6.Tvorba produktů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
zpracovaný v rámci projektu
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vývoj marketingových koncepcí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
5.Měření trhu.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

6.Tvorba produktů

Definice výrobku výrobkem se rozumí hmotná či nehmotná nabídka, která slouží k uspokojení potřeb zákazníků (Kotler, 1997) Př.jogurt, šampon, automobil, nábytek, životní pojištění, masáž, jazykový kurs, náboženství

6.1 Elementy výrobku atributy výrobku - jsou spojeny s jádrem výrobku (základní motiv, proč koupit výrobek), jsou neoddělitelnými vlastnostmi výrobku (rysy výrobku, styl, značka - slovní vyjádření i grafický symbol, barevné varianty, úroveň technických parametrů užitné hodnoty výrobku - prvky výrobku, které zákazníci vnímají jako ty, které naplňují jejich potřeby instrumentální funkce - motiv, proč je výrobek kupován (automobil - přemístění z místa A do místa B) expresivní funkce - sebevyjadřovací funkce (automobil - prestiž, potvrzení sociálního postavení) impresivní funkce - sebeuklidňující funkce (pojištění)

Elementy výrobku marketingová podpora - doplňkové výrobky (bezplatné dárky), služby (dodací podmínky, platební podmínky, záruka, servis, poradenství) či prvky podpory prodeje (diskonty, kupóny), které nejsou nutnou podmínkou při prodeji výrobku, ale které výrazněji pomáhají prodej zvyšovat, umožňují odlišit nabídku a zvyšují konkurenceschopnost výrobku

Elementy výrobku Poradenství Jádro výrobku Marketingová podpora Servis Atributy výrobku Jádro výrobku Značka Obal Záruka Dárky Rysy výrobku Jakost Dodací podmínky Platební podmínky

6.2 Klasifikace výrobku výrobky krátkodobé spotřeby podle životnosti (trvanlivosti) výrobky krátkodobé spotřeby výrobky spotřebované jednorázově nebo během omezeného rozsahu použití, jsou nakupovány velmi často, je třeba u nich dosáhnout vysokou dostupnost, jsou prodávány s nízkou marží, komunikace je založena na budování emocionálního vztahu FREKVENCE, INTENZITA FMCG (fast moving consumer goods) výrobky dlouhodobé spotřeby výrobky, které jsou zamýšleny pro opakované použití,vyžadují personální prodej, servis a garanci, jsou prodávány s vyšší marží PENETRACE

6.2 Klasifikace výrobku výrobky krátkodobé spotřeby na základě spotřebitelského nákupního chování výrobky krátkodobé spotřeby běžné výrobky – pravidelně nakupované výrobky impulsní výrobky – předem neplánovaný nákup, například zmrzlina, cukrovinky naléhavé výrobky - výrobky nakupované v případě nutnosti - například léky výrobky dlouhodobé spotřeby homogenní výrobky - srovnatelné technické parametry, zákazník se rozhoduje na základě cenového srovnání (počítače) heterogenní výrobky - parametry výrobku mohou být natolik rozdílné, že zákazník je ochoten zaplatit i vyšší cenu

Výrobkové programy rozhodnutí o značce rozhodnutí o balení výrobku vývoj nového výrobku rozhodnutí o výrobkové řadě

6.3 Značení výrobku značka x noname značka – je název, termín, symbol nebo design nebo vše uvedené pro identifikaci značky výrobku (služby) a její diferenciaci, symbol značky jméno značka – je část značky, která může být vokalizována grafická podoba značky – část značky, která může být rozpoznána trademark – značka, která je pod právní ochranou copyright – exkluzivní legální právo reprodukovat, publikovat a prodávat uměleckou nebo literární produkci

Příklady značek + =

6.3.1 Rozhodnutí o značce Rozhodnutí o značení Měla by být vytvořena značka pro výrobek ? Značka, bez značky Rozhodnutí o sponzorovi značky Kdo by měl být sponzorem značky ? Značka výrobce, značka prodejce, smíšená značka Rozhodnutí o image značky (kvalitě výrobku) Jaká image by značce měla být přiřazena ? Prémiová značka, značka jakosti, ekonomická značka

From Mercedes to smart VS Low budget and Irreverent Premium Brand

Rozhodnutí o značce Rozhodnutí o pokrytí značky Měly by být značky definovány individuálně nebo kolektivně ? Individuální značka, deštníková značka, jednotlivé deštníkové značky pro výrobkové řady, kombinovaná značka Rozhodnutí o rozšíření značky Měly by být jiné výrobky označeny stejnou značkou ? Rozšíření značky, nerozšíření značky Rozhodnutí o více značkách Měly by být dvě nebo více značek použity pro tutéž výrobkovou kategorii ? Jedna značka, více značek

6.3.2 Rozhodnutí o balení Balení zahrnuje aktivity návrhu (designu) a zhotovení obalu Primární obal – bezprostřední obal výrobku Sekundární obal – je obal, který chrání primární obal, a je vyhozen potom, co je výrobek použit Přepravní obal – je nezbytný pro skladování a transport

6.3.3 Vývoj nového výrobku Strategický směr Generování výrobkových nápadů Tvorba konceptu Testování konceptu Třídění Technická proveditelnost Testování použití výrobku Testování trhu Marketingový plán Výrobní plán Finanční hodnocení Zavádění výrobku na trh

Křivka životního cyklu Prodej (Sk) prodej zisk Vývoj výrobku zavádění růst zralost pokles čas