La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Procenta Výpočet procentové části
Rádi bychom Vám představili jedinečnou novinku na trhu s krmivem pro psy. Rádi bychom Vám představili jedinečnou novinku na trhu s krmivem pro psy.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Solární systémy pro aktivní topení
Rozhodovací matice.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
Vstup francouzských značek na český trh – hledání partnerů Obchodní oddělení Francouzského velvyslanectví v Praze Dagmar Studeníková, vedoucí odboru spotřebního.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Význam informací v podnikání
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy ekonomie Egor Sidorov Seminář 1/2.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Výrobek a jeho životní cyklus
Srovnání reklamy na internetových portálech Aneta Cihlářová
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Jan Hummel Fruitisimo.
MARKETINGOVÝ MIX.
UGO.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Bc. Petra Budílková Bc. Lukáš Eichler
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Předběžná studie proveditelnost - shrnutí Závěrečná konference přeshraničního projektu Slavice,
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
16. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Marketing farmářských produktů
Transkript prezentace:

La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl 21. 4. 2009, Brno

Co nás dnes čeká? Volba produktu na základě výsledků výzkumu o stravování. Informace o společnosti. Analýza konkurence a substitutů. Charakteristika cílového trhu. 5P - Produkt, distribuce, cena, propagace, lidé. Shrnutí naší práce.

Volba produktu Co? Proč? Bagetárna La Baguette Díky poznatkům získaných z veřejného průzkumu.

Zdrojová data pro volbu bagetárny 1/2 Hlavní motivy k využívání veřejného stravování (bylo možno označit max. 3 odpovědi) (v %) Povolání (v %) Nabízí snadný přístup k teplému jídlu. 49,9 Ušetřím tím čas a jiné starosti (nákup, vaření, ap.). 36,4 Student 39,4 Zaměstnanec 42,3

Zdrojová data pro volbu bagetárny 2/2 Věk respondentů (v %) Kdy a proč jsou v průběhu dne konzumovány svačiny / snacky? (v %) Obvyklé svačiny (v %) Student 39,4 Zaměstnanec 42,3 Když mám hlad 75,1 Pečivo 60,3

Informace o společnosti 1/6 Bagetárna ve francouzském stylu Přizpůsobení produktu dle zákazníka Možnost i venkovního posezení Příjemné prostředí a obsluha Wi-fi Důraz na kvalitu

Informace o společnosti 2/6 Umístnění Brno, zastávka Zemědělská tram. 9, 11.

Informace o společnosti 3/6 Otevírací doba Po – Pá 7:00 – 20:00 So 7:00 – 15:00 Prázdniny Po – Pá 11:00 – 20:00 So 11:00 – 19:00

Informace o společnosti 4/6 Hlavní produkty Bagety Saláty Toasty Doplňkové produkty Nealkoholické nápoje, Teplé nápoje Zmrzlinové poháry Ovoce Ledová tříšť Drobné sladkosti

Informace o společnosti 5/6 Vlastník Zaměstnanci manažer 2 prodavačky na plný úvazek 2 prodavačky na poloviční úvazek

Informace o společnosti 6/6 Roční obrat 4 500 000 Kč Roční náklady 3 700 000 Kč (z toho 500 000 Kč na marketing) Roční zisk 800 000 Kč

Charakteristika cílového trhu Segmentace cílového trhu – demografická a geografická Zaměstnání pracující studenti nezaměstnaní Věk 12 až 17 18 až 24 25 až 34 35 až 54 55 až 64 65 a více Bydliště Místní - Brno Mimo-městští

Volba cílové skupiny Věk Bydliště Povolání 18 – 25 mimoměstští Studenti

Analýza konkurence Kavárna Quido: Menza: Belveder: Olymp: bagety, saláty, polévky,… Menza: bagety, saláty, nabídka 5ti obědových jídel Belveder: 3 druhy denních menu, pizza a další teplá jídla Olymp: 3 druhy denních menu (i v sobotu) + další nabídka teplých jídel Pekárna Crocus: sladké a slané pečivo, saláty, bagety,… Giardino ristorante: pizza, těstoviny a další italská jídla

Analýza konkurence Quido Menza Belveder Olymp Pekárna Crocus Giardino ristorante: Obložené pečivo Balené bagety Saláty Pizza Teplé jídla

Analýza trhu 1/2 – Tabulka Podnik tržní kapacita v Kč Kavárna Quido 8 208 000 Menza v areálu univerzity 5 726 880 Pekárna Crocus 6 126 000 Restaurace a pizzerie Petit Belveder 3 876 000 Restaurace Olymp 4 171 800 Giardino ristorante 3 570 000 Suma 31 678 680

Analýza trhu 2/2 – Graf

Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 1/3 Kavárna Quido 24 dnů * 9 měsíců * 700 zákazníků * 45 Kč = 6 804 000 24 dnů * 2 měsíce * 200 zákazníků * 45 Kč = 432 000 Celkem 7 236 000 Menza v areálu univerzity 124 230 ks teplých jídel * 30 Kč = 3 726 900 Doplňkový prodej: bagety, nápoje,… = 2 000 000 Celkem 5 726 900 (Zdroj: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok 2007, 2008)

Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 2/3 Pekárna Crocus 210 dnů * 600 zákazníků * 40 Kč = 5 040 000 43 sobot * 300 zákazníků * 40 Kč = 516 000 40 dnů * 300 zákazníků * 40 Kč = 516 000 9 sobot * 250 zákazníků * 40 Kč = 90 000 Celkem = 6 162 000 Restaurace Olymp 51 týdnů * 5 dnů * 60 zákazníků * 100 Kč = 1 530 000 51 týdnů * 5 dnů * 30 zákazníků * 60 Kč = 459 000 51 týdnů * 5 dnů * 20 zákazníků * 170 Kč = 867 000 51 týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 170 Kč = 520 200 51 týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 100 Kč = 306 000 51 týdnů * 2 dny * 60 zákazníků * 80 Kč = 489 600 Celkem = 4 171 800

Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 3/3 Guardiano ristorante 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 250 Kč = 3 570 000 Celkem 3 570 000 Restaurace a pizzerie Petit Belveder 51 týdnů * 5 dnů * 40 zákazníků * 100 Kč = 1 020 000 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 200 Kč = 2 856 000 Celkem 3 876 000 (Zdroj: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu, 2009)

Rozbor analýzy trhu – tržní potenciál Počet studentů a akademických pracovníků MZLU (v Černých Polích): 10 000 Počet místních obyvatel: 10 000 (MČ Brno-Sever + MČ Brno-Královo Pole) Z toho potenciálních zákazníků je ¼ = 5000 51 týdnů * 5000 zákazníků * 200 Kč = 51 000 000 Kč Místní tržní potenciál je 51 milionů korun ročně. (zdroje: Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole, 2009; Městská část města Brna, Brno - Sever, 2009)

tržní kapacita/trž.potenciál Nasycenost trhu Nasycenost trhu tržní kapacita/trž.potenciál 51 000 000/ 31 678 680 = 0,62 Nasycenost trhu je zhruba 62%, což vyjadřuje, že vstup na trh je spojen s určitými riziky. Stále ale existuje na místním trhu nevyužitý tržní potenciál.

Rozhodovací analýza La Baguette Quido Menza Olymp Belveder Pekárna 631   La Baguette Quido Menza Olymp Belveder Pekárna v b v*b Doba obědů 8 7 56 6 48 4 32 3 24 Prostředí 10 70 28 42 9 63 49 Obsluha 81 72 Vzdálenost 80 5 40 Nekuřácké prostředí 100 50 Internet 20 Čistota 60 Kvalita jídla 90 30 Možnost posezení 64 631 537 400 430 466 475

Analýza substitutů Bagety z Menzy Bagety z Quida Pečivo Párek v rohlíku Pizza Obědové saláty Gyros

5P - PRODUKT Základ výrobku Bageta (celozrnná, bílé pečivo) 2 velikosti baget (Malá, Velká) Složení: Zelenina (rajče, salát, pórek, paprika, okurka atd.) Sýry (eidam, niva, hermelín, ementál) Uzeniny (salám, slanina, šunka, kuřecí kousky) Dresing (česnekový, bylinkový, tisíc ostrovů atd.)

5P - PRODUKT Vlastní výrobek Obal: Rozšířený výrobek: Bílý papírový sáček s logem + francouzská vlaječka v bagetě, ubrousek. Rozšířený výrobek: Výrobky jsou vytvářeny dle požadavků zákazníka přímo před ním.

5P - PRODUKT Značka: Kvalita: La Bagutte Zajištěna denně čerstvými surovinami, vysokými nároky na skladování surovin, atd.

5P - CENA Strategie orientace na výrobu zboží  s unikátními vlastnostmi, náš výrobek je jedinečný a na trhu se podobný v podobné kvalitě nevyskytuje.

5P - CENA Náklady na šunkovou bagetu 280 g : Cena 49,90 Kč Pečivo 6,00 Kč Dressing 1,50 Kč Šunka, sýr 7,00 Kč Zeleninová obloha 2,00 Kč Obal 1,50 Kč Jednotková cena práce 7,50 Kč Jednotková cena provozních nákladu 5,50 Kč Náklady 31,00 Kč Předpokládaný zisk 18,90 Kč Cena 49,90 Kč

5P – MÍSTO (distribuce) Brno, Černá pole, zastávka Zemědělská (tram. č.9 a 11) Bagety jsou dostupné přímo v prodejně, která bude lákat své zákazníky zajímavou reklamou (billboard) Distribuci k zákazníkovi zprostředkuje příjemná obsluha, která naplní bagetu vším, co si zákazník navolí, jedná se tedy o osobní prodej. Distribuce sortimentu a zásobování bude zajištěno manažerem obchodu.

5P - PEOPLE Proč? Požadavky na zaměstnance: Produkt nelze prodávat bez výrazné účasti prodejce. Požadavky na zaměstnance: Příjemné, vstřícné chování a vystupování Příjemný vzhled Zručnost, šikovnost Samostatnost Důraz na spolehlivost dodavatelů surovin

5P – PROPAGACE 1/4 Marketing představuje 10% celkového obratu (tj. 450 000, – Kč) Nástroje marketingové komunikace: Reklama(250 000 Kč) Podpora prodeje(100 000 Kč) Sponzoring akcí(100 000 Kč)

5P – PROPAGACE 2/4 Reklama Letáky - letáky podobné tomu, který vidíte na tomto snínku. Budou rozdávány brigádníky okolo univerzitních prostor. Případná možnost brigádníka v kostýmu bagety, sloužící k upoutání mladých potencionálních zákazníků( náklady 80 000 Kč)

5P – PROPAGACE 3/4 Reklama v místním rádiu - konkrétně bychom se zaměřili na místní rádio Kiss Hády, oblíbené rádio mladých lidí. Vyhovující vysílací čas je před 8:00 a po 19:00, kdy se studenti připravují do školy a nebo z ní přicházejí. (náklady 70 000 Kč) Plakáty s informacemi o firmě - pronajmutí reklamních ploch blízko univerzity a v městské části Brno Černá Pole na naše plakáty s detailními informacemi o firmě (100 000 Kč)

5P – PROPAGACE 4/4 Podpora prodeje: Zvýhodněné nabídky pro studenty (náklady na informování pomocí přetisku letáků okolo 50 000 Kč) Ochutnávky baget a oblohy (50 000 Kč) Sponzoring: Sponzoring akcí pro studenty - zřízení stánku s našimi potravinami Sponzoring univerzitních akcí Do sponzoringu zahrneme asi 100 000 Kč ročně

Shrnutí práce Soustřeďujeme se na studenty a zaměstnance, kterým chceme nabídnout alternativu rychlého stravovaní. Nabízíme zdravé bagety za chutnou cenu, jaké nikde jinde nenajdete.

Literatura Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole. [online]. 2009 [cit. 2009-05-02]. Dostupný z WWW: http://kralovopole.brno.cz/soubory/80903/zakl_udaje.html. Městská část města Brna, Brno - Sever. [online]. 1995-2009 [cit. 2009-05-02]. Dostupný z WWW: http://www.sever.brno.cz/mestska-cast/zajimavosti/zakladni-charakteristika/. Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu. [online]. 2009 [cit. 2009-05-02]. Dostupný z WWW: http://www.petitbelveder.cz/denni.pdf. Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok 2007. Brno: MZLU v Brně, 2008, 66 s. ÚSTAV PRO INFORMAČNÍ SYSTÉM MZLU V BRNĚ. ELearningové osnovy [online]. 2009 [cit. 209-05-02]. Dostupný z WWW: <https://is.mendelu.cz/auth/elis/student/seznam_osnov.pl?studium=31082;obdobi=169;osnova=1031>. NĚMEC, Robert. Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy - RobertNemec.com [online]. 2005 [cit. 2009-05-02]. Dostupný z WWW: <http://marketing.robertnemec.com/ marketingovy-mix-rozbor/>.

DĚKUJEME ZA POZORNOST Nemáte chuť na bagetu ?