VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na slohový postup vyprávěcí. Jednotlivá cvičení jsou tematicky rozčleněná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.07 Anotace: Prezentace je zaměřena na odborný styl a odborné názvy. Obsahuje výklad a dvě cvičení. Žáci musí spolupracovat se.
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.16 Anotace: Prezentace je zaměřena na výpisky, jejich hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou procvičit.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici podstatných jmen obecných a vlastních. Žáci si hravou formou procvičí pravidla.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.15 Anotace: Prezentace vysvětluje dělení charakteristiky a obsahuje slohová cvičení zaměřená na charakteristiku vnější, vnitřní,
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.12 Anotace: Prezentace obsahuje náměty k tvořivé práci žáků, na kterých si procvičí a zopakují básnické formy (kaligram, pásmo).
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací.
Písemné násobení s nulou v činiteli
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje literární hádanky. Žáci mají uhádnout na základě indicií autora a dílo. Vzdělávací oblast: český.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
subjektivně zabarvený
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na slohový postup vyprávěcí. Jednotlivá cvičení jsou tematicky rozčleněná. Žáci si vyzkouší sepsat podle zadání vlastní příběh. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr. Zuzana Lindovská Jazyk: český Očekávaný výstup: Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

Minipříběhy

Tajemný příběh Podle obrázků zkus sestavit příběh:

D obrodružný příběh

S tředověk

Love story

Válečný příběh

Dovyprávěj příběhy „Tohle musí být nějaký omyl! “ vykřikl nahlas pan Vrána. Na posledním parte v dolním levém rohu stálo: Antonín Vrána, 66 let, opustil nás nečekaně. Panu Vránovi se rozbušilo srdce a nepochybně mu také stoupl krevní tlak. „Já přece nejsem mrtvý!“ volal pan Vrána a dožadoval se neviditelných soudců spravedlnosti. Pak se nadechl nejhlouběji, jak dokázal a s pevným výrazem v obličeji se podíval na fotografii. Nemohlo být pochyb. Na fotografii byla jeho vlastní tvář!

Když jsem si v restauraci odskočil na záchod a při mytí rukou zvedl hlavu, neviděl jsem v odrazu zrcadla sebe, ale Jamese. Zůstal jsem stát a úplně se zarazil. Koukal jsem na ten odraz. James byl celý bledý, jako očarovaný a ani se nehnul. Když v tom zvedl ruku a prstem si zajel do oka, to si vydloubnul a snědl. V hlavě mu zůstal jen prázdný oční důlek. Lekl jsem se a otočil a kdopak za mnou nestál?

Šerif znervózněl a zbledl rozčilením. Jeho vražedný pohled nás všechny trochu vyvedl z míry, ale Max se ho hned zeptal, proč nikdo z lidí neví, že má dceru. Na tohle již zapírat nemohl. Povzdechl si a začal vyprávět:,, Nevím, před kolika lety to bylo, protože tady je čas to poslední, čemu se dá věřit, tady se totiž nedá věřit ničemu. Tohle město totiž není město, je to jen iluze. Ano, všechny stavby, ulice a to ostatní je skutečné, ale ve skutečnosti je to jen kulisa, aby nebylo poznat to, k čemu přesně tohle městečko slouží.