reprodukce
Antické Řecko Architektura.
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Barokní architektura a sochařství v Čechách
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_6_K.I.Dientzenhofer Ročník3.-4.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _02 Osobnosti českého baroka Téma: Dějepis 8. ročník.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Název školy: ZŠ Průhonice
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Radikálně barokní architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Opakování Test znalostí Baroko

Baroko Test Test se skládá ze dvou částí První část tvoří 6 známých reprodukcí, zbylé čtyři souvisí s opakovaným tématem, ale nebyly doposud prezentovány. Mají prověřit cit žáků a schopnosti podle typických znaků zařadit stavbu do dobových souvislostí. Zadání: K jednotlivým reprodukcím přiřaď správný popisek. Pouze jedna možnost je správná.

Baroko - test Obr. 1 A) Schwarzenberský palác B) Valdštejnský palác C) Lobkowický palác

Baroko - test Obr. 2 A) kostel sv. Kláry v Chebu, architekt Kilián Ignác Dientzenhofer B) kostel sv. Markéty v Praze Břevnově, architekt Santini-Aichl C) kostel sv. Markéty v Praze Břevnově, architekt Kryštof Dientzenhofer

Baroko - test Obr. 3 A) Klementinum B) Valdštejnský palác C) Chrám sv. Mikuláše

Baroko - test Obr. 4 A) příklad raného klasicizujícího baroka B) příklad raného radikálního baroka C) příklad vrcholného radikálního baroka

Baroko - test Obr. 5 A) architektura v duchu radikálního baroka B) architektura v duchu klasicizujícího baroka C) architektura v duchu barokní gotiky

Baroko - test Obr. 6 A) stavba je barokním městským palácem B) stavba je městským barokním klášterem C) stavba je barokním poutním kostelem

Baroko - test 2. část Na následujících neznámých reprodukcích bude ověřován postřeh a znalosti dobových reálií. K ukázkovým reprodukcím přiřaď správnou odpověď.

Baroko - test Obr. 7 A) architektonické články radikálního baroka B) architektonické články klasicizujícího baroka C) architektonické články barokní gotiky

Baroko - test Obr. 8 A) barokní klasicismus B) barokní radikalismus B) barokní gotika

Baroko - test Obr. 10 Na průčelí jsou tyto články: A) portikus, kupole, štít B) kupole, pilastry, štít C) kupole, portikus, pilastry

Baroko Řešení testu: 1 b, 2 c, 3 a, 4 a, 5 c, 6 a, 7 a, 8 a, 10 b

Baroko - test Citování odborných informačních zdrojů Obr. 1 HRACHOVÁ, Eva. Malý průvodce Prahou. Praha 2004: Albatros Plus, str. 49 Obr. 2 NOUZA, Karel. Baroko v Čechách. Praha 1981: Odeon, str. 115 Obr. 3 PLICKA, Karel. Praha ve fotografii. Praha 1968: Odeon, str. 143 Obr. 4 HRACHOVÁ, Eva. Malý průvodce Prahou. Praha 2004: Albatros Plus, str. 31 Obr. 5 NOUZA, Karel. Baroko v Čechách. Praha 1981: Odeon, str. 129 Obr. 6 PLICKA, Karel. Praha ve fotografii. Praha 1968: Orbis, str. 78 Obr. 7 PAVLÍK, Milan. Dialog tvarů. Praha 1974: Odeon, str. 63 Obr. 8 PIJOAN, José. Dějiny umění /7. Praha 1989: Odeon, str. 23 Obr. 10 DVORSKÝ, Jiří. Dějiny českého výtvarného umění /II/1. Praha 1989: Academia, 272